Skip to main content

Zit op het ogenblik in Duitsland. Als ik naar internet ga geeft de telefoon aan dat ik off line ben. Mobiele data staat aan,gegevens roaming staat aan. Verder weet ik niet wat ik nog kan doen. Ik hoop dat iemand kan helpen. Alvast bedankt.

Welkom @h.steerneman 

Zou je dan de volgende dingen willen checken?

- Zorg dat (data)roaming aan staat in het toestel
- Controleer de APN. Dat zou 'internet' of eventueel 'portalmmm.nl' moeten zijn
- Herstart je toestel een keer
- verbind handmatig met een ander beschikbaar netwerk (i.p.v. automatisch)

Er is ook een handige site Toestelhulp

 

Zet 4G uit, controleer of 3G wél werkt.

Mocht dat ook niet helpen,
Zou je jouw 06-nummer, postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor KPN Moderators en voor jezelf) 


Hi @h.steerneman, goed dat je het meldt en excuses voor de late reactie. Wel heel fijn dat @Tycha  zo'n uitgebreide reactie geeft aangezien ik daar eigenlijk niets aan toe te voegen heb. Is het probleem inmiddels opgelost?


Hoi Paul,

Ben inmiddels weer in Nederland, heb hier geen problemen. In Duitsland kreeg ik elke keer de melding bv in maps en facebook dat off line was en de apps werkte dus niet. Zo gauw ik op een wifi kwam werkte het wel.

Heb alle dingen die ik moest checken gecheckt in Duitsland maar het hielp niet.

Hoop dat je hier iets mee kunt.

Groet Jeroen


Hoi Paul,

Ben inmiddels weer in Nederland, heb hier geen problemen. In Duitsland kreeg ik elke keer de melding bv in maps en facebook dat off line was en de apps werkte dus niet. Zo gauw ik op een wifi kwam werkte het wel.

Heb alle dingen die ik moest checken gecheckt in Duitsland maar het hielp niet.

Hoop dat je hier iets mee kunt.

Groet Jeroen

Aangezien je jouw profiel hebt ingevuld heb ik aan onze de instellingen gecontroleerd en alles ziet er goed uit. Geen blokkades of iets dergelijks.

De tips die @Tycha geeft zijn dan waarschijnlijk de oplossing, en als ik een gok mag wagen, dan denk ik dat het handmatig selecteren van een andere provider zou moeten werken.

Nu niet te checken helaas.


Het handmatig selecteren van een andere provider heb ik ook geprobeert maar dat viel niet mee. Er was alleen O2. 😊

Groet Jeroen


Hallo @h.steerneman , als je een instelling binnen je telefoon wijzigt is het verstandig daarna je telefoon even opnieuw op te starten om de wijzigingen te effectueren.

 


Het handmatig selecteren van een andere provider heb ik ook geprobeert maar dat viel niet mee. Er was alleen O2. 😊

Groet Jeroen

Dat is dan pittig inderdaad. :sweat_smile:  Dat ging dan om een specifieke plaats neem ik aan? Want er normaal gesproken genoeg aanbieders in Duitsland...


Lees zojuist dataroaming aan in Europa!

Kreeg zojuist een bizar bedrag gefactureerd voor nog geen 25mb op het strand op Rhodos Griekenland!

“ja meneer dan moet u alles uitzetten”

Blijkbaar even contact met een Turkse mast is de uitleg!En dat ik het kiezen van een provider niet op automatisch moet zetten.Daar wordt je helemaal niet voor gewaarschuwd!

Anderszijds wordt je hier aanbevolen dataroaming aan te zetten!

Maar als je klantenservice belt wordt dit weer af geraden….

Wees gewaarschuwd KPN klanten dat wanneer je in zuid Spanje (Marokko) zuid Italië(Marokko Tunesië) Griekse eilanden in de buurt van Turkije je op een netwerk kunt komen waar je buiten de eu betaald!

Je bent na een klein moment (1min) contact zo €60,50 kwijt.(limit waar ze de kosten stoppen anders was het helemaal een drama)

 

Ik vind dat KPN de klant beter moet informeren en de instellingen voor het buitenland inzichtelijk maken.


Hopelijk crediteren ze dit bedrag en vertellen ze hoe een en ander is in te stellen op je telefoon.

iPhone keert automatisch terug naar automatisch bij herstart!