Skip to main content

Hoi.

Een tijd geleden heb ik via Belsimpel een iPhone 11 gekocht met als provider KPN.

Sinds twee maanden ondervind ik flinke problemen met de iPhone 11. Ik krijg bijna geen verbinding meer met het 4G netwerk. Als ik buiten ben, verbindt mijn telefoon weinig tot niet. Dan moet ik even de vliegtuigstand aan, en vervolgens doet de verbinding het misschien 1 a 2 minuten.

Bij vlagen heb ik bereik, maar meestal niet.

 

Ik ben in de winkel geweest, heb een medewerker gesproken en heb een nieuwe SIM gekregen. Niets helpt.

Toen kwam ik uit bij een eerder artikel. Dit artikel sluit volledig aan bij wat mijn problemen zijn.

 

Ik word van het kastje naar de muur gestuurd, weet niet meer bij wie ik moet zijn, maar hoop hier eindelijk eens hulp te krijgen.

Want het kan niet de bedoeling zijn dat ik betaal voor een telefoon die niet functioneert buiten de wifi om, lijkt me.

Heel erg bedankt voor uw aandacht en wellicht voor uw hulp.

Dat dus. Een mailtje sturen met daarin het tijdsblok waarop kpn je probeert te bellen of een afspraak kunt maken om gebeld te worden, daar lijkt me geen rocket science voor nodig. 


Dat dus. Een mailtje sturen met daarin het tijdsblok waarop kpn je probeert te bellen of een afspraak kunt maken om gebeld te worden, daar lijkt me geen rocket science voor nodig. 

Als je van te voren exact zou weten hoelang een gesprek duurt dan zou dat een optie zijn maar dat is helaas een utopie. En daarmee is het plannen van afspraken dus altijd "more time consuming" dan gewoon zelf abonnees bellen. Natuurlijk zou het prachtig zijn als je een belafspraak zou kunnen maken maar het het is echt minder efficiënt voor het "belteam".


Niet alleen KPN medewerkers werken. Andere mensen werken ook, bellen zonder afsprak gaat in meeste gevallen dan in voicemail landen. 


Niet alleen KPN medewerkers werken. Andere mensen werken ook, bellen zonder afsprak gaat in meeste gevallen dan in voicemail landen. 

Klopt, laat onverlet dat het voor het belteam efficiënter is om zelf te bellen dan om belafspraken te maken.


Niet alleen KPN medewerkers werken. Andere mensen werken ook, bellen zonder afsprak gaat in meeste gevallen dan in voicemail landen. 

Klopt, laat onverlet dat het voor het belteam efficiënter is om zelf te bellen dan om belafspraken te maken.

Als de wachtrij maar niet te lang is. Ik kon nooit binnen mijn lange pauze van 30min doorkomen bij de klantenservice. Dus vind ik her voorstel van @Berteman niet verkeerd om de plan door te mailen van tevoren beter. Dan kan man instellen en de telefoon gereed stellen en afsprak maken met de baas om prive telefoon te kunnen opnemen.


Op deze manier gaat het allemaal wel lang duren…


Dat dus. Een mailtje sturen met daarin het tijdsblok waarop kpn je probeert te bellen of een afspraak kunt maken om gebeld te worden, daar lijkt me geen rocket science voor nodig. 

Als je van te voren exact zou weten hoelang een gesprek duurt dan zou dat een optie zijn maar dat is helaas een utopie. En daarmee is het plannen van afspraken dus altijd "more time consuming" dan gewoon zelf abonnees bellen. Natuurlijk zou het prachtig zijn als je een belafspraak zou kunnen maken maar het het is echt minder efficiënt voor het "belteam".

Het is ook “time consuming” voor het “belteam” om op goed geluk klanten te gaan bellen die op dat moment, om wat voor reden dan ook, misschien niet bereikbaar zijn. Absoluut inefficiënt dus.

Dat van te voren niet helemaal duidelijk is, hoe lang een gesprek duurt is een absolute drogreden om geen belafspraken te kunnen plannen. We maken in het dagelijks leven (zeker als nasleep van de corona crisismaatregelen) regelmatig belafspraken en al veel langer afspraken met de huisarts, de tandarts, de dierenarts, de garage, misschien ook de kpn monteur en noem maar op. Daar staat van te voren ook niet exact vast, hoeveel tijd met de afspraak gemoeid is.

Bij de medewerkers van het “belteam” is het onderwerp van het gesprek dat zij aangaan bekend. Dan is er dus een prima inschatting te maken, hoeveel tijd met het gesprek gemoeid is, zeker als de medewerkers goed opgeleid en getraind zijn. Als het maken van afspraken overal mogelijk is, maar het voor het “belteam” van kpn inefficiënt zou zijn, dan zegt dat genoeg over de efficiëntie waarmee kpn haar processen heeft ingericht en op crisissituaties is voorbereid en misschien ook het niveau van de medewerkers van het “belteam”.

Verder is bellen hierover eigenlijk ook onnodig. Waarschijnlijk gaat het om een voorstel om de iPhone 11 om te wisselen voor een iPhone 13. Dat voorstel en de daaraan verbonden voorwaarden kunnen ook per mail worden verzonden. 


Wie hebben er al een voorstel gekregen. En wat is het echte voorstel. Dan weet ik waar ik mij op voor moet bereiden. En hoelang gaat de hele operatie duren. Ik wil van de wifi af en gewoon weer 4G.


Ook al maanden problemen. Vorige week een nieuwe Simkaart opgestuurd gekregen. Helpt ook niets. Vandaag maar weer eens bellen. 18 juli een 2e SMS gehad dat ze hard aan een oplossing werken. Als het probleem verholpen is vergoeden ze mijn mobiele kosten vanaf 23 mei!


Ook hier hetzelfde probleem als in al deze berichten! Niet te bereiken, geen verbinding geen internet op mijn mobiele data terwijl er boven in scherm wel 4G verbinding staat! Voor mijn werk moet ik telefonisch bereikbaar zijn!!!

 


ik heb contact met het programma Kassa, nieuwsuur en Powned. Ik heb alle screenshots doorgestuurd. KPN reageert niet. Volgende week woensdag heb ik een interview. Heb nog steeds geen bereik/internet. Als

ik bel proberen ze mij een nieuwe telefoon te verkopen. 
 

reageer even op dit bericht als je hetzelfde probleem hebt. 
 

ik kijk uit naar de reactie en opnames

 

Ik heb contact met ‘Kassa’, Powned’ en nieuwsuur… ze willen hier een item over maken. Iedereen moet zijn klacht online zetten, maar ook melden bij KPN. Ook melden bij Kassa en Powned. 

Allemaal stoppen met betalen!!! Dan komen ze in actie!! Melding maken bij Kassa en Powned! Ze kOmen woensdag opnames maken. Ik kan niet zeggen welke locatie. Maar het is bij een KPN winkel. 

 

Ik las een reactie van ene Erwin "die van KPN zou moeten zijn”.. Die gaf ergens aan als reactie op dit probleem dat er wellicht een oplossing is om hem te laten repareren "MITS HIJ GEKOCHT IS VIA KPN!!!!” Hoezo??? want jullie verkopen een kapotte versie van de iPhone? Of een betere versie? of ik hem nou 2e hands heb of wat dan ook. Uit de reactie van jullie lees ik dat het een bekend probleem is die vanuit jullie komt. Fix dit! 

 

Kpn danwel Apple moet dit oplossen. Mensen aanraden een nieuwe telefoon te kopen of voor veel geld ter reparatie aan te bieden is geen oplossing!  Wij hebben exact hetzelfde probleem sinds kort met de iphone11. De oorzaak is echt niet een defecte telefoon als zoveel mensen dit probleem ineens allemaal tegelijk hebben. Kpn of Apple neem je verantwoordelijkheid aub en jaag mensen niet op kosten.

  Wat mij opviel is dat ik sinds dit probleem gaande is, ik 3x iemand aan de deur heb gehad van KPN en ik 4x ben gebeld door ze. En dat ze toen ook "toevallig” zagen dat ik een oud abonnement heb. Ook als ik bel met de klantenservice om mijn probleem te bespreken mbt geen internet en geen bel mogelijkheid dan wordt er in mijn beleving snel geschakeld om mij een nieuwe telefoon te verkopen of een anders abonnement aan te smeren. Ik zoek er niets achter maar irritant vind ik het wel 
 

Ook hier hetzelfde probleem als in al deze berichten! Niet te bereiken, geen verbinding geen internet op mijn mobiele data terwijl er boven in scherm wel 4G verbinding staat! Voor mijn werk moet ik telefonisch bereikbaar zijn!!!

 

Heel goed. Publiciteit zoeken is het enige dat kennelijk gaat werken.


Het is momenteel echt dweilen met de kraan open op de klantenservice afdeling. 
 

Ik had maandag jl contact met de klantenservice weinig tot niet geholpen, dame in kwestie had ook geen ticket aangemaakt. Kon ook geen compensatie aanbieden…. Pas als het probleem is opgelost. 
 

Ik dinsdag jl wederom gebeld want er zo na 14:00 uur een update zijn. 
 

Toen er achter gekomen dat nooit een melding is gemaakt van mijn internet bereikbaarheid. Daarom ben ik nu achteraan belandt op de stapel. 
 

KPN biedt aan een iPhone 13 als vervanging, mits je aan bepaalde vragen voldoet. Probleem is te complex om direct op te lossen. Ben benieuwd hoelang dit gaat duren, in de tussentijd niet bereikbaar en weinig tot geen internet verbinding. Begin het nu wel zat te raken om, om de 5 minuten mijn vliegtuigstand aan/uit te zetten.  


Ik had maandag jl contact met de klantenservice weinig tot niet geholpen, dame in kwestie had ook geen ticket aangemaakt. Kon ook geen compensatie aanbieden…. Pas als het probleem is opgelost. 
Ik dinsdag jl wederom gebeld want er zo na 14:00 uur een update zijn. 
Toen er achter gekomen dat nooit een melding is gemaakt van mijn internet bereikbaarheid. Daarom ben ik nu achteraan belandt op de stapel. 

Er is nu wel daadwerkelijk een ticket voor je aangemaakt, @Dimifr? Want zonder dat gebeurt er alsnog niets. 


Ik had maandag jl contact met de klantenservice weinig tot niet geholpen, dame in kwestie had ook geen ticket aangemaakt. Kon ook geen compensatie aanbieden…. Pas als het probleem is opgelost. 
Ik dinsdag jl wederom gebeld want er zo na 14:00 uur een update zijn. 
Toen er achter gekomen dat nooit een melding is gemaakt van mijn internet bereikbaarheid. Daarom ben ik nu achteraan belandt op de stapel. 

Er is nu wel daadwerkelijk een ticket voor je aangemaakt, @Dimifr? Want zonder dat gebeurt er alsnog niets. 

Ja gelukkig is er nu wel een ticket aangemaakt, nu maar wachten op het telefoontje. 


Al met al blijft het natuurlijk een ongekende amateuristische, zo niet beschamende, vertoning. Het blijkt dat er nog steeds medewerkers van de “Klantenservice” zijn, die òf nog geen weet hebben van deze problematiek òf op basis van het humeur, een ‘bad hairday’ of het zoveelste telefoontje, maar besluiten dat er geen ‘ticket’ aangemaakt hoeft te worden. 

Helemaal onbegrijpelijk is dat na het telefoontje het lange wachten begint. Het kan er bij mij niet in, dat de medewerkers die het ticket aanmaken niet in staat zouden zijn een mailtje te verzenden, waarin het ticket bevestigd wordt: weet de klant dat er daadwerkelijk een ticket is aangemaakt. En niet ? dagen of weken in het ongewisse blijft en nog maar eens gaat bellen hoe het ermee staat.

Als er telefonisch een abonnement wordt afgesloten, verlengd of gewijzigd dan is na twee keer met de ogen knipperen de bevestiging per mail binnen, het kán dus wel…


Al met al blijft het natuurlijk een ongekende amateuristische, zo niet beschamende, vertoning. Het blijkt dat er nog steeds medewerkers van de “Klantenservice” zijn, die òf nog geen weet hebben van deze problematiek òf op basis van het humeur, een ‘bad hairday’ of het zoveelste telefoontje, maar besluiten dat er geen ‘ticket’ aangemaakt hoeft te worden. 

Helemaal onbegrijpelijk is dat na het telefoontje het lange wachten begint. Het kan er bij mij niet in, dat de medewerkers die het ticket aanmaken niet in staat zouden zijn een mailtje te verzenden, waarin het ticket bevestigd wordt: weet de klant dat er daadwerkelijk een ticket is aangemaakt. En niet ? dagen of weken in het ongewisse blijft en nog maar eens gaat bellen hoe het ermee staat.

Als er telefonisch een abonnement wordt afgesloten, verlengd of gewijzigd dan is na twee keer met de ogen knipperen de bevestiging per mail binnen, het kán dus wel…

Dat klopt zeker, alleen dat levert geld op bij het afsluiten van een nieuw contract of bij verlening. Dit kost alleen maar geld, ik ben al ruim 14 jaar klant bij KPN. Sinds kort ook ondernemer, en dacht laat ik mijn onderneming ook voorzien van KPN producten. Ik kan u vertellen, ik heb alles geannuleerd. 
 

Ook door hoe ik ben geholpen de afgelopen tijd, ik breng mijn geld liever ergens anders heen. 


Het is weer bijna weekend en geen oplossing.


Net weer gebeld met de klantenservice: Er was dus idd geen ticket aangemaakt 27 juni 😅😫
Nu dus alsnog. Oh en het meest ironische? Ik kon de klantenservice niet bellen dankzij die storing 😂. Heb dus ook mijn man z’n telefoonnummer als contactpersoon doorgegeven 🤣. Het is zo stom dat ik er maar om moet lachen. 

 

Het is wel wonderlijk dat het zo vaak fout gaat met aanmaken van een ticket..


Ik heb gister ook nog een keer gebeld en ze kon alleen zeggen dat ik op de wachtlijst stond om gebeld te worden maar dit kon nog wel 2 weken duren omdat het zo’n lange lijst is………..

Echt zo ontzettend frustrerend dit allemaal en snap ook echt niet waarom dit niet nog groot in het nieuws is geweest.


Net weer gebeld met de klantenservice: Er was dus idd geen ticket aangemaakt 27 juni 😅😫
Nu dus alsnog. Oh en het meest ironische? Ik kon de klantenservice niet bellen dankzij die storing 😂. Heb dus ook mijn man z’n telefoonnummer als contactpersoon doorgegeven 🤣. Het is zo stom dat ik er maar om moet lachen. 

 

Het is wel wonderlijk dat het zo vaak fout gaat met aanmaken van een ticket..

Dat het aanmaken van een ticket zo moeilijk gaat is in principe niet gek. KPN heeft belang bij een zo klein mogelijk aantal tickets om later zo min mogelijk klanten te hoeven compenseren. De KPN-medewerkers hier op het forum hebben waarschijnlijk niet voor niets zeer beperkte mogelijkheden om klanten te helpen. Het blijft natuurlijk een commercieel bedrijf. Probeer daarentegen je factuur een keer niet op tijd te betalen, ze zijn er als de kippen bij...


Omdat wij in dit huishouden zowel bij KPN als Simyo zitten, moet ik telkens naar twee partijen bellen. Maar ik denk dat er inderdaad eindelijk een oplossing komt.

 

KPN: Zij gaan iedereen die op de lijst staat in de komende 3 (!) weken een belletje geven. De daadwerkelijke oorzaak is nog steeds niet bekend, maar wel wat voor het probleem zorgt. Dit laatste is rond 25 juli pas bekend gemaakt, maar de details zijn enkel bekend bij de technische mensen. Het is, wat hier al is gezegd, een zeer complex probleem en ze hebben er geen permanente oplossing voor. Of er ooit een oplossing voor gaat komen, geen idee. Het duurt echter iets van drie weken voordat iedereen is gebeld. Het gaat inderdaad om iets van 8000 directe KPN klanten die hier last van hebben. 

Simyo: Ook Simyo mag met een oplossing komen voor alle klanten die zijn geraakt. Simyo pakt het echter wat slimmer aan en is sinds kort begonnen met het mailen (!) van mensen. Zij verwachten dat alle mails eind volgende week zijn verstuurd. De oplossing werd niet met mij gedeeld. Ook daar doen ze erg vaag en werd er gevraagd om mijn geduld.


Zojuist weer gebeld en de klantenservice heeft mij een aantal dingen verteld:

  • Alleen de de mensen met een iPhone 11 komen in aanmerking voor de compensatie van een iPhone 13
  • Onderzoek naar de iPhone 12 is nog bezig, dus die mensen met een iPhone 12, waaronder ik, mogen nog langer wachten 
  • Apple draait op voor deze kosten van de iPhones 13

Laatste nieuws van KPN.

Had ik trouwens nog niet gezien.

Daar staat nu wel bij “Bel ons”.

Ik hoop dat ze mij nu een keer gaan bellen met een oplossing!?!


  • Apple draait op voor deze kosten van de iPhones 13

Of we die uitspraak als waarheid kunnen zien blijft de vraag maar ik had vanaf het begin al het vermoeden dat Apple wel eens voor de kosten zou kunnen gaan opdraaien. Dat is waarschijnlijk ook waarom het, net als de vorige keer, allemaal zo lang duurt. Als de oorzaak daadwerkelijk in de iPhone zit en daar zijn meerdere berichten van te vinden, dan kan het natuurlijk niet zo zijn dat KPN voor de kosten zou moeten opdraaien.


Het probleem wordt met de dag vager. Mijn dochter heeft net als vele anderen sinds begin juni 4G issues met haar iPhone 11. Omdat de oplossing vanuit KPN zo lang op zich laat wachten heb ik er uiteindelijk voor gekozen om zelf een nieuwe iPhone 13 aan te schaffen, zodat mijn dochter mijn iPhone 12 kon gaan gebruiken. Ik had namelijk géén 4G/5G problemen op mijn iPhone 12 met mijn KPN abonnement. Vreemd genoeg heeft mijn dochter wél weer diezelfde connectiviteitsproblemen op mijn oude iPhone 12?! Hoe dan? Is het probleem soms gekoppeld aan specifieke telefoonnummers?

De iPhone 11 van mijn dochter viel nog onder de garantie, dus deze had ik voor de zekerheid opgestuurd naar de leverancier ter controle/reparatie. Ik heb vanuit de Apple Authorised Service Provider een gloednieuwe iPhone 11 toegestuurd gekregen. Het is mij echter niet duidelijk of de oude iPhone 11 daadwerkelijk defect was, of dat ze het probleem niet konden vinden en daarom gemakshalve een nieuwe hebben opgestuurd.


Reageer