Skip to main content

Ik ervaar momenteel problemen met het bellen naar vaste nummers in Griekenland. Dit is al dagen zo. Bellen naar mobiele nummers in Griekenland gaat goed. Ik bel met KPN Unlimited. Dit is met meerdere KPN Unlimited nr’s bij mij thuis zo. De telefoon gaat over, maar wij horen de andere kant niet. 
 

Wat is er aan de hand? Het is momenteel erg vervelend daar er gereisd moet worden ivm omstandigheden. Hoor graag van jullie.

@Noway Dude Dan is goed dat je daar dan melding van maakt want ik snap dat je dan in deze omstandigheden moet kunnen bellen. Ik zie op het nummer in jouw profiel geen blokkade staan of iets dergelijks. Het is dus echt een probleem van de afgelopen dagen en het heeft in het verleden gewoon gewerkt?


@Remco_ Dank je voor je reactie. Jazeker, het heeft in het verleden altijd gewerkt. 


Dan zal ik daar melding van moeten maken bij de Technische Dienst  Even samenvattend de verbinding komt wel tot stand wanneer je belt naar vaste nummers maar je hoort dan de mensen aan de andere kant van de lijn niet? Dat gaat dan om verschillende nummers? Zou je enkele van die nummers ook in jouw profiel kunnen zetten als voorbeeld?


@Remco_  Ik heb onder persoonlijke opmerkingen 3 telefoonnummers  geplaatst. Dit zijn 3 vaste nummers die altijd hebben gewerkt. Je kunt dit in de historie zien.


Dank je. Ik heb een melding aangemaakt voor de Technische Dienst maar het kan wel even duren voordat hier duidelijkheid over is. In de tussentijd hoop ik dat je als alternatief dan toch naar mobiele nummers kunt bellen. Mocht je nog vragen hebben stel ze dan gerust.


@Remco_ Dank je wel. Naar mobiele nr’s in het buitenland bellen valt toch ook onder Unlimited? Anders heb ik wel een probleem.. Ik heb ook een vaste telefoon.


Kun je met je vaste telefoon de Griekse nummers eigenlijk bereiken? En kunnen de Griekse nummers de Unlimited nummers bereiken?


@Parossa Als ze vanuit Griekenland naar Nederlandse nummers bellen gaat het wel goed. Zoals gezegd: Nederlandse mobiele nr’s naar Griekse vaste nummers niet, Griekse mobiele nr’s wel. 


@Noway Dude Je kan dan met een KPN Unlimited abonnement gewoon bellen vanuit je bundel! Op de pagina: Bel, sms en internet binnen de EU


@Remco_ Dat hebben we tot nu toe altijd gedaan. We hebben unlimited op de mobieltjes maar niet op de huistelefoon. Gisterenmiddag ben ik gebeld en ze gaan er naar kijken. 


@Noway Dude Sorry ik ging er even vanuit dat je an het bellen van mobiel naar mobiel bedoelde. Ik hoop sowieso dat er dan snel een oplossing voor handen is. Voor het bellen met een vaste telefoon naar een nummer in Griekenland gelden wel tarieven


Ik heb ook het zelfde probleem.  Ik heb simyo abonnement. Ik kan de vaste nummers niet bereiken (vroeger was dat geen probleem). Het gaat over en zodra het opgenomen wordt het stil. Volgens de rekening is dan wel verbinding maar geen geluid. Mijn vrouw met het zelfde abonnement heeft geen problemen mee. Ik heb geen nummers geblokkeerd en staan alle mogelijkheden bij simyo aan. Ik ben heel benieuwd!


@Stavros Gia sou, Stavro.

@Remco_  Zakelijk heb ik ook een KPN abonnement en daarmee ook hetzelfde probleem. Ook geprobeerd met verschillende toestellen, van iPhones tot Profoons, helaas hetzelfde resultaat.


@Noway Dude waar je naartoe belt hebben ze misschien een Vodafone huis aansluiting? Mij vrouw kan inmiddels ook niet bellen en hetzelfde geldt voor mijn dochter. De enige gemeenschappelijk is dat we naar Vodafone aansluiting in Griekenland bellen. 


@Stavros Dat is een goeie: Ik heb gelijk gebeld en 1 huis heeft VodaFone en de ander Cosmote. Naar mobiele nr’s bellen geen probleem.


@Noway Dude ik heb toch de vermoorde dat het probleem in Griekenland ligt.  Naar mobiel bellen is idd geen probleem. 


Ik bedoel de vermoeden ....


@Remco_ ik krijg de melding dat het “beantwoord” is, maar dit probleem is nog niet verholpen.


@Noway Dude Dat komt omdat iemand een antwoord als oplossing had gemarkeerd in het topic. Dat staat los van de afhandeling van het probleem door onze Technische Dienst. Ik zal ze maandag nog even een berichtje sturen dat meer mensen tegen dit probleem aanlopen. Ik hoop dat het snel is opgelost!


@Stavros @Remco_ @Parossa Ik heb zojuist naar 1 huistelefoon kunnen bellen. Morgenochtend weer proberen. Hou jullie op de hoogte.


@Noway Dude na jouw bericht heb ik ook gebeld maar helaas ....


@Remco_ @Stavros Het was Cosmote.


@Noway Dude @Remco_ ik belde naar Vodafone. 


@Stavros @Noway Dude Ik heb net een melding binnen van een collega van de Technische Dienst van KPN. Er lopen nu twee onderzoeken naar de oorzaak en zodra ik meer weet laat ik je dat weten!


@Remco_ @Stavros Ik werd vorige week en gisteren benaderd door je KPN collega en we hebben wat nr’s getest. Ik heb aangegeven dat er meer klachten waren op het forum en hem verwezen naar deze topic. 👍 en top KPN.