Skip to main content

Goedemorgen,

Sinds ik een nieuw toestel (samsung galaxy s21) heb met e-sim, heb ik problemen bij het bellen en gebeld worden.

Bij het gebeld worden is het probleem dat de persoon die mij belt direct wordt doorgeschakeld naar mijn voicemail zonder dat mijn toestel overgaat. Dit gebeurt met enige regelmaat, maar niet altijd.

Bij het zelf bellen, ben ik regelmatig in eerste instantie niet te horen voor de andere kant. Als ik vervolgens ophang en nogmaals bel, ben ik wel weer te horen.

Ik maak gebruik van dual sim, met naast de kpn e-sim een zakelijke sim van vodafone. Daarmee heb ik deze problemen niet.

Hopelijk is er iets te wijzigen in instellingen zodat deze problemen worden verholpen.

Beste @Gerwen Apenhorst, welkom! Wat jammer om te lezen dat je hier tegenaan loopt! We hebben een ander topic hierover lopen waarin mijn collega Denise onderstaande aangeeft: 

  

Zoals beloofd heb ik meer informatie bij de technische dienst ingewonnen. Zij geven aan meerdere klachten te hebben ontvangen over slechte geluidskwaliteit (eenzijdige audio) en/of trage 4G internet verbinding met de Samsung Galaxy S21. Het probleem is dus bekend, maar is nog steeds in onderzoek. Voor het probleem met de slechte geluidskwaliteit is een workaround: door VoLTE uit te schakelen kan je weer normaal bellen. Geen permanente oplossing, maar dan kan je in ieder geval bellen zolang de technische dienst zoekt naar de oplossing. Helaas hebben we geen tijdelijke oplossing voor de problemen met de trage 4G internet verbinding.

De technische dienst ontvangt graag meer voorbeelden van deze problemen om hen te helpen bij het vinden van een oplossing. Daarom nogmaals de oproep om onderstaande vragen te beantwoorden als je deze problemen ook ervaart:

  • Zou je je forumprofiel willen aanvullen met jouw 06-nummer, postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer? Jouw mobiele nummer kan je invullen onder ‘persoonlijke opmerkingen’. De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators.
  • Op welke locaties ervaar je dit probleem?
  • Ervaar je dit probleem nog steeds als je jouw simkaart in een ander toestel stopt?
  • Sinds wanneer heb je de Samsung Galaxy S21?
  • Welk toestel had je hiervoor?

Met deze informatie kan ik gelijk een melding maken. Hoe meer voorbeelden, des te eerder we hopelijk een oplossing kunnen vinden.

Zou jij ook de vragen willen beantwoorden? Dan kunnen we jouw gegevens ook doorgeven. 


  • Op welke locaties ervaar je dit probleem?
  • verschillende
  •  Ervaar je dit probleem nog steeds als je jouw simkaart in een ander toestel stopt?
  • e-sim dus nvt
  • Sinds wanneer heb je de Samsung Galaxy S21?
  • Deze zomer
  • Welk toestel had je hiervoor?
  • galaxy s10

Bedankt! Ik heb een ticket voor onze technische dienst aangemaakt. Zij gaan dit in behandeling nemen en je wordt binnen een aantal werkdagen teruggebeld. Mocht ik verder nog iets voor je kunnen doen, laat je het dan weten?


Ik ervaar ongeveer hetzelfde probleem als Gerwen. Ik gebruik echter geen e-sim maar een normale sim kaart. De samsung galaxy s21 heb ik sinds eind juni 2021. Na opnieuw starten kan ik weer bellen, maar ik kan niet gebeld worden. Als mijn vriendin mij belt hoort ze: “Het nummer dat u belt is niet in gebruik, probeer het later nog eens.”

Netwerkmodus heb ik geprobeerd om te zetten naar 4G/3G/2G (automatisch verbinden) dat mocht helaas niet baten.

Bellen via Whatsapp werkt wel.

Wat ik overigens niet snap is dat KPN zegt dat ze “terugbellen” terwijl de gebruiker aangeeft dat bellen niet werkt.


Zou jij dan ook de gestelde vragen willen beantwoorden en daarnaast je forumprofiel in willen vullen met je 06-nummer, adres en klantnummer? Daarnaast heb ik een stukje dikgedrukt: kan je deze workaround opvolgen! 

 

Zoals beloofd heb ik meer informatie bij de technische dienst ingewonnen. Zij geven aan meerdere klachten te hebben ontvangen over slechte geluidskwaliteit (eenzijdige audio) en/of trage 4G internet verbinding met de Samsung Galaxy S21. Het probleem is dus bekend, maar is nog steeds in onderzoek. Voor het probleem met de slechte geluidskwaliteit is een workaround: door VoLTE uit te schakelen kan je weer normaal bellen. Geen permanente oplossing, maar dan kan je in ieder geval bellen zolang de technische dienst zoekt naar de oplossing. Helaas hebben we geen tijdelijke oplossing voor de problemen met de trage 4G internet verbinding.

De technische dienst ontvangt graag meer voorbeelden van deze problemen om hen te helpen bij het vinden van een oplossing. Daarom nogmaals de oproep om onderstaande vragen te beantwoorden als je deze problemen ook ervaart:

  • Zou je je forumprofiel willen aanvullen met jouw 06-nummer, postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer? Jouw mobiele nummer kan je invullen onder ‘persoonlijke opmerkingen’. De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators.
  • Op welke locaties ervaar je dit probleem?
  • Ervaar je dit probleem nog steeds als je jouw simkaart in een ander toestel stopt?
  • Sinds wanneer heb je de Samsung Galaxy S21?
  • Welk toestel had je hiervoor?

 

 

 


Bellen / bereik via 4G met een S21 is problematisch. Er zijn meldingen te lezen op in ieder geval dit forum en dat van vodafone (google maar eens samsung s21 bereik).

Hopelijk wordt het niet zo'n drama als met de Note 7.


Ik ervaar ongeveer hetzelfde probleem als Gerwen. Ik gebruik echter geen e-sim maar een normale sim kaart. De samsung galaxy s21 heb ik sinds eind juni 2021. Na opnieuw starten kan ik weer bellen, maar ik kan niet gebeld worden. Als mijn vriendin mij belt hoort ze: “Het nummer dat u belt is niet in gebruik, probeer het later nog eens.”

Netwerkmodus heb ik geprobeerd om te zetten naar 4G/3G/2G (automatisch verbinden) dat mocht helaas niet baten.

Bellen via Whatsapp werkt wel.

Wat ik overigens niet snap is dat KPN zegt dat ze “terugbellen” terwijl de gebruiker aangeeft dat bellen niet werkt.

Heb je hier inmiddels al een oplossing voor? Gr. Tom


Ha @Tom En Wendy Perik, welkom! Loop jij tegen hetzelfde probleem aan? Kan alleen je vriendin jou niet bellen of ook anderen niet? Heeft zij jouw nummer wellicht geblokkeerd? Ben jij al langere tijd klant bij KPN of pas net? Als je wilt dat er meteen naar gekeken wordt, kan je het beste even bellen met 0800-0402. Mijn collega's kunnen direct meekijken en evt. een ticket aanmaken indien nodig. Ik kan dit ook, maar via het forum duurt het even, omdat wij niet 24/7 aanwezig zijn. Laat het gerust weten.