Een tijd geleden heb ik via Belsimpel een iPhone 11 gekocht met als provider KPN.
Sinds twee maanden ondervind ik flinke problemen met de iPhone 11. Ik krijg bijna geen verbinding meer met het 4G netwerk. Als ik buiten ben, verbindt mijn telefoon weinig tot niet. Dan moet ik even de vliegtuigstand aan, en vervolgens doet de verbinding het misschien 1 a 2 minuten.
Bij vlagen heb ik bereik, maar meestal niet.
Ik ben in de winkel geweest, heb een medewerker gesproken en heb een nieuwe SIM gekregen. Niets helpt.
Toen kwam ik uit bij een eerder artikel. Dit artikel sluit volledig aan bij wat mijn problemen zijn.
Ik word van het kastje naar de muur gestuurd, weet niet meer bij wie ik moet zijn, maar hoop hier eindelijk eens hulp te krijgen.
Want het kan niet de bedoeling zijn dat ik betaal voor een telefoon die niet functioneert buiten de wifi om, lijkt me.
Heel erg bedankt voor uw aandacht en wellicht voor uw hulp.
Bladzijde 50 / 61
Ik heb sms melding de eerste keer op 18 juli ontvangen. Ook daar kan je niet op reageren. Ze kunnen ons niet helpen en ze houden hun woord, ze doen naar boven afgerond precies niets
SMS ook zojuist ontvangen
We wachten af …
Hallo,
Ik heb sinds mei 2024 last van slechte tot zelfs geen mobiele data op mijn iPhone 11. Hierdoor kan ik geen gebruik maken van mijn mobiele data en verloopt bellen moeizaam. Sinds mei 2024 heb ik elke maand contact gezocht met de klantenservice. Helaas krijg ik telkens een ander antwoord: het probleem is bekend en we werken aan een oplossing, ik zou een vergoeding krijgen, ik moest naar de KPN-winkel voor een test, of ik zou zelfs een vervangende telefoon ontvangen. Maar dit is allemaal uitgebleven.
Tot op heden heb ik nog steeds problemen en is er geen duidelijkheid over de oplossing. Ik moest de klantenservice er zelfs op wijzen dat zij een ticket aanmaken, omdat dit blijkbaar niet automatisch gebeurt als je hier niet specifiek om vraagt. Mij is beloofd dat er contact met mij zou worden opgenomen, maar tot op de dag van vandaag heb ik niets van KPN vernomen.
Dit kan toch niet de bedoeling zijn... Wanneer komen jullie nu met een oplossing?
Met vriendelijke groet, Marloes
Ik heb Tros Radar maar weer eens een e-mail gestuurd. Misschien kunnen meerderen dit doen om hier aandacht voor te krijgen.
2 Jaar terug speelde dit probleem ook. Het is een garantie kwestie met Apple die KPN mag oplossen. Helaas zijn dit keer de spelregels anders geworden als 2 jaar terug. Het is afzien voor de huidige iPhone bezitters maar het is Apple die de boosdoener is en KPN moet zich houden aan de regels van Apple
Vanochtend ook deze nutteloze “bel ons niet wij bellen jou (ook niet..)” sms ontvangen. Daar concludeer ik uit dat mijn ticket in ieder geval nog open staat. Ben benieuwd wanneer ik mijn telefoon kan opsturen. Vast snel toch, @KPN ?
Yep , ook net. Het zegt helemaal niets over verwachtingen etc.
Voor mij is het werkdag 14. Ik ga morgen bellen. En aankomende week weer. Ben er klaar mee, als je niks doet gebeurd er niks
2 Jaar terug speelde dit probleem ook. Het is een garantie kwestie met Apple die KPN mag oplossen. Helaas zijn dit keer de spelregels anders geworden als 2 jaar terug. Het is afzien voor de huidige iPhone bezitters maar het is Apple die de boosdoener is en KPN moet zich houden aan de regels van Apple
garantie intern tussen apple en kpn of niet, het is een toestel verstrekt door kpn in combinatie met kpn netwerk. Ik heb het toestel besteld op het moment dat het probleem al bestond bij kpn. Dat vind ik toch laakbaar. Je moet het dan als leverancier netjes oplossen voor de klant en daarna met apple afhandelen. Je verlies nemen desnoods.
Kreeg hem ook net via de sms, gewoon waardeloos dat er niks aan gedaan wordt
Ik ben inmiddels overgestapt naar Ben (Odido-netwerk) en heb sindsdien geen problemen meer gehad. In de tussentijd (overstappen duurt even) gebruik gemaakt van mijn oude iPhone - zeker niet ideaal, maar het werkte wel. Dus wie een abonnement heeft dat opgezegd kan worden, ik zou het doen...
Na diverse telefoontjes is uiteindelijk met mij contact opgenomen voor een compensatie , waarvan ik eigenlijk hoopte dat men fatsoenlijk zou omgaan met mijn ontstane probematiek en het feit dat ik gedwongen een andere telefoon heb moeten aan te schaffen.
KPN GEEFT DOODLEUK AAN DIT IK NIET IN AANMERKING KOM VOOR COMPENSATIE/ swap toestel vanwege t feit dat ik het toestel dus niet meer heb( ingeruild bij aanschaf)
Waar halen ze de brutaliteit vandaan om zo om te gaan met mijn situatie. Ik zal mij niet uitwijzen over de situatie maar deze is medisch persoonlijk van aard. Ook ik zal al mijn 4 mobiele aansluitingen gaan overzetten incl tv en internet. @KPN , schaam je diep !! voor de omgang met bestaande en trouwe klanten ! De omzet van bijna €200 p maand is niet voldoende blijkbaar om te luisteren naar je klanten!!
En dat voor een ex werkgever… jullie zouden er voor de grap mijn opgenomen gesprekken maar eens op moeten naluisteren !! Bah! @KPN schaam je !!
Sinds eind mei/begin juni heb ik problemen. Ben 2x in KPNwinkel geweest, contact met Apple support gehad, 24 juni eerste keer KPN helpdesk, ticket aangemaakt. Tijdens vakantie door zelf netwerk te kiezen redelijk behapbaar. Nu in totaal 5x helpdesk gebeld. Geen enkele SMS of mail gehad. Tja duurt nu wel heel lang. Ik ben al al heel lang KPN klant. Als er niet snel iets gebeurt binnenkort niet meer.
Onlangs kon ik mijn iPhone 11 opsturen ter reparatie. Zojuist een mail ontvangen met reparatierapport. Reparatieomschrijving: Geen defect geconstateerd. Ik snap er helemaal niets van. 4g en soms ook bellen was echt een ramp. Ik gebruik nu tijdelijk een oude geleende iPhone 8 zonder problemen. Ben bang dat ik er straks weer achter aan kan gaan. Ik krijg nu een beetje het gevoel dat ik niet geloofd wordt…
RECTIFICATIE: Er stond in de mail niets vermeld over een nieuw toestel. Zojuist contact gehad met de reparatie afdeling en onder het oude IMEI-nummer staat een nieuw IMEI-nummer (was mij niet opgevallen) Het toestel wordt dus inderdaad omgeruild. Zij overwegen om de reparatieomschrijving aan te passen om eventuele verwarring te voorkomen. Mijn excuses aan KPN.
Volgens mij krijg je dan júíst een nieuwe iPhone 13 @mrco.
Inmiddels gerectificeerd
Gister de kans parel herbert gesproken van de klacht afhandeling. De Tip was koop een android of andere iphone dan is het verholpen dat snap ik maar dat brengt 1 kosten met zich mee en 2 een hoop gedoe apps overzetten , opnieuw inregelen , en voor hoelang want neem dat er uiteindelijk toch terug roep aktie op touw wordt gezet. Naar wat aandringen op een fatsoenlijke oplossing moest ik niet zo stoer doen en zelf maar op onderzoek gaan want dat de telefoon niet werkt was niet @KPN zn probleem. Toppertjes
Hallo,
Enige tijd terug kreeg ik per e-mail ook een reparatierapport van KPN dat er betreffende mijn Iphone 11 “geen defect was geconstateerd”. Een week later kwam er een pakket met daar ik dacht mijn Iphone 11. Er zat echter een nieuwe Iphone 12 in. Hiermee zijn de 4G Internet problemen opgelost. Ik wou dat toch even vermelden, de communicatie is misschien een beetje scheef van KPN, maar het probleem is wel opgelost en daar gaat het om.
Hallo,
Enige tijd terug kreeg ik per e-mail ook een reparatierapport van KPN dat er betreffende mijn Iphone 11 “geen defect was geconstateerd”. Een week later kwam er een pakket met daar ik dacht mijn Iphone 11. Er zat echter een nieuwe Iphone 12 in. Hiermee zijn de 4G Internet problemen opgelost. Ik wou dat toch even vermelden, de communicatie is misschien een beetje scheef van KPN, maar het probleem is wel opgelost en daar gaat het om.
Ik dacht dat ze iPhone 13 als vervanging stuurde?
@Cage compensatie voor de maanden abonnement zou wel netjes zijn.
voor het toestel kan helaas niks meer dat is al eerder bewezen en ook wel logisch
Gister de kans parel herbert gesproken van de klacht afhandeling. De Tip was koop een android of andere iphone dan is het verholpen dat snap ik maar dat brengt 1 kosten met zich mee en 2 een hoop gedoe apps overzetten , opnieuw inregelen , en voor hoelang want neem dat er uiteindelijk toch terug roep aktie op touw wordt gezet. Naar wat aandringen op een fatsoenlijke oplossing moest ik niet zo stoer doen en zelf maar op onderzoek gaan want dat de telefoon niet werkt was niet @KPN zn probleem. Toppertjes
Ik meen dat ik deze adder vorige week ook getroffen heb. Heel raar gesprek. Hij had ook een mond vol over mij. Maar enig fatsoenlijk woord kwam er verder niet uit hem. Echt een aanfluiting zo eentje.
Met een iphone SE2020 exact dezelfde problemen. Lange tijd geen/slecht internet via 4g. In de KPN winkel wisten ze mij vandaag te melden dat er geen tickets meer kunnen worden aangemaakt sinds 1 september @*€&€*#=. Zojuist via de telefoon een ticket laten aanmaken. Nu maximaal 21 dagen wachten omdat ze dit per geval afhandelen.
Kreeg vandaag nog een mailtje met de herinnering dat het verlengaanbod van mijn internet-thuis abonnement bijna verloopt. Ik moest al lachen toen ik de eerste mail zag voor verlenging..
alsof er ook maar enige kans is dat ik na dit debacle nog klant blijf bij deze.. nouja. Ik laat de rest maar even in het midden.
ik wacht ook nog op verder contact vanuit KPN, enige tot nu toe is de SMS met de mededeling dat je ze met rust moet laten, deze heb ik op 29 augustus ontvangen. Morgen ga ik zelf maar weer eens contact opnemen, checken of mijn ticket(s) nog wel open staan.
Toen ik belde om mijn beklag te doen over de communicatie rondom het aanbieden van de ruil en de onduidelijke mail die je daarna krijgt over reparatie zei de jongen aan de andere kant: ik begrijp je frustratie maar wist je dat je meer voordeel hebt als je ook internet en tv via ons hebt? 1. Ik ben net in december overgestapt naar ziggo met tv en internet en 2. Wat denk je zelf wat ik nu met mijn mobiele abonnement ga doen?
Hier vooralsnog op enkele smsjes na dat ze ermee bezig zijn, nog geen enkel telefoontje of wat dan ook van kpn gehad. Zo frustrerend dat ze niet met een oplossing komen!
Dit kreeg ik vandaag als antwoord of er al een oplossing bekend is bij Budget Mobiel (KPN Netwerk)
Wij zijn er hard mee bezig. Ik vraag je nog even geduld te hebben. Binnenkort komt hier meer over. Ik mag dit alleen nu nog niet delen. Dit komt vanuit KPN en Apple.
Reageer
De Kennisbank
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.