Skip to main content

Hoi.

Een tijd geleden heb ik via Belsimpel een iPhone 11 gekocht met als provider KPN.

Sinds twee maanden ondervind ik flinke problemen met de iPhone 11. Ik krijg bijna geen verbinding meer met het 4G netwerk. Als ik buiten ben, verbindt mijn telefoon weinig tot niet. Dan moet ik even de vliegtuigstand aan, en vervolgens doet de verbinding het misschien 1 a 2 minuten.

Bij vlagen heb ik bereik, maar meestal niet.

Ik ben in de winkel geweest, heb een medewerker gesproken en heb een nieuwe SIM gekregen. Niets helpt.

Toen kwam ik uit bij een eerder artikel. Dit artikel sluit volledig aan bij wat mijn problemen zijn.

Ik word van het kastje naar de muur gestuurd, weet niet meer bij wie ik moet zijn, maar hoop hier eindelijk eens hulp te krijgen.

Want het kan niet de bedoeling zijn dat ik betaal voor een telefoon die niet functioneert buiten de wifi om, lijkt me.

Heel erg bedankt voor uw aandacht en wellicht voor uw hulp.

Ok, dank voor je reactie. Ik zal dus nog langer geduld moeten hebben 🥹. En maar wekelijks blijven bellen. 

Helaas wel, maar ze lossen het wel degelijk heel correct en netjes op! Ik had mijn telefoon los gekocht en niet via kpn, ik mocht deze opsturen en kreeg een iPhone 13 ervoor terug inclusief de abonnementskosten vanaf 26 mei. Hopelijk nog even geduld hebben en ook zo’n mooie en goede oplossing 😉

Tuurlijk is de compensatie en het toestel leuk.

Maar voor mij persoonlijk zou dit wel met een dubbele smaak zijn. Want 7 weken wachten, terwijl men steeds 2 weken voorhoudt. Ik vernam helaas dat mijn officiële klacht, gewoon verwijderd is. Niets meer terug te vinden in de systemen. Men stuurt je met een kluitje in het riet, zijn soms zelfs grof in de bejegening, liegen en draaien soms maar wat, tussentijds ontvang je 0,0 communicatie. Krijg je iets, is het een ticket die men uit gemak maar gesloten heeft. De communicatie kan buiten de technische dienst om lopen en centraal. Immers is een status van een ticket gewoon inzichtelijk voor andere afdelingen. Dusja, leuk die (verplichte) compensatie en zo'n toestel (komen uit een magazijn van Apple NL zelf vandaan). Maar het stukje vertrouwen in en tevredenheid over een bedrijf is wel weg.

Ik wil hier zeker niet de azijnzeiker uithangen, maar het is wel een beetje heel erg enthousiast, terwijl KPN eigenlijk flink heeft gefaald.

Ik vernam helaas dat mijn officiële klacht, gewoon verwijderd is. Niets meer terug te vinden in de systemen.

Persoonlijk ben ik van mening dat je als abonnee altijd via mail of sms een ticketnummer en/of klachtregistratienummer overhandigd zou moeten krijgen en dat je het recht hebt om de, vaak door een helpdeskmedewerker geformuleerde, klacht in te kunnen zien.

Je hebt nu bij eventuele vervolgstappen richting geschillencommissie en rechter geen poot om op te staan immers je kunt de tijdlijn moeilijk hard maken.

Dat is inderdaad ook een punt @wjb ik heb telefonisch ook meermaals de belofte gehad dat er een mailtje zou volgen, met een gesprekssamenvatting. Helaas ook deze mails nooit gehad.

Dat bedoel ik nou: het klinkt allemaal leuk zo'n compensatie, maar het vertrouwen is helemaal weg. Je krijgt niets, niets is terug te vinden en daar sta je dan als enkele consument tegenover de grote KPN.

Na 3 maanden ook eindelijk het verlossende telefoontje gehad dat ze mijn iphone gaan vervangen. Eindelijk, allemaal nog even volhouden!

Ben er zelf ook helemaal klaar mee. Gisteren door die kut navigatie omdat ik telkens geen verbinding had te laat gekomen op afspraken. Eind van vrijdag zit ik op 10 werkdagen nog 4 te gaan. Mails van bevestigingen of whatever helemaal niks vernomen. Geen sms niks, ik persoonlijk heb liever nu ook die 13.2 

En nog steeds geen oplossing of reactie op mijn tweede ingediende klacht. Maar ondertussen wel het volgende bericht tegenkomen op tweakers. Ik zou er bijna om gaan lachen zo beschamend is de hele situatie inmiddels 

Dag allen. Ineens valt alles op zijn plek dit lezende. Ik ben in het bezit van een iPhone 11 en al twee maanden last van uitvallen van internet. Op vakantie viel met regelmaat de navigatie eruit, en sinds vanochtendvroeg heb ik helemaal geen internet meer!! Alles al geprobeerd. Ik word er moedeloos van als ik dit alles lees. Morgenochtend heb ik een belafspraak met kpn. Ik heb dit toestel los. Kunnen ze desondanks dan iets betekenen?

Ik kan mijn abonnement iedere maand opzeggen, wat raden jullie aan: overstappen naar andere provider, of is daar kans op hetzelfde probleem?

Als je één keer niet opneemt dan sluit je weer helemaal achteraan de rij in voor een nieuwe ticket. Dit is mij overkomen. KPN kan toch niet van werkende mensen verwachten dat ze altijd beschikbaar zijn om op te nemen? Nu moet ik weer 14 dagen wachten op een oplossing, terwijl ik al sinds eind mei met problemen zit.

Ik heb vanochtend een belafspdaak gehad. Ze gaf aan dat ze direct een ticket aan aan het maken was welke ik bevestigd zou zien per mail en app. Ik heb tot op heden nog niets ontvangen. Hou jullie op de hoogte! Ze gaf aan dat ze tegenwoordig sinds augustus binnen twee weken alles willen afhandelen en dat dit probleem bekend is

Weer even een update, omdat ik geen bevestiging heb ontvangen opnieuw erachteraan gebeld. Het verhaal was nu anders. Ticket blijkt wel aangemaakt . Binnen twee weken krijg ik een bevestiging dat het ticket is aangemaakt. De daadwerkelijke acties die dan wel of niet volgen, daar hoor ik nog niets over, en kon de beste man me ook niet vertellen hoe lang het nog duurt voordat ik ook daarvan op de hoogte gebracht word. Ik vond het een naar gesprek: gesteld werd dat ik wel laat ben met melden. Daar heb ik tegenin gebracht dat het niet oke is de boel hier om te draaien: kpn doet niets aan informatieverstrekking, klanten moeten er via internet achter komen dat dit met iPhone 11 o.a. speelt. Als je de digitale chat volgt, en de vraag gesteld wordt je simkaart in een andere telefoon te stoppen en die het wel doet, dan is de conclusie dat het dus aan je telefoon ligt ipv aan de provider, waardoor je als klant met een kluitje het riet in gestuurd wordt. Ondertussen ben ik volledig niet meer bereikbaar buitenshuis.  Onacceptabele gang van zaken. 

Ja zo werkt KPN helaas. Zich in stilzwijgen verhullen, met kluitjes in het riet sturen, liegen en draaien en het enige antwoord wat men hier op het forum kent is "Bel de klantenservice". Het enige wat wel perfect werkt is de mailservice voor de facturen en de automatische incasso's. 

Bij ons bijna. Vertragingen bij PostNL op dit moment. Ook zo’n leuk bedrijf…

Hoe verliep het 'reparatie'proces bij jou? En hoe lang duurde het? Ik zit al gezellig de hele dag de website vd reparatiestatus te F5en 😅

Deze persoon geeft aan niks gedaan te hebben nog want niks gehoord verder.

Maar je stuurt je 11 op dan controleren ze hem en daarna sturen ze het vervangende toestel op.

Gaan dus enkele dagen over heen, maar ben jij al gebeld en heb je al mail erover van KPN?

Ik zag je post niet, maar bij mij duurde het 2 werkdagen nadat ze de iPhone 11 hadden ontvangen. Toen een dag later een melding van postNL gekregen dat ik een pakketje zou krijgen. Dat duurde echter meerdere dagen. Dus zeker wel een week met een ander toestel gezeten die ik heb kunnen lenen 

Uit het onderzoek bleek dat er niks aan de hand was met mijn iPhone 11, ja duhhh

Weer even een update, omdat ik geen bevestiging heb ontvangen opnieuw erachteraan gebeld. Het verhaal was nu anders. Ticket blijkt wel aangemaakt .

Heb je gevraagd naar het ticketnummer en zo ja, heb je die ook gekregen?

Bij ons bijna. Vertragingen bij PostNL op dit moment. Ook zo’n leuk bedrijf…

Hoe verliep het 'reparatie'proces bij jou? En hoe lang duurde het? Ik zit al gezellig de hele dag de website vd reparatiestatus te F5en 😅

Deze persoon geeft aan niks gedaan te hebben nog want niks gehoord verder.

Maar je stuurt je 11 op dan controleren ze hem en daarna sturen ze het vervangende toestel op.

Gaan dus enkele dagen over heen, maar ben jij al gebeld en heb je al mail erover van KPN?

Ik zag je post niet, maar bij mij duurde het 2 werkdagen nadat ze de iPhone 11 hadden ontvangen. Toen een dag later een melding van postNL gekregen dat ik een pakketje zou krijgen. Dat duurde echter meerdere dagen. Dus zeker wel een week met een ander toestel gezeten die ik heb kunnen lenen 

Uit het onderzoek bleek dat er niks aan de hand was met mijn iPhone 11, ja duhhh

Maar je kreeg wel een nieuwe iPhone?

Ik ben enige tijd geleden gecompenseerd met een IPhone 13 en dacht laat ik eens kijken hoe het met mijn mede forumleden is en of ze al geholpen zijn. Om een aantal vragen te beantwoorden: 

• Ja ik ben gecompenseerd met een iPhone 13 en heb sindsdien geen problemen meer. Zonder het verlengen van mijn abonnement oid.
  • Ik heb begin juni melding gemaakt van mijn probleem en na de tip in de KPN winkel iets later in juni een ticket laten aanmaken. 7 augustus gebeld met de mededeling dat ik gecompenseerd zou worden met een iPhone 13.
  • Na het belletje van KPN ook die vage mail over onderzoek starten gehad, uiteraard gebeld en er werd mij (mondeling voor wat het waard is) verzekerd dat de iPhone omgeruild zou worden.
  • Ik heb mijn telefoon op maandag verstuurd en op zaterdagmiddag kreeg ik de nieuwe thuis (communicatie hierin was wederom vaag overigens. Volgens website KPN had ik al een nieuwe in huis terwijl ik niet de bevestiging had dat er iets opgestuurd was)
  • Als telefoon binnen is krijg je bericht dat er geen fout is gevonden, dan lijkt het erop dat je je 11 terug krijgt maar er staan 2 IMEI nummers in de mail en dat geeft aan dat er een ander toestel aankomt. Heb ik ook weer achteraan gebeld. 
  • Daarna niets meer vernomen over de eventuele abonnementskosten die ze zouden vergoeden. 

Ik ben enige tijd geleden gecompenseerd met een IPhone 13 en dacht laat ik eens kijken hoe het met mijn mede forumleden is en of ze al geholpen zijn. Om een aantal vragen te beantwoorden: 

• Ja ik ben gecompenseerd met een iPhone 13 en heb sindsdien geen problemen meer. Zonder het verlengen van mijn abonnement oid.
  • Ik heb begin juni melding gemaakt van mijn probleem en na de tip in de KPN winkel iets later in juni een ticket laten aanmaken. 7 augustus gebeld met de mededeling dat ik gecompenseerd zou worden met een iPhone 13.
  • Na het belletje van KPN ook die vage mail over onderzoek starten gehad, uiteraard gebeld en er werd mij (mondeling voor wat het waard is) verzekerd dat de iPhone omgeruild zou worden.
  • Ik heb mijn telefoon op maandag verstuurd en op zaterdagmiddag kreeg ik de nieuwe thuis (communicatie hierin was wederom vaag overigens. Volgens website KPN had ik al een nieuwe in huis terwijl ik niet de bevestiging had dat er iets opgestuurd was)
  • Als telefoon binnen is krijg je bericht dat er geen fout is gevonden, dan lijkt het erop dat je je 11 terug krijgt maar er staan 2 IMEI nummers in de mail en dat geeft aan dat er een ander toestel aankomt. Heb ik ook weer achteraan gebeld. 
  • Daarna niets meer vernomen over de eventuele abonnementskosten die ze zouden vergoeden. 

Was jouw iPhone 11 een los toestel of zat het in je abonnement? 

Weer even een update, omdat ik geen bevestiging heb ontvangen opnieuw erachteraan gebeld. Het verhaal was nu anders. Ticket blijkt wel aangemaakt .

Heb je gevraagd naar het ticketnummer en zo ja, heb je die ook gekregen?

Nee, niet gevraagd naar ticketnummer… 

Maar je kreeg wel een nieuwe iPhone?

Yep, uiteindelijk wel, maar het was wel een hel. Tientallen telefoontjes, vele ergernissen en heel veel zelf moeten opzoeken en moeten vergaren.

Maar het verhaal is nog niet helemaal voorbij voor ons:

KPN: iPhone 13 ontvangen, kosten abonnement mei t/m augustus nog niet

Simyo: iPhone 13 ontvangen, enkel kosten mei t/m juli teruggekregen, augustus moet ik weer achteraan

Mijn IPhone was al bijna 4 jaar oud, ooit wel via KPN gekocht maar al in november 2020 dus ondertussen in zijn geheel betaald.

Die van mij ooit via Telfort gekocht (50% direct betaald). Maar het maakt echt niks uit. Ze testen het en sturen een iPhone 13 op.

Klopt, ik was ook enigszins bang dat ze er wat van zouden vinden want er waren hele duidelijke gebruikerssporen (barst achterin het glas), maar ze hebben er niets over gezegd. 

Ik hoor niks van KPN.

Hallo KPN.

Hier een klant.

Ik hoor niks van KPN.

Hallo KPN.

Hier een klant.

Op het forum doet helaas niemand iets voor je. Ik zou gewoon bellen, bellen en nog eens bellen. Ook een klacht indienen helpt, want dan bellen ze je binnen 1-2 dagen op. Niet dat ze veel kunnen vertellen, maar op een gegeven moment is er echt wel iemand die je wel kan helpen. Is bij mij ook gebeurd.

Hier duurt het nu al 7 werkdagen sinds ontvangst, en er is nog niks gewijzigd in de status in de reparatie portal na ‘Ontvangen in reparatie depot - De reparatie procedure is gestart’. En ik weet het, geduld hebben (en heb ik ook), maar het is wel m'n iPhone die daar ligt 😅.

Reageer