Skip to main content

Ik gebruik mijn mobiel als hotspot voor mijn laptop. Sinds een week heb ik hiermee problemen om in te loggen in mijn game server, waardoor mijn game niet start. Internet werkt gewoon wel. Het vreemde is als ik in Engeland ben dit geen problemen oplevert en kan ik gewoon inloggen en gamen. Als ik in Nederland een andere mobiel van Kpn als hotspot gebruik onder vind ik ook geen probleem. Is er een instelling die ik kan doen? 

Ha @Jcb73, welkom! Je had voor deze week geen problemen ermee? Voor zover ik weet, hebben wij geen veranderingen doorgevoerd. Heb jij de twee mobiele telefoons ook qua instellingen vergeleken met elkaar? Bijvoorbeeld of de APN overeen komt? Heb je een unlimited abonnement? Kan het zo zijn dat je 5 GB dagbundel op is en dat je dan bij moet kopen bijvoorbeeld?


Wat betreft de APN zou ik niet weten of die anders was. Ik heb mijn eigen niet zelf veranderd. Waar kan ik de data vinden die dit probleem zouden kunnen verhelpen?

Ik weet zeker dat mijn Data bundel niet op is. 


Je vindt de APN onder instellingen, mobiel netwerk, mobiele data bij Android toestellen. Bij iPhones zal dit ongeveer hetzelfde zijn, dat vind je hier. Deze APN moet dan op ‘internet’ staan. Heb je wellicht iets van een VPN verbinding opgezet? Dat het daardoor niet werkt?


Het is nu een maand later en de situatie is precies hetzelfde. Ik nu wel de kans gehad om de Twee mobiele telefoons met elkaar te vergelijken. En de instellingen zijn hetzelfde. Tevens heb ik geen VPN. Zijn er nog andere suggesties?


Hè, wat balen 😞. Kan je dan nog eens proberen om de simkaarten eens te verwisselen? Blijft het probleem dan op jouw telefoon of ‘verhuist’ deze mee? De andere telefoon heeft ook een KPN Sim? Of is die van een andere provider? En wat voor melding krijg je als je in probeert te loggen?