Skip to main content

Dag KPN,

Ik heb een probleem met gebeld worden. De situatie is als volgt: als mensen mij bellen krijgen ze een toon te horen die aangeeft dat ik niet bereikbaar ben. Soms is er verbinding na meerdere pogingen, maar vaak lukt het dus niet. Ik krijg dan ook geen melding van een gemiste oproep. Mensen die zelf ook op het KPN-netwerk zitten lijken wel snel verbinding te krijgen, dus verbinding is wel mogelijk. Zelf kan ik iedereen bellen zonder enig probleem, het gaat alleen bij inkomende telefoonoproepen mis. Wat is hier het probleem en is het iets waar ik wat aan kan doen? 

 

Met vriendelijke groet,

 

Frank Montagne 

Hoi @Frank Montagne, welkom hier. 

Wat gek dat het niet goed gaat met de inkomende gesprekken. 

Je hebt het toestel al eens uit en weer aangezet? 

Simkaart in een ander toestel getest? Werkt het dan wel, dan zit het in het toestel. Heb je het dan ook, dan moeten wij in het netwerk kijken. 

Heb je het op een locatie of juist overal?


Dag Bart, uitzetten en weer opstarten heeft geen effect. Het probleem is niet aan één locatie gebonden, het gebeurt overal. Mijn simkaart is prepaid via KPN, mijn moeder heeft dat toevallig ook en vanaf haar telefoon ben ik wel bereikbaar, al wordt haar nummer ineens vermeld als 'privé' terwijl eerder haar naam gewoon in beeld kwam. Ikzelf ben bij haar ineens een onbekend nummer, ook dat was eerder niet het geval. Ik weet niet of dat aan elkaar gerelateerd is. Ik heb helaas geen andere telefoon in de buurt om te testen of alles daar wel werkt. Kortom: een andere KPN-prepaid telefoon kan mij wel bellen, alle andere telefoons dus niet. 


 

Wat je misschien zou kunnen doen is eens de Telefoon (App) openen, en dan het volgende intoetsen:

*#21#

En vervolgens op de beltoets drukken, in principe moet je daar de melding hebben “Gesprek doorschakelen onvoorwaardelijk. Spraak: Niet doorgeschakeld”. Als er iets anders staat, kan je deze opheffen met ##21#

 


Dus als je jouw simkaart in jouw moeders telefoon stopt, dan ben je wel gewoon bereikbaar begrijp ik. Dan zit het in jouw toestel. Kijk dan eens goed naar de instellingen Alleen dan bel je onbekend. Dat kan ook in het toestel zitten, maar dan weer in die van jouw moeder. 

Kun je voor de zekerheid jouw profiel van mobiel nummer en simkaartnummer voorzien. Hoor ik van je als je dat gedaan hebt, dan kijk ik mee of ik iets aan onze kant zie dat niet goed staat. 


Dag Bart, nee wat ik bedoelde is dat mijn moeder tot nu toe de enige is die zonder uitzondering contact met mijn telefoon krijgt, mogelijk (denk ik dan) doordat ze exact hetzelfde soort prepaid simkaart heeft. Alle andere telefoons maken nog altijd geen contact. 

Ik ga binnenkort een ander toestel gebruiken om de simkaart te testen, dan zal ik inderdaad weer van me laten horen en mijn profiel verder invullen. 

 

Groet, Frank 


Ik ben benieuwd hoe het gaat met het testen in een ander toestel. Hoor graag weer van je. 


Het probleem lijkt te zijn opgelost. In mijn telefoon stond bellen via wifi ingeschakeld. Nadat dit was uitgeschakeld kon ik weer bereikt worden. Geen idee waarom want er is een periode geweest dat bellen via wifi aan stond en ik toch te bereiken was, maar kennelijk zorgde dat inmiddels voor een blokkade. Na het uitschakelen van bellen via wifi hebben een paar mensen me weer zonder problemen kunnen bellen, dus ik hoef niet verder te zoeken naar een oplossing zo lijkt het.