Skip to main content

Hallo

We zien dat al jaren vragen en problemen met kids sim in het buitenland.

Wij hebben dat probleem nu dus ook. Maar we zien dat er een helpdesk is die restricties kan checken. 

Welke helpdesk is dat?

Je moet de klantenservice bellen, die kunnen een ticket aanmaken.
De wachttijd is echter wel 5 weken op dit moment, zelf ben ik woensdag door de technische afdeling terug gebeld middels een ticket.

Er kan een vinkje verkeerd staan bij KPN, maar wat ook kan is dat de APN settings op het toestel verkeerd geladen zijn. Dit gebeurd vaak bij Android.

Betreft jullie toestel een android ?
Kan je eens kijken wat de settings zijn bij ?: 

Instellingen > verbindingen > mobiele datanetwerken.
Ga naar 'namen toegangspunten' > APN



Er kan een vinkje verkeerd staan bij KPN, maar wat ook kan is dat de APN settings op het toestel verkeerd geladen zijn. Dit gebeurd vaak bij Android.

Betreft jullie toestel een android ?
Kan je eens kijken wat de settings zijn bij ?: 

Instellingen > verbindingen > mobiele datanetwerken.
Ga naar 'namen toegangspunten' > APN

Ik denk dat het goed is om dit te controleren via toestelhulp,handmatig internet instellen. 


https://www.kpn.com/service/mobiel/instellen/hulp-bij-instellen


@H Goossens Het is een kleine moeite om met je mee te denken, je mag het via de online handleidingen doen uiteraard. Maar je kan het ook via dit topic doen, daar is dit forum tenslotte ook voor.
 

De APN settings moeten zijn:
Naam: KPN Internet
APN: internet

 


Welkom op de community @H Goossens, ik weet niet precies wat voor probleem je precies ervaart met de Kidssim. Er zijn meerdere dingen die kunnen spelen. Heb je de genoemde suggesties al geprobeerd, heeft dat mogelijk een verbetering gegeven?

Als het nog niet is verbeterd, kan je dan aangeven wat voor probleem jullie ervaren? En ook in welk land jullie zijn? Met een Kids Sim kan je bijvoorbeeld geen mobiel internet gebruiken buiten de EU, dat is alleen in Nederland en de EU mogelijk. Ook kunnen ze alleen bellen naar Nederlandse nummers, andere nummers kunnen er niet mee gebeld worden.


Reageer