Skip to main content

Halloo,

Ik heb een KPN abonnement inclusief onbeperkt bellen in de EU. Het lukt  zonder uitzondering niet om nummers in Polen te bellen. Ik hoor niets en binnen 10 seconden is de verbinding beeindigd.

Wat is er aan de hand? Ik betaal altijd op tijd en ik kan mijn familie niet bellen. Dat is frustrerend. Ben ik op enigerlei wijze geblokkeerd? Kunt u helpen?

Met virendelijke groetjes,

Lukasz Szulgo

Hoi ​@Szulgus. Welkom op de KPN Community! Er is inderdaad duidelijk iets aan de hand, want je hoort natuurlijk gewoon te kunnen bellen met nummers in Polen. Ik heb hier via de klantenservice ook al meerdere meldingen van zien langskomen, dus het ligt zeer waarschijnlijk niet aan jouw aansluiting. De Technische Dienst kan voor je uitzoeken wat hier precies aan de hand is en je kunt ze aansturen door met ons contact op te nemen. Verzamel dan enkele voorbeelden van nummers en tijdstippen waarop je probeerde te bellen, zodat je dit kunt doorgeven. Je kunt het beste hiervoor een terugbelafspraak inplannen en dan bellen we je terug op een moment dat jou dat helemaal uitkomt. 

Hoi, Arjan

Ik heb het gisteren gedaan

Helaas moet ik tot een week wachten op een oplossing

Goedemorgen. Ik heb een onbeperkt abonnement voor de EU en heb bovendien problemen met het bellen naar alle mobiele telefoons in Polen: de verbinding valt gewoon weg. Wij hebben Klantenservis al gebeld en ik hoorde dat er in Polen een opslag is. Mijn vraag is hoe lang dit bewaren zal duren? Waarom kan ik, van mijn gezinsleden, niet naar Polen bellen, maar de rest wel? Reageer en help. Karolina

Hoi ​@Szulgus en ​@Kaja82. Inmiddels heeft deze storing een hogere prioriteit gekregen en zijn we al druk bezig om dit op te lossen. De verwachting is dat je eind deze week weer naar Polen (en Letland) kunt bellen. Excuses voor het ongemak. 

Als het mogelijk is dan vooralsnog eventjes bellen via Whatsapp, Google Meet of een andere dienst waarbij dat kan. Moet de andere kant ook Whatsapp hebben of die andere dienst. Via Wifi bel je ook helemaal voor nop.

Via mobiel internet voor alleen audio via Whatsapp 1 MB per 4 minuten.

Via mobiele verbinding videobellen (ook voor de andere kant indien ze daar geen wifi gebruiken) ca. 4 MB per minuut.

Ik heb exact hetzelfde probleem wanneer ik een nummer bel van het Poolse netwerk Orange – ik word onmiddellijk verbroken. Ik heb dit probleem niet met andere Poolse netwerken zoals plus enz. Mijn vrouw heeft ook KPN en heeft ook exact hetzelfde probleem.

Graag een snelle oplossing van het probleem, aangezien ik een unlimited abonnement heb en sinds afgelopen vrijdag geen contact kan opnemen met klanten en familie.

Met vriendelijke groet,

Jack

•  

Mijn vrouw en ik hebben hetzelfde probleem (al ongeveer 2 weken), we kunnen wel bellen naar het Poolse T-Mobile, maar bij andere netwerken valt de verbinding weg. Wij betalen de hoogste abonnementskosten om verbinding te maken via WhatsApp of andere apps…….

Ik denk dat dat niet de bedoeling is van een telefoon abonnement ​@PeterG .

Maar ik geef toe dat het voor nu een tijdelijke oplossing is, maar ik woon vlakbij de grens met België en ik verlies vaak de datatransmissie van KPN en dan is de enige mogelijke verbinding via "normaal” telefoon.

Normaal (...) mobiel bellen werkt via 4G.... ​@Cezar 😉.

Mijn probleem is opgelost. Ik kan weer naar Poolse nummers bellen.

Beste ​@Szulgus hoe is het opgelost? Daar leren wij op het forum ook weer van.

Beste ​@Szulgus hoe is het opgelost? Daar leren wij op het forum ook weer van.

Dit was een probleem aan KPN haar kant, storing is inmiddels opgelost.

Er is voor ons niets veranderd, we kunnen nog steeds niet bellen naar Polen.

De KPN-netwerk is echt dramatisch. Ik ga vechten voor een vergoeding – al meer dan een week kan ik geen contact opnemen met klanten of familie in Polen. Problem steeds niet verholpen. Triest 

De storing voor bellen naar Letland en Hongarije is wel opgelost, maar helaas loopt het onderzoek nog voor bellen naar Polen. Dat is helaas niet gelukt om dat voor het einde van week op te lossen. 

Neem als work around vooral de tips die PeterG eerder gaf ter harte:

Als het mogelijk is dan vooralsnog eventjes bellen via Whatsapp, Google Meet of een andere dienst waarbij dat kan. Moet de andere kant ook Whatsapp hebben of die andere dienst. Via Wifi bel je ook helemaal voor nop.

Via mobiel internet voor alleen audio via Whatsapp 1 MB per 4 minuten.

Via mobiele verbinding videobellen (ook voor de andere kant indien ze daar geen wifi gebruiken) ca. 4 MB per minuut.

(...)

Bellen naar Letland en Hongarije kan wel weer. Maar daar hebben jullie niks aan.

Via een ander topic meldt een gebruiker dat bellen naar Polen sinds vandaag weer lukt. Voor jullie ook?

@Szulgus , ​@Kaja82 , ​@Jack Maassluis , ​@Cezar 

Het werkt nog steeds niet voor mij, maar mijn vrouw (vanaf gisteren) kan zonder problemen naar Polen bellen, beide telefoons zijn bij KPN...

BELLEN NAAR POLEN NOG STEEDS ONMOGELIJK! STORING DUURT NU MEER DAN 10 DAGEN!!!

Heb je kpn al gebeld ​@Jack Maassluis ?

Het is wel goed als ze nummers hebben waar het nog niet werkt. 0800-0402 

Hallo,

ik kan ook al bijna twee weken lang niet naar Polen bellen! Heb afgelopen donderdag melding van gemaakt maar het probleem is nog niet opgelost. Hoe is dat mogelijk? Ben van KPN gewend dat alles goed werkt, maar nu groeit mijn frustratie! Het is Pasen en ik kan niet eens mijn familie in Polen bellen. Niet iedereen beschikt over WhatsApp etc. Vooral oudere mensen kan ik alleen telefonisch bereiken. Maar dat lukt dus nu niet!

Graag hoor ik wanneer ik weer normaal naar Polen kan bellen.

Hallo ​@Kleo, zo'n storing is nooit prettig en al helemaal niet rond de feestdagen. Lukt het inmiddels al wel weer om Polen telefonisch te bereiken? 

Is nog steeds niet mogelijk...

Nee, nog steeds niet.

Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik kan niet vanaf circa 1 week naar Polen bellen. Ik zou ook graag een antwoord willen krijgen op de vraag wat er aan de hand is. 

Volgens mijn informatie zou de storing voorbij moeten zijn. Kunnen jullie eens je toestel uit en aanzetten en het weer eens proberen? Als dat niet helpt, kunnen jullie dan je profiel invullen? Dan kan ik jullie nummers als voorbeeld doorgeven.

Reageer