Skip to main content

Iedere keer als ik in de EU grens over ga knalt verbinding eruit en kan mijn mobiel niet zonder aan en uitzetten een provider vinden. Hij schakelt dus niet meer tussen providers. Dit begon paar maanden geleden. Toen heb ik nieuwe mobiel gekocht. Daarna deed ie het weer. Tot vorige week op vakantie in Oostenrijk, zelfde probleem. Toen heb ik daar vaste sim door ESim vervangen. Toen deed ie het weer 2 dagen maar daarna weer zelfde probleem. Ik pendel veel tussen NL en DE dus dit is vreselijk vervelend. Ook omdat ik nu niet kan bellen of gebeld worden als ik onderweg ben en er iets met me gebeurt.. roaming staat aan. 

Enige wat nu werkt is over de grens toestel uitzetten, en weer aanzetten . Zowel naar Nederland als naar Duitsland. 

Welk toestel gebruikt u?

Het enige wat ik weet is dat iphone11 gebruikers al maanden nauwelijks mobielinternet hebben binnen het netwerk van KPN.

Ik had n samsung en nu Fairphone5

@Marion dH Zou idd niks moeten uitmaken.

Weet het verder ook niet.

Je kan altijd handmatig netwerken zoeken, in D heb ik bv. liever Telecom ivm betere dekking, dat kan gewoon in instellingen, waarschijnlijk staat je telefoon trouwens op handmatig zoeken, waardoor die niet meer automatisch een ander netwerk zoekt...

Reageer