Skip to main content

Hoi.

Een tijd geleden heb ik via Belsimpel een iPhone 11 gekocht met als provider KPN.

Sinds twee maanden ondervind ik flinke problemen met de iPhone 11. Ik krijg bijna geen verbinding meer met het 4G netwerk. Als ik buiten ben, verbindt mijn telefoon weinig tot niet. Dan moet ik even de vliegtuigstand aan, en vervolgens doet de verbinding het misschien 1 a 2 minuten.

Bij vlagen heb ik bereik, maar meestal niet.

Ik ben in de winkel geweest, heb een medewerker gesproken en heb een nieuwe SIM gekregen. Niets helpt.

Toen kwam ik uit bij een eerder artikel. Dit artikel sluit volledig aan bij wat mijn problemen zijn.

Ik word van het kastje naar de muur gestuurd, weet niet meer bij wie ik moet zijn, maar hoop hier eindelijk eens hulp te krijgen.

Want het kan niet de bedoeling zijn dat ik betaal voor een telefoon die niet functioneert buiten de wifi om, lijkt me.

Heel erg bedankt voor uw aandacht en wellicht voor uw hulp.

Na het insturen van een officeel klachtenformulier zie: https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen/formulier.htm ben ik zojuist gebeld door een medewerker van de KPN. Hij gaf aan dat ik nog steeds recht heb op een vergoeding maar dat dit nog wel enige tijd kan duren wegens de afhandeling hiervan. Nou afwachten dan maar weer……………….

bedankt voor de tip! Gelijk ook maar een formulier ingediend!

Op het Simyo forum (dochteronderneming van KPN) heeft iemand gezegd dat hij een refurbished iPhone 13 heeft gekregen in ruil voor zijn oude iPhone 11. Dus geen nieuwe telefoon. 
Ik en mijn vrouw kregen nog nieuwe iPhone 13’s, ik hoop niet dat ze nu tweedehandse telefoons gaan geven aan mensen die al maanden aan het wachten zijn op een oplossing.

Misschien niet heel erg voor velen (het is een oplossing), maar het zou wel netjes zijn als ze dat dan gaan vermelden.

Op het Simyo forum (dochteronderneming van KPN) heeft iemand gezegd dat hij een refurbished iPhone 13 heeft gekregen in ruil voor zijn oude iPhone 11. Dus geen nieuwe telefoon. 
Ik en mijn vrouw kregen nog nieuwe iPhone 13’s, ik hoop niet dat ze nu tweedehandse telefoons gaan geven aan mensen die al maanden aan het wachten zijn op een oplossing.

Misschien niet heel erg voor velen (het is een oplossing), maar het zou wel netjes zijn als ze dat dan gaan vermelden.

Hoi @Matthew83 

Klopt helemaal, en ik heb daarbij ook een reactie geplaatst.

Het is namelijk wettelijk verplicht om in de mail naar de klanten toe, duidelijk en helder aan te geven dat je ook een refurbished iPhone 13 kunt ontvangen, in plaats van een nieuwe iPhone.
Zolang er in deze mail alleen gesproken wordt, dat je een nieuwe iPhone 13 gaat ontvangen (zoals in jouw geval), dan dien je dus ook een nieuwe iPhone 13 te krijgen.

Daarnaast was de refurbished iPhone 13 van deze Simyo klant ook beschadigd, en zat er een kras op het scherm, en dat lijkt mij zeker niet de bedoeling bij deze omruiling. 
Deze klant heeft inmiddels ook haar rechtsbijstand ingeschakeld.

Ook wordt het nog vervelender, omdat Apple is gestopt met de productie van de iPhone 13.
Deze zal dus niet meer worden uitgeleverd aan de providers en andere verkooppunten.
Dus dan zal KPN zodra ze door de iPhone 13 heen zijn, over moeten gaan op de iPhone 14.
Erg benieuwd hoe dit zich verder gaat ontwikkelen, maar dat KPN een groot probleem heeft is inmiddels wel duidelijk geworden.

Zojuist ook maar eens het klachtenformulier ingevuld, aangezien men zwart-op-wit schrijft binnen 5 werkdagen telefonisch contact opneemt. 

Hopelijk versnelt dit het proces een beetje.

Ik werd nav het klachtenformulier vandaag meteen al gebeld, maar deze medewerker kon niks betekenen behalve aangeven dat ik maar geduld moest hebben… Ze gaf aan dat er compensatie gaat komen, maar hoe en wanneer mocht ze niet delen. Ze mocht alleen een beroep doen op nog meer geduld. Kortom, niks mee opgeschoten helaas!

Verwacht geen wonderen van een klachtenformulier. Ik heb al 2x die klachtenafdeling aan de lijn gehad. Die lossen niets voor je op, vertellen je hetzelfde als je al weet: wachten op de technische dienst. Overigens is de doorlooptijd van een ticket inmiddels alweer 30 dagen.. Zaak van de lange adem, helaas.. 

Dit ga je niet menen! Ik blijf versteld staan van de hele gang van zaken rondom het oplossen van dot probleem door KPN....

Overigens is de doorlooptijd van een ticket inmiddels alweer 30 dagen.. Zaak van de lange adem, helaas.. 

Die 30 dagen kun je gerust verdubbelen. Ik heb 58 dagen geleden een ticket laten aanmaken en wacht nog steeds.

30 dagen, dit kan je toch niet meer serieus nemen?

Hier op het forum reageren de moderators ook niet meer zoveel als vroeger. Die zijn er waarschijnlijk ook helemaal klaar mee. Net als de medewerkers aan de lijn waarbij het angstzweet tevoorschijn komt wanneer het woord 'iPhone 11' wordt gedropt. Vaag blijven, tickets sluiten en ter aller tijd de directeur en senior management blijven beschermen. Wat een toko…

De woordvoerder heeft het bij Tros Radar over compensatie, maar durft nog niet te zeggen dat iedereen een iPhone 13 of hoger krijgt. Waarom is KPN hier niet gewoon duidelijk over? Of krijgen enkel bepaalde mensen dit aangeboden?

https://radar.avrotros.nl/artikel/iphone-11-blijft-haperen-op-kpn-netwerk-klanten-wachten-op-oplossing-60874

Uhhh nu hoor ik weer 30. Dat is 2 weken extra. We zaten eerst op 14 vorige week kreeg ik te horen 21.

Wat is het nou ?

Klopt ja, termijn was eerst 14 dagen, dat werden 21 dagen. Inmiddels is het dus 30 dagen. En ja, 30 dagen haalt men ook niet. Ik zit inmiddels 65 dagen na aanmaken eerste ticket. Men rekt de termijnen enkel op, zodat de cijfers kunstmatig laag blijven.

Dit ga ik niet accepteren. Het is voor mij dan ook al 2 maanden. Maar we blijven wel betalen. Mij is er 21 dagen gezegd. Na die 30 dagen worden het er 40. 

Bij mij is het al meer dan 2 maanden

ik krijg alleen maar …

En wij maar betalen 

Bij mij is het al meer dan 2 maanden

ik krijg alleen maar …

KPN is een woord vergeten namelijk NIET ze houden je NIET op de hoogte van de voortgang!

Zojuist gebeld door de klachten service van KPN. Ik had ook vanmorgen het formulier ingevuld.
Ze reageren nu snel op een klacht👍

Mijn melding staat nog steeds in het systeem.
En ik moet nog ff geduld hebben. 

Maar hoelang? Dat weet ik nog niet.

Hier lees ik dus dat je gecompenseerd wordt vanaf het moment dat je klachten hebt gerapporteerd. Daar word ik nu zo boos van. Want kpn heeft moedwillig niets gecommuniceerd over deze klachten om mensen te informeren. Mensen moesten er maar bij toeval zelf achter komen dat het probleem niet bij hen zelf lag maar bij de combinatie iPhone 11 of 12 en kpn. Ik dacht ook dat het aan mijn toestel lag, want tja gaat al even mee dus wellicht gewoon toe aan vervanging. Tot ik dus puur toevallig op het forum hier stuitte en zag dat mijn telefoon dus nog gewoon prima werkt. Mits niet op kpn netwerk. Het gaat me echt niet om die paar tientjes die ik dan dus mis zou lopen, want al problemen sinds eind mei en pas gemeld begin augustus, maar echt om het principe. Zo ga je niet om met klanten die jarenlang trouw zijn geweest. Diep triest hoe dit allemaal verloopt! Overigens zei een medewerker van de helpdesk die ik vorige week sprak om te checken of mijn ticket nog open stond, dat je vanaf mei gecompenseerd zou worden. Dus heel verbaasd om nu dit weer te lezen. Klopt dus weer niet wat je verteld wordt 

Deze woordvoerder loopt ook een beetje achter de feiten aan. Mij is ook toegezegd dat ik alles vanaf eind mei terugbetaald krijg, terwijl ik half juni een ticket heb laten maken.

Bij Simyo (ons andere abonnement) idem dito. Daar hebben we alles al (op de maand augustus na) terug gekregen, maar dus ook vanaf eind mei.

Net weer gebeld. Arme dame van de frontoffice moet mijn zuur verdragen en kan alleen maar aangeven “ze zijn er mee bezig”.

Gisteren belde ik met het ziekenhuis en werd ik er weer uitgeknald. Je zal maar 112 met spoed moeten bellen.

Ik snap gewoon niet dat ze niet met het beloofde product (iphone13) komen en hun verlies nemen. Dir is zo slecht voor je imago.

Tientallen belletjes met de klantenservice, 17 reacties in dit topic, 1 officiële klacht en veel geduld later is de cyclus rond: Een nieuwe iPhone 13 is zojuist ter compensatie op de mat gevallen. Compensatie van abonnementsgelden volgt nog.

Voor wie er wat aan heeft:

• Er moet een ticket zijn aangemaakt voor de problemen die je ondervindt. Dit ticket wordt naar de afdeling gestuurd die klanten gaat bellen om de compensatie te regelen. Het oppakken door die afdeling kan weken duren (bij mij zo’n 😎. Heb geduld maar garandeer jezelf er wel van dat de ticket aangemaakt is. 
  • De klantenservicemedewerkers kunnen niks betekenen. Ook een klacht indienen heeft geen zin. Er is 1 specifieke afdeling die de ticket behandeld en hier kun je niet mee doorverbonden worden. Geduld is je beste vriend. 
  • KPN heeft vanaf eind mei 2022 tot 1 week geleden niks gecommuniceerd. Het enige contact dat ik met KPN had was nadat ik zelf een ticket had aangemaakt. 
  • Zodra je oude iPhone 11 opgestuurd is (je krijgt geen vervangend toestel) wordt deze beoordeelt. Je ontvangt dan een rapport dat er geen problemen aangetroffen zijn. Let op: dit is goed. In de rapportage email staan 2 IMEI codes waaronder van 1 nieuwe iPhone 13. Dit betekent dat je een nieuwe iPhone krijgt. 

Succes iedereen met de verdere afhandeling. 

Tientallen belletjes met de klantenservice, 17 reacties in dit topic, 1 officiële klacht en veel geduld later is de cyclus rond: Een nieuwe iPhone 13 is zojuist ter compensatie op de mat gevallen. Compensatie van abonnementsgelden volgt nog.

Voor wie er wat aan heeft:

• Er moet een ticket zijn aangemaakt voor de problemen die je ondervindt. Dit ticket wordt naar de afdeling gestuurd die klanten gaat bellen om de compensatie te regelen. Het oppakken door die afdeling kan weken duren (bij mij zo’n 😎. Heb geduld maar garandeer jezelf er wel van dat de ticket aangemaakt is. 
  • De klantenservicemedewerkers kunnen niks betekenen. Ook een klacht indienen heeft geen zin. Er is 1 specifieke afdeling die de ticket behandeld en hier kun je niet mee doorverbonden worden. Geduld is je beste vriend. 
  • KPN heeft vanaf eind mei 2022 tot 1 week geleden niks gecommuniceerd. Het enige contact dat ik met KPN had was nadat ik zelf een ticket had aangemaakt. 
  • Zodra je oude iPhone 11 opgestuurd is (je krijgt geen vervangend toestel) wordt deze beoordeelt. Je ontvangt dan een rapport dat er geen problemen aangetroffen zijn. Let op: dit is goed. In de rapportage email staan 2 IMEI codes waaronder van 1 nieuwe iPhone 13. Dit betekent dat je een nieuwe iPhone krijgt. 

Succes iedereen met de verdere afhandeling. 

Goed nieuws en welkom bij de iPhone 13 club. Je zegt dat extra bellen niet heeft geholpen, maar ook ik ben geholpen en heb net als jij veel moeten bellen en een klacht ingediend. Misschien dat het vele bellen stiekem toch geholpen heeft?

Wij wachten nog op ons abonnementsgeld van mei t/m augusts, maar daar heb ik wel vertrouwen  in. Zojuist ook door Simyo gebeld (ons 2e abonnement) en de vergeten maand augustus wordt volgende week met onze factuur verrekend. De andere maanden hadden ze een tijd terug al terugbetaald. Dan is alles bij Simyo 100% rond en wachten we het van KPN nog even geduldig af.

Ik heb ook nu inmiddels al 4 maanden problemen met het 4G netwerk met de IPhone 11.  Al heel wat keren gebeld met KPN. Maar daar wordt alleen maar gezegd dat ik “geduld” moet hebben. Mijn contract kan met geen mogelijkheid worden ontbonden dus zit ik er nog een half jaar aan vast terwijl het niet werkt. Problemen met internet openen, Google maps wat niet werkt, foto’s die ik pas kan zien als ik wifi heb. Problemen met bellen, ben voor anderen ook vaak niet te bereiken. Storingen in belgesprekken. Maar ik moet ze wel blijven betalen anders komt er een deurwaarder wordt er dan gezegd.  Ik blijf het bijzonder vinden dat er nog steeds geen oplossing is gevonden voor dit probleem in 2024. Zijn er mensen die ook nog steeds problemen ervaren hiermee?

Kort samengevat je moet zo zolang mogelijk wachten

Ik wacht op de update maar die is er nog niet.

De tekst veranderd ook niet.

Dus waarom een update KPN?

Misschien wil je klant informatie.

Nee hoor dat is niet nodig, laat maar wachten.

Reageer