Skip to main content

Sinds er 12 okt j.l. gewerkt is aan het mobiele netwerk (kreeg daar bericht van via SMS) is het mobiel bereik in de gemeente Hulst slechter geworden, vooral richting de grens nog in NL grondgebied.

GSM schakelt nu veel sneller om naar belgische netwerk en tijdens het bellen valt vaak de verbinding even weg. Voor de werkzaamheden had ik weinig problemen en zelfs 5G internet. Dit is nu echt stuk minder geworden.

Wat is er sindsdien verandert hier in de buurt waardoor ik nu zo'n slecht bereik heb. Heb van mijn werk ook GSM met KPN en in kader van bereikbaar zijn of tijdens thuiswerk ben ik slecht te bereiken of kan ik slecht zelf bellen.

Gaarne reactie.

 

Groeten,

John

(PS: ik zie nergens een email of telefoonnr om de klantenservice te bereiken, dit zit goed verstopt)

Hoi @John7919, welkom hier. 

Zonder gegevens kan ik zo niet zien wat er gebeurt is. Vaak is het echter zo dat iets vervangen is. Dan heeft de mast ook even weer een paar weken nodig om weer optimaal afgesteld wordt. Die tijd lijkt al voorbij aangezien het toch al een maand geleden is. 

Ons nummer is overigens 0800-0402. Maar ook ik kijk graag eens mee. Zou je dan jouw profiel van gegevens willen voorzien?

En is het dan alleen op jouw thuislocatie? 

Ervaar je het op meerdere plekken?

Is het met 1 of meerdere toestellen?


Beste Bart,

Heb mijn profiel ge-update 😉.

Hoofdzakelijk in mijn dorp, ervaar dit ook met andere mobiele toestellen thuis met kpn mobiel abonnement (2 en 1 Simyo, maar dat is ook KPN).

Vooral op werkgsm komen dan de berichten welkom in België meermaals per dag op.

Dat heb ik op eigen gsm 20j geleden eens uit laten zetten, toen was bereik stuk slechter

Bereik zo kort aan de grens (500m) is lastig, maar ging tot paar weken geleden vrij goed en ook 5G.


Wat mij nu te binnen schiet. Kun je in jouw toestel het netwerk vastzetten op KPN? Dus dat als je in de buurt van de grens komt deze vast blijft houden?

Verder heb je het toestel wel al opnieuw opgestart? 

Als ik verder naar de dekking kijk is deze wel goed. Alleen geen dekking binnen op de 1800 band op 4G, maar wel op de 800 band. 

Heb je verder bellen over wifi ook aan staan? Als je dat doet, merk je dan nog verschil?


Ja, kan wel handmatig vastzetten op KPN, maar als het bereik al 1 max 2 streepjes is van de 5, dan klinkt de verbinding ook niet echt stabiel en met horten en stoten. 

Daarbij ben ik ook regelmatig over de grens, meerdere keren per week, dus dan moet ik hem weer automatisch zetten.

 

Toestel al meermaals opnieuw opgestart.

 

Bellen over wifi heb ik nog niet aanstaan.

En uiteindelijk zijn dit ook maar hulpmiddelen, wat ik eerder stuurde, tot een week of 3-4 geleden had ik verder weinig problemen met bereik vaak 3-4 vd 5 streepjes, ook de 5G werkte verder goed.

Lijkt na de werkzaamheden in de buurt verslechtert te zijn.

 


Helemaal duidelijk. Ik heb melding gemaakt bij de Technische Dienst. Zij gaan het verder onderzoeken. Binnen 10 werkdagen wordt er contact met je gezocht. Hoor graag weer van je als er contact is geweest. 


Update:
Er is contact geweest met de technische dienst. Na werkzaamheden aan de antennes lagen er nog sleuven open en de muizen hadden aan de kabels gegeten. Dus moeten vernieuwd worden.

Als de werkzaamheden zijn afgerond gingen ze terug contact opnemen met me.

 


Muizen dus, hoe verzin je het. Maar goed, hopelijk snel opgelost. Bedankt voor de update.Â