Skip to main content

Beste mensen,

 

Ik heb een probleem. Wij hebben een uitbellende alarmcentrale ivm met storing aan een robot dan kan de centrale bellen. Je krijgt dan een keuze menu bijvoorbeeld toets 1 om berichten af te luisteren. Toets 3 om alarm af te stellen. Het systeem werkt met een uitbellend gsm modem(easysaver gsm modem) met een sim kaart.

Dit heeft voorheen altijd goed gewerkt. Maar momenteel wordt de verbinding opeens verbroken of lukt het niet om een cijfer in te toetsen zodat de centrale het bericht gaat afspelen. Bellen over 4g hebben we al uitgezet. Daarnaast dtmf tonen app gedownload en daarmee geprobeerd maar hielp niet. Verschillende providers en telefoons geprobeerd maar helpt niet. In het gsm modem zit een kpn mobiele kaart. Deze is nu vervangen door een van Vodafone. Dit lijkt beter te gaan, vooralsnog. Maar ik zou graag willen weten waar nu het probleem zit. Komt het door KPN netwerk en de frequentie die hierbij gebruikt wordt? En of ik eventueel nog meer zou kunnen doen om dit te verbeteren.

 

Bereik van modem is prima, volgens het modem 2 streepjes. KPN heeft alleen wel slecht ontvangst op die specifieke locatie. Niet volgens dekkingskaart maar in praktijk wel.

Welkom @janssensf en bedankt voor je bericht. Begrijp ik het goed dat het hier gaat om een mobiel abonnement waar je problemen mee ervaart? Als ik jouw verhaal zo lees, kan het een probleem met de simkaart zijn. Je kunt zelf een vervangende simkaart aanvragen via onze website.