Skip to main content

Hoi.

Een tijd geleden heb ik via Belsimpel een iPhone 11 gekocht met als provider KPN.

Sinds twee maanden ondervind ik flinke problemen met de iPhone 11. Ik krijg bijna geen verbinding meer met het 4G netwerk. Als ik buiten ben, verbindt mijn telefoon weinig tot niet. Dan moet ik even de vliegtuigstand aan, en vervolgens doet de verbinding het misschien 1 a 2 minuten.

Bij vlagen heb ik bereik, maar meestal niet.

 

Ik ben in de winkel geweest, heb een medewerker gesproken en heb een nieuwe SIM gekregen. Niets helpt.

Toen kwam ik uit bij een eerder artikel. Dit artikel sluit volledig aan bij wat mijn problemen zijn.

 

Ik word van het kastje naar de muur gestuurd, weet niet meer bij wie ik moet zijn, maar hoop hier eindelijk eens hulp te krijgen.

Want het kan niet de bedoeling zijn dat ik betaal voor een telefoon die niet functioneert buiten de wifi om, lijkt me.

Heel erg bedankt voor uw aandacht en wellicht voor uw hulp.

Onderweg is mijn mobiele internet en bellen nog altijd zeer onbetrouwbaar. Het functioneert nog altijd niet zoals het hoort.

Afgelopen week heb ik nog een tweede keer gebeld met de klantenservice, dit is weken na mijn eerste keer bellen. Blijkt dat er geen ticket was aangemaakt de eerste keer. Ook begreep ik dat er nog geen tegemoetkoming toegezegd kan worden, dat wilde KPN achteraf pas vaststellen kreeg ik te horen. 
 

Toch lees ik een paar pagina’s terug bij andere berichten wat anders, zelfs een sms waarbij vermeld staat dat abonnementskosten sinds 23 mei vergoed worden. Overigens heb ik vanaf begin tot heden nog geen enkele sms ontvangen van KPN over deze storing.
 

Laat ik me nou te makkelijk afschepen? Of zijn er meer mensen die nog niet gecompenseerd worden?

 


Afgelopen week heb ik nog een tweede keer gebeld met de klantenservice, dit is weken na mijn eerste keer bellen. Blijkt dat er geen ticket was aangemaakt de eerste keer.

[...]

Overigens heb ik vanaf begin tot heden nog geen enkele sms ontvangen van KPN over deze storing.

Ai, dat is naar dat er niet gelijk een ticket is aangemaakt bij de eerste keer bellen, @PSO87. Dat is wel noodzakelijk om jou goed geregistreerd te krijgen. Ik neem aan dat nu na je tweede belletje wel een ticket gemaakt is? Dan krijg je nog bericht van daaruit.


Onderweg is mijn mobiele internet en bellen nog altijd zeer onbetrouwbaar. Het functioneert nog altijd niet zoals het hoort.

Afgelopen week heb ik nog een tweede keer gebeld met de klantenservice, dit is weken na mijn eerste keer bellen. Blijkt dat er geen ticket was aangemaakt de eerste keer. Ook begreep ik dat er nog geen tegemoetkoming toegezegd kan worden, dat wilde KPN achteraf pas vaststellen kreeg ik te horen. 
 

Toch lees ik een paar pagina’s terug bij andere berichten wat anders, zelfs een sms waarbij vermeld staat dat abonnementskosten sinds 23 mei vergoed worden. Overigens heb ik vanaf begin tot heden nog geen enkele sms ontvangen van KPN over deze storing.
 

Laat ik me nou te makkelijk afschepen? Of zijn er meer mensen die nog niet gecompenseerd worden?

 

Jammer dat ze mensen steeds zo afschepen. Je kan naar het bericht op RTL verwijzen (woordvoerder KPN, onderaan de pagina):

 

https://www.rtl.nl/nieuws/economie/artikel/5460271/kpn-storing-mobiel-internet-4g-5g-apple-iphone-11-iphone-12-samsung


Afgelopen week heb ik nog een tweede keer gebeld met de klantenservice, dit is weken na mijn eerste keer bellen. Blijkt dat er geen ticket was aangemaakt de eerste keer.

[...]

Overigens heb ik vanaf begin tot heden nog geen enkele sms ontvangen van KPN over deze storing.

Ai, dat is naar dat er niet gelijk een ticket is aangemaakt bij de eerste keer bellen, @PSO87. Dat is wel noodzakelijk om jou goed geregistreerd te krijgen. Ik neem aan dat nu na je tweede belletje wel een ticket gemaakt is? Dan krijg je nog bericht van daaruit.


Als het goed is wel. Dat is afgelopen dinsdag geweest maar tot op heden nog geen bericht gehad. Ik kan het niet helemaal bevestigen. 

Ik heb er tot zekere hoogte begrip voor dat KPN zelf ook zoekende is hoe deze storing verholpen kan worden. De storing is behoorlijk irritant te noemen, maar er zijn ook grotere problemen in de wereld denk ik dan maar.

Dat de oplossing zo 1 2 3 niet gevonden kan worden dat blijkt nu eenmaal een gegeven. Echter hoe daar verder mee om gegaan wordt richting haar klanten kan er nog wel het e.e.a. verbeterd worden is mijn idee. 

 


Hoi @Mr. TM & @Matthew83,
 

In de actuele Algemene Voorwaarden van KPN, staat het volgende artikel:
 

13.2 Tussentijds opzeggen

De overeenkomst kan alleen tussentijds worden opgezegd:

  • Als we iets aan de overeenkomst of aan de tarieven veranderen en u daardoor de overeenkomst kunt opzeggen. 

  • Als we onze verplichtingen niet nakomen en de niet-nakoming zo ernstig is dat het terecht is dat u opzegt

  • Als u een openbare elektronische communicatiedienst, zoals internet of (mobiele) telefonie, afneemt en de daadwerkelijke kwaliteit van de diensten voortdurend afwijkt van wat met u is afgesproken

  • Als u verhuist naar een plaats waar we de dienst of een vergelijkbare dienst niet kunnen leveren

  • Bij overlijden

Daar staan twee belangrijke punten bij (in het paars weergegeven) waarbij je tussentijds en ZONDER afkoopsom eerder onder je mobiele abonnement uit kunt komen.

We zijn nu twee maanden verder, en een oplossing is nog steeds niet in zicht.
Laat staan, de oorzaak is nog niet eens bekend.

Ik denk dat je nu aardig sterk staat, en je kunt beroepen op dit artikel uit de Algemene Voorwaarden van KPN.
Weigert KPN, dan zou je naar een Juridisch Loket kunnen gaan of even kunnen bellen met je rechtsbijstand verzekering (mits je die natuurlijk hebt) voor nadere informatie en wat te doen.

Dit geldt natuurlijk voor alle mede klanten, die inmiddels twee maanden met dit probleem rondlopen.


Afgelopen week heb ik nog een tweede keer gebeld met de klantenservice, dit is weken na mijn eerste keer bellen. Blijkt dat er geen ticket was aangemaakt de eerste keer.

[...]

Overigens heb ik vanaf begin tot heden nog geen enkele sms ontvangen van KPN over deze storing.

Ai, dat is naar dat er niet gelijk een ticket is aangemaakt bij de eerste keer bellen, @PSO87. Dat is wel noodzakelijk om jou goed geregistreerd te krijgen. Ik neem aan dat nu na je tweede belletje wel een ticket gemaakt is? Dan krijg je nog bericht van daaruit.



Ik heb ook geen bericht meer ontvangen sinds 27 juni (ondanks expliciet aangeven dat het voor de TD was en bevestiging uit de medewerker dat hij dat ging regelen). Moet ik nogmaals nabellen? 


Hoi @Mr. TM & @Matthew83,
 

In de actuele Algemene Voorwaarden van KPN, staat het volgende artikel:
 

13.2 Tussentijds opzeggen

De overeenkomst kan alleen tussentijds worden opgezegd:

  • Als we iets aan de overeenkomst of aan de tarieven veranderen en u daardoor de overeenkomst kunt opzeggen. 

  • Als we onze verplichtingen niet nakomen en de niet-nakoming zo ernstig is dat het terecht is dat u opzegt

  • Als u een openbare elektronische communicatiedienst, zoals internet of (mobiele) telefonie, afneemt en de daadwerkelijke kwaliteit van de diensten voortdurend afwijkt van wat met u is afgesproken

  • Als u verhuist naar een plaats waar we de dienst of een vergelijkbare dienst niet kunnen leveren

  • Bij overlijden

Daar staan twee belangrijke punten bij (in het paars weergegeven) waarbij je tussentijds en ZONDER afkoopsom eerder onder je mobiele abonnement uit kunt komen.

We zijn nu twee maanden verder, en een oplossing is nog steeds niet in zicht.
Laat staan, de oorzaak is nog niet eens bekend.

Ik denk dat je nu aardig sterk staat, en je kunt beroepen op dit artikel uit de Algemene Voorwaarden van KPN.
Weigert KPN, dan zou je naar een Juridisch Loket kunnen gaan of even kunnen bellen met je rechtsbijstand verzekering (mits je die natuurlijk hebt) voor nadere informatie en wat te doen.

Dit geldt natuurlijk voor alle mede klanten, die inmiddels twee maanden met dit probleem rondlopen.

Hoi, opzeggen kan natuurlijk, al heb je dan niet direct een alternatief. En een IPhone 11 die niet meer lijkt te functioneren en een chronisch tekort aan goede netwerken anders dan KPN. Volgens mij moet KPN met een goed alternatief komen en ons voorzien van compensatie voor niet geleverde diensten. Ik denk dat je beter naar de ACM kunt stappen en daar massaal via Consuwijzer melding kunt maken van dit probleem. Met name het gebrek aan communicatie vanuit KPN en het gevoel dat je als lastig wordt gezien ipv als betalende klant en meer service mag verwachten dan je ei kwijt raken op een forum geeft mij een heel slecht gevoel.


Hoi @Rinske en Wim en de overige mede klanten binnen deze topic,
 

Dit staat er vermeld op de website van Toezichthouder ACM (Bron ACM-Consuwijzer):

 

Wat kan ik doen bij een storing of een probleem met het bereik van mijn telefoon?
 

Ligt het probleem niet aan uw eigen apparatuur? Dan kunt u te maken hebben met een storing. U kunt dan tijdelijk geen gebruik maken van een of meer van uw diensten. Ligt de storing aan uw aanbieder? Dan hebt u soms recht op compensatie.

Hebt u wel eens problemen met het bereik van uw mobiele telefoon? Bijvoorbeeld als u op een bepaalde plek bent? Dan kunt u soms een klacht indienen bij uw telecomaanbieder.

Wat kan ik doen als het probleem aan mijn aanbieder ligt?
 

Ligt het probleem niet aan uw eigen apparatuur? Of aan een storing of slecht bereik? Vraag uw telecomaanbieder dan om een oplossing. Wil hij het probleem niet oplossen? Neem dan de volgende stappen:

1 > Schrijf een brief of e-mail naar uw telecomaanbieder
 

Vraag in uw brief om een oplossing vóór een bepaalde datum. Geef uw aanbieder een redelijke termijn. Schrijf ook welke vervolgstappen u neemt als uw aanbieder geen goede oplossing biedt.
 

2 > Beëindig het abonnement
 

Krijgt u geen goede oplossing binnen een redelijke termijn? Dan kunt u het abonnement beëindigen. Dit noemen we ook wel 'ontbinden'. U hoeft dan niets meer te betalen en de aanbieder moet de dienst stoppen. Ook hebt u soms recht op uw geld terug voor de periode dat u de dienst niet of niet volledig kon gebruiken. U moet dan wel kunnen bewijzen dat u meteen geklaagd hebt toen u het probleem ontdekte.

 

Via de volgende link, kom je direct bij het online formulier waarmee je een melding kunt maken bij ACM-Consuwijzer: Doe een melding over uw rechten als consument

 


Ik begrijp het maar laat KPN nu eerst maar eens communiceren met ons …

 

Geen SMS geen mail niks …

 

Jammer KPN.

Ik betaal 115,48 per maand.

Dat is 1.385,76 per jaar.

En betaal al jaren.


Ik heb ook geen bericht meer ontvangen sinds 27 juni (ondanks expliciet aangeven dat het voor de TD was en bevestiging uit de medewerker dat hij dat ging regelen). Moet ik nogmaals nabellen? 

@Grace87 Als je nog niks ontvangen hebt is bellen wel verstandig. Mijn collega kan dan in elk geval controleren of er al een ticket aangemaakt is. 🙂


Hoi @Rinske en Wim en de overige mede klanten binnen deze topic,
 

Dit staat er vermeld op de website van Toezichthouder ACM (Bron ACM-Consuwijzer):

 

Wat kan ik doen bij een storing of een probleem met het bereik van mijn telefoon?
 

Ligt het probleem niet aan uw eigen apparatuur? Dan kunt u te maken hebben met een storing. U kunt dan tijdelijk geen gebruik maken van een of meer van uw diensten. Ligt de storing aan uw aanbieder? Dan hebt u soms recht op compensatie.

Hebt u wel eens problemen met het bereik van uw mobiele telefoon? Bijvoorbeeld als u op een bepaalde plek bent? Dan kunt u soms een klacht indienen bij uw telecomaanbieder.

Wat kan ik doen als het probleem aan mijn aanbieder ligt?
 

Ligt het probleem niet aan uw eigen apparatuur? Of aan een storing of slecht bereik? Vraag uw telecomaanbieder dan om een oplossing. Wil hij het probleem niet oplossen? Neem dan de volgende stappen:

1 > Schrijf een brief of e-mail naar uw telecomaanbieder
 

Vraag in uw brief om een oplossing vóór een bepaalde datum. Geef uw aanbieder een redelijke termijn. Schrijf ook welke vervolgstappen u neemt als uw aanbieder geen goede oplossing biedt.
 

2 > Beëindig het abonnement
 

Krijgt u geen goede oplossing binnen een redelijke termijn? Dan kunt u het abonnement beëindigen. Dit noemen we ook wel 'ontbinden'. U hoeft dan niets meer te betalen en de aanbieder moet de dienst stoppen. Ook hebt u soms recht op uw geld terug voor de periode dat u de dienst niet of niet volledig kon gebruiken. U moet dan wel kunnen bewijzen dat u meteen geklaagd hebt toen u het probleem ontdekte.

 

Via de volgende link, kom je direct bij het online formulier waarmee je een melding kunt maken bij ACM-Consuwijzer: Doe een melding over uw rechten als consument

 

Top! Ik had al contact gezocht met de Rijksinspectie Digitale Infrastructuur (RDI) en die verwezen me door naar de ACM. Ik denk dat het gaat helpen als een Rijksinstantie zich ermee gaat bemoeien en vooral de rechten van de consument ter sprake brengt. Consumentenbond is misschien ook nog een goede ingang. Het is wel duidelijk inmiddels dat je als klant bij KPN niet veel verder komt als het gaat om algehele bevestiging van het probleem en transparante communicatie over voortgang van de afhandeling, los van het aanmaken van een ticket wat niet zonder slag of stoot is gegaan. Het is wel duidelijk dat er een probleem is wat groter is dan een paar klanten waar zich zo nu en dan eens een probleem voordoet. Wij betalen per slot van rekening de salarissen van het personeel bij KPN en dan wil ik als zodanig erkend worden en moet ik niet elke keer zelf bij KPN aan de bel trekken. We gaan voor verbetering!


Bij mij doet hetzelfde probleem zich voor met mijn iPhone 12. Sinds een paar weken schakelt mobiel internet over van 5G op E (edge) maar er wordt geen data doorgegeven en niets doet het. Ik heb een e-sim in de iPhone 12. Via de instellingen bij Mobiel netwerk doe ik Schakel deze lijn uit en weer in en dat werkt heel even, maar helaas binnen een paar minuten gaat 5G er weer af. Zeer irritant en ja, daar betaal ik niet voor. Het heeft vast te maken met een Apple-issue die bij KPN voor dit probleem zorgt. Hopelijk wordt het snel opgelost.


@Jan Schep Mocht je het nog niet gedaan hebben, neem dan telefonisch contact op hierover met ons via 0800-0402. Dan kan er ook voor jou een ticket aangemaakt worden en wordt je melding meegenomen in het onderzoek van de technische dienst.

Via die weg word je dan ook op de hoogte gehouden!


@Jan Schep Mocht je het nog niet gedaan hebben, neem dan telefonisch contact op hierover met ons via 0800-0402. Dan kan er ook voor jou een ticket aangemaakt worden en wordt je melding meegenomen in het onderzoek van de technische dienst.

Via die weg word je dan ook op de hoogte gehouden!

Hahaha is dit nog steeds niet opgelost en is de communicatie nog steeds zo vreselijk slecht? Of beter gezegd geen communicatie behalve het zelfde verhaaltje 1000x vertellen.
Ik lees nog steeds dat mensen een melding moeten maken en vervolgens nooit meer wat horen, klinkt als dat alles onder controle is 😄

Ben blij dat ik overgestapt ben naar Vodafone, nergens last van 😉 !


Ik ben het zo zat met KPN. 
nu al geen 4G sinds begin juni. Ik betaal 40,- voor onbeperkt data en dan werkt het niet eens. Wilde na zo’n 5x onopgeloste belletjes mijn contract met spoed opzeggen omdat ik gewoon mijn internet nodig heb en dat wordt gewoon afgewezen, nadat het mij aan de telefoon wel is toegezegd als ik na 3 weken nog geen data heb. Ik vind het belachelijk! Mijn iPhone is zo goed als nieuw en kpn kan toch niet iedereen iPhone 11 gebruiker een nieuwe telefoon laten kopen!!! Ik wil gewoon heel graag weer data en ik vind het bizar dat als je GEEN service krijgt van een bedrijf dat je dan niet mag opzeggen. 
 

nogmaals KPN ik hoop dat jullie voortaan beter voor je klanten zullen zorgen want dit kan toch niet voor zo’n groot bedrijf als jullie??? ( ps: Julie klantenservice is ook onwijs onprofessioneel en kunnen niet eens fatsoenlijk Nederlands ) 

 

dikke doei van mij


Kwam dit toevallig tegen net, vooral de laatste alinea:

https://www.rtl.nl/nieuws/economie/artikel/5460271/kpn-storing-mobiel-internet-4g-5g-apple-iphone-11-iphone-12-samsung


Ik heb nog geen sms gehad …….. KPN

kan iemand checken wanneer de sms wordt verstuurd.

Al een paar keer gebeld …. naar …

Ik moest vandaag weer parkeren maar geen 4G !?!

Waar betaal ik precies voor ?

 


Ik heb nog geen sms gehad …….. KPN

kan iemand checken wanneer de sms wordt verstuurd.

Al een paar keer gebeld …. naar …

Ik moest vandaag weer parkeren maar geen 4G !?!

Waar betaal ik precies voor ?

 

 

Hoi @Mr. TM 

Dagelijks zie ik als mede klant, berichten van jouw voorbij komen, met de vraag waarom?
KPN zal echt niet sneller komen met een oplossing, terwijl ik uiteraard zeer goed kan begrijpen, dat je er genoeg van hebt en het je ook overduidelijk irriteert.

Ik heb ook handvatten binnen deze topic gegeven, waarmee je daadwerkelijk wat kunt doen.
Zoals dat je kunt beroepen op artikel 13.2 uit de Algemene Voorwaarden van KPN, en de informatie vanuit ACM-Consuwijzer.

Ook informatie opvragen bij je rechtsbijstand (als je die natuurlijk hebt) is al een goede stap.
De informatievoorziening vanuit KPN is momenteel slecht, en kan ook zeker beter.

Door alleen berichten de plaatsen op de community, kom je echt niet verder, en zal KPN ook echt niet sneller doen komen met een update of een oplossing.

Haal je rechten als consument, en onderneem (juridische) stappen om hierin verder te komen.
Er zijn inmiddels al enkele mede klanten overgestapt (met nummerbehoud) naar o.a. Vodafone (wat ik lees binnen enkele andere topics) of ze vragen juridische hulp bij hun rechtsbijstand.

Blijkbaar moet KPN het eerst voelen, voordat er daadwerkelijk wat gaat gebeuren.
Ook verwijt ik Apple, dat ze niet uit hun zelf komen met een omruil actie voor de getroffen KPN klanten.
Ik als trouwe klant van KPN vind dit uiteraard slecht en ondermaats, aangezien het ook anders kan, al blijf ik wel gewoon met alle diensten bij KPN.

Klanten zijn absoluut niet dom, en blijven natuurlijk niet eeuwig wachten!!

 


Beste KPN Forumleden,

Vorige week heb ik een bezoek gebracht aan de Apple Store in Amsterdam vanwege problemen met mijn iPhone 11. Uit dit bezoek bleek dat het component in mijn telefoon dat verbinding maakt met het mobiele netwerk kapot is gegaan. Er is geen hard bewijs dat dit door het mobiele netwerk van KPN komt, maar het is wel opmerkelijk dat veruit de meeste mensen die zich hebben gemeld bij de Apple Store met een soortgelijke defect ook het KPN-netwerk gebruiken en een iPhone 11 hebben.

Wat ik nog niet eerder in mijn bericht heb vermeld, is dat dit specifieke component onderdeel is van het moederbord van de iPhone. Het is heel zeldzaam dat alleen dit specifieke stukje kapot kan gaan. Als dit component stuk is, kun je geen verbinding maken met het netwerk, en dus ook geen verbinding maken met andere mobiele netwerkproviders.

Vandaag heb ik contact opgenomen met KPN via de klantenservice om mijn probleem te laten documenteren door een ticket aan te maken. Voor mij ging dit best moeizaam, omdat ik eigenlijk niet weet welke afdeling of team binnen KPN hiervoor verantwoordelijk is.

Mijn vraag aan jullie is of iemand weet welke afdeling of team ik het beste kan benaderen met mijn probleem. Ik heb nu een ticket ingediend bij de NSSD van KPN (Netwerk Service Support Desk).


Hoi @DylanJin, de afdeling waar je het ticket hebt ingediend is de juiste! Bedankt voor de terugkoppeling! 


Mijn dochter met haar iPhone 11 zit als enige in ons gezin (4 iphones, allemaal KPN) met hetzelfde probleem. Geen of een enorm haperend mobiel netwerk. Enorm storend: volgende week gaat zij voor het eerst alleen naar het buitenland op vakantie en nu zit ze met een niet-werkend mobiel opgescheept.
Ik ga maar een ticket laten aanmaken maar als ik alle berichten zo lees zinkt me de moed al in de schoenen dat er een snelle oplossing komt.

Edit: dit bericht staat 23 juli 2024 op de website … schiet niet op …

 

 


Mijn dochter met haar iPhone 11 zit als enige in ons gezin (4 iphones, allemaal KPN) met hetzelfde probleem. Geen of een enorm haperend mobiel netwerk. Enorm storend: volgende week gaat zij voor het eerst alleen naar het buitenland op vakantie en nu zit ze met een niet-werkend mobiel opgescheept.
Ik ga maar een ticket laten aanmaken maar als ik alle berichten zo lees zinkt me de moed al in de schoenen dat er een snelle oplossing komt.

Edit: dit bericht staat 23 juli 2024 op de website … schiet niet op …

 

 



Dat bericht staat er al sinds 4 juli met dezelfde tekst😅😵💫


Je zou gewoon de klantenservice moeten kunnen bereiken Rick. Mijn advies is ook om een ticket te laten aanmaken via 0800-0402 dan zal het worden meegenomen in het lopende onderzoek. 


Twee maanden geleden merkte ik dat ik buiten de deur vaak geen internet had. Maar afgelopen weekend kon ik tijdens een wandeling geen Google-Maps raadplegen, en toen ik wou afrekenen met mijn telefoon op het strand lukte dit niet! Ik heb dus ook een iPhone 11 en heb voorheen eigenlijk nooit problemen ondervonden. 
 

Gister, op 22 juli ben ik tot TWEE keer toe naar de KPN store geweest met mijn klacht, na ook al bij de Amac store te zijn langsgegaan. Hier zeiden ze dat er tussen Apple en KPN een software-fout zat. Toen ik voor de tweede keer naar de KPN store ging zeiden ze een beetje schijnheilig dat ze wel vaker klachten hadden binnen gekregen over netwerkproblemen met de iPhone 11 in combinatie met mijn KPN-abonnement.


Wat ik hierboven bij de andere klachten ook al las, is dat mijn batterij sinds twee weken enorm achteruit is gehold, terwijl ik hier nooit last van had. En ik vind de aangedragen oplossingen van KPN werkelijk stuitend: zet het toestel uit en aan, verwijder de simkaart en plaats hem opnieuw terug; of nog erger: schaf maar een nieuw toestel aan! Het is schandelijk gewoon!
 

En dat voor zo’n groot bedrijf als KPN. Een gepaste compensatie is wel op zijn plaats voor iemand die al minstens VIJFTIG jaar klant is bij KPN. En ik vind het ook ronduit sneaky dat KPN zelf niet duidelijk maakt dat er problemen zijn met de iPhone 11 en KPN-netwerk, of iets van zich laat horen daaromtrent.

 

ik hoor graag wat KPN voor oplossing heeft voor mijn probleem.


Een gepaste compensatie is wel op zijn plaats voor iemand die al minstens VIJFTIG jaar klant is bij KPN.

Geldt dat dan ook niet voor iemand die net een jaartje klant is van KPN. Persoonlijk zie ik het verschil niet.

KPN heeft overigens al aangekondigd dat de abonnementskosten gerestitueerd zullen worden.

Voor andere compensaties, zoals bijvoorbeeld het vervangen van het toestel, is natuurlijk eerst wel de vraag te beantwoorden wie verantwoordelijk is voor deze storing. Als het daadwerkelijk een hardware probleem blijkt te zijn dan kan het natuurlijk niet zo zijn dat enkel KPN daarvoor op zou moeten draaien.


Reageer