Skip to main content

Multisim KPN probleem 

Sinds 25 maart 2023 probeer ik de multisim te activeren op mijn iWatch 8.

 

De installatie blijft hangen bij (net als zoveel andere mensen) op activeren met een ronddraaiend wieltje..

 

* iPhone 8 Plus / iOS versie 16.4.1 / Aanbieder KPN NL 54.

* Apple Watch series 8 / iOS versie 9.4

 

25 maart 2023 Via Twitter contact gehad. Reactie klantenservice: Er is een storing, wacht tot na het weekend als het nog niet is gelukt bel dan met klantenservice.

 

27 maart 2023 gebeld met klantenservice. Reactie klantenservice: Alles loskoppelen op je telefoon en opnieuw opstarten. Klantenservice zou aan de lijn blijven (ik belde via vast nummer) maar na 41 minuten werd de verbinding verbroken.. 

 

3 april 2023 via Twitter contact gehad. Reactie klantenservice: storing is nog niet verholpen er word hard aan gewerkt. Er wordt een beroep gedaan op mijn geduld.

 

4 april 2023 via Twitter contact gehad.

Verzoek gedaan om multisim los te koppelen zodat ik het opnieuw zou kunnen proberen te activeren. Reactie klantenservice: dat kunnen wij niet doen. Wederom vragen ze om mijn geduld.

 

4 april 2023 gebeld met klantenservice. Alles uitgelegd. Verzoek gedaan om multisim los te koppelen zodat ik het nogmaals kon proberen. Het loskoppelen lukte maar helaas het activeren nog steeds niet (weer wieltje dat blijft draaien bij activeren)

 

5 april 2023 gebeld met klantenservice. Alles opnieuw uitgelegd. Vraag of multisim kon worden losgekoppeld maar de meneer weet niet hoe dat moet en of dat wel zo kon… 

 

5 april 2023 gebeld met klantenservice.

Alles opnieuw uitgelegd. Mevrouw vond het vreemd dat er vertel werd dat er storing zou zijn. Er is helemaal geen storing maar kon ook niet vertellen waar het probleem lag. Zou me terugbellen. Werd idd ‘s middags terug gebeld met slecht nieuws dat ze overal had nagevraagd maar niemand weet een oplossing. Ik zou nog naar een KPN winkel kunnen gaan en daar proberen? Ik heb een verzoek gedaan of ze alstublieft een call wil inschieten bij de backoffice. Dat zou ze doen..

 

In de hoop dat een totale reset van zowel iPhone als iWatch heb ik alles kompleet van de telefoon en horloge gewist/verwijderd en als nieuwe telefoon en iWatch opnieuw geïnstalleerd. Maar helaas zie ik al meteen bij iWatch dat het wieltje nog steeds ronddraaiende 

 

Het is nu 10 april 2023.

Nog steeds heb ik een wieltje wat draait bij activeren..

 

Ik weet niet of ik het goed heb begrepen maar klopt het dat een aparte afdeling (backoffice?) dit wel werkend kan krijgen?

 

Ik begrijp niet helemaal waarom dit zo een probleem is om te activeren. KPN bied toch niet zomaar een product aan wat niet werkt?

 

Hopelijk word mijn activatie probleem opgepakt door de afdeling die het wel werkend kan krijgen.

 

 

11 april 2023

 

Was in de stad dus even langs de KPN winkel. Uitgelegd wat er aan de hand was en op voorhand alvast mijn iWatch losgekoppeld. Samen gekeken met de KPN man in de winkel en het was niet te geloven maar de multisim kon gekozen worden en geactiveerd. Omdat het synchroniseren lang zou duren ging ik daarna naar huis om dit verder af te handelen. Daar zag ik dat er nog steeds een activatie bezig was en ik een mobiel abonnement erbij heb gekregen. Ik kan niet op de i klikken om eventueel het abonnement aan te passen. Ook in de iWatch zie ik bij Abonnement ‘Geen simkaart’ en bij status ‘Geen verbinding’

Hoe, waar en door wie kan dit aangepast worden?

 

 

 

 


Hoi @bbussche, welkom! Ik zie dat je apparaten aan de systeemvereisten voldoen, dat scheelt. Ik zie ook een order staan, ingediend op de 11e, van het toevoegen van een multisim. En deze order staat op completed en ik zie Multisim in je abonnement staan. Dus zou in orde moeten zijn. Het kan voorkomen dat de multisim order een beetje vastloopt. Meestal wordt dat, automatisch, binnen 5 dagen verholpen en activeert het alsnog. Alleen de status van de order is in dat geval ook niet completed. Dus ik denk niet dat dit hier aan de hand is. 

Vraag: Zit je toevallig in de Apple beta voor Private Relay? Zo ja, dan is dit het probleem. Dit zorgt ervoor dat de activatie niet voltooid kan worden. Je zult dan Private Relay moeten deactiveren.

Zit je niet in de beta, geef het even aan. Dan ga ik kijken of ik de back office kan aansturen.


14 april 2023

Goedemorgen Erik,

 

Ik zit niet in de beta.

Gisteren de iWatch losgekoppeld en weer aangemeld (met behoud van abonnement) in de hoop dat het werkt maar dit heeft ook niet geholpen.

Alles staat nog zoals ik eerder had aangegeven.

Hopelijk kan de backoffice het probleem oplossen.

 


Sorry voor de vertraging, @bbussche. Wat we nu hebben gedaan is de multisim verwijderen. Herstart je iPhone en de iWatch, en probeer dan opnieuw om de multisim te activeren.


Ik heb de telefoon en iWatch uitgezet en weer opgestart maar zie nu dit nog steeds een ronddraaiend wieltje en een abonnement ‘niet in gebruik’. misschien moet het nogmaals gestopt worden?

 


ik heb het ‘niet in gebruik abonnement’ verwijderd via het ‘i’ en daarna de iWatch losgekoppeld. Na het weer opnieuw installeren van de iWatch komt wederom met activeren met het draaiende wieltje en gebeurt er verder niets en blijft het wieltje draaien..

 


is hier nog iemand…?


Ik was enige dagen afwezig, @bbussche. Jammer te horen dat het nog steeds niet gelukt is. Als ik hier kijk zie ik alleen 2x een niet meer actief multisim. Wat normaal gesproken betekent dat je hem (opnieuw) zou moeten kunnen toevoegen en dat activeren dan gewoon doorloopt. Ik heb aan mijn kant alles gedaan wat ik kan doen, dus heb ik een technische melding aangemaakt. Er wordt van daaruit contact met je opgenomen.

 


24 april 2023

Hoi Erik,

Okee dankjewel ik hoor hopelijk van ze. In de tussentijd had ik idd nog geprobeerd te activeren maar dat lukte helaas niet. Ik heb nu zelfs meerdere abonnementen in de app staan… misschien dat dat ook nog gemeld kan worden aan de technische afdeling?

 


2 mei 2023

Gisteren zag ik dat de abonnementen verwijderd konden worden en ik weer een abonnement kon kiezen. Vandaag 2 mei weer geprobeerd en het is gelukt. Ik heb nu het multisim kunnen activeren.

 


Woohoo! Goed om te horen @bbussche :)


Goedendag, ik heb een nieuwe telefoon gekocht en alles omgezet. Nu wil ik weer multisim activeren maar blijft deze weer hangen net zoals een paar maanden geleden.. vorige keer was dit verholpen door de technische dienst. Zouden jullie weer aan deze afdeling willen vragen om dit te fixen? Alvast bedankt.

 


Het werkt weer. Bedankt!


Hallo @Erik_,

Ik heb hetzelfde probleem als @bbussche had, e-sim is gister door jullie nav telefonisch contact verwijderd. Vandaag heb ik weer de multisim proberen te activeren via de watch app maar hij blijft nu al enige uren hangen op ‘Activeren’.

Telefoon/watch al herstart, helaas geen restultaat.


Hallo @Erik_,

Ik heb hetzelfde probleem als @bbussche had, e-sim is gister door jullie nav telefonisch contact verwijderd. Vandaag heb ik weer de multisim proberen te activeren via de watch app maar hij blijft nu al enige uren hangen op ‘Activeren’.

Telefoon/watch al herstart, helaas geen restultaat.

Inmiddels bericht gehad van KPN dat multisim is geactiveerd!