Skip to main content
Beantwoord

Problemen met mobiele netwerk

  • 22 August 2024
  • 23 reacties
  • 271 keer bekeken

Het welbekende mobiel netwerk probleem speelt bij mij al drie maanden. Al meerdere keren is er toegezegd dat ik '’binnenkort'’ gebeld zal worden met een oplossing. 

Echter, dit wordt mij meermaals toegezegd ('binnen vier werkdagen') maar er gebeurt helemaal niks. Ondertussen kan ik mijn werk niet normaal uitoefenen. Ik loop inkomen mis en dit kost mij echt enorm veel tijd en frustratie. 

On-voor-stel-baar. 

Ironisch trouwens: de eerste medewerker die ik sprak twee weken terug, vertelde mij dat de doorloop tijd van de tickets één a twee dagen betrof….. twee weken later ben ik nog niet gebeld. NIEMAND die intrinsiek gemotiveerd is om dat telefoontje erdoor te drukken. '’er zijn meer mensen met dit probleem'’. No shit! Dat begrijp ik, maar doe geen toezeggingen die je niet waar kan maken!


Hi @Anouk1996 en welkom bij de KPN Community. Die twee dagen is inderdaad niet handig. De doorlooptijd is inmiddels erg hoog van deze tickets, dus het kan best even duren voordat er contact met je op wordt genomen. 

Als je de afgelopen twee weken SMS berichten hebt ontvangen over je ticket dan staat deze nog open en komt de technische dienst er vanzelf aan toe. 
Als je die berichten niet hebt ontvangen dan kun je het beste met ons bellen via 0800-0402. Mijn collega kan dan controleren of het ticket nog open staat voor je. 

Mocht je het in te tussentijd nog niet gedaan hebben, kijk dan of er iOS updates zijn. Zo ja, voer deze uit. 
Als dat niet werkt is het wachten op een terugkoppeling van de technische dienst. 

Excuses dat het zo lang duurt. 


Ik heb hetzelfde probleem al vanaf mei en word ook van het kastje naar de muur gestuurd.

eerst werd door een medewerker van kpn gezegd dat het mogelijk aan mijn telefoon lag, daarom heb ik eind juni een nieuwe telefoon gekocht en een duurder abonnement bij kpn afgesloten. Inmiddels blijkt dat op dat moment al lang bekend was dat het niet aan mijn telefoon lag en ben ik onnodig op kosten gejaagd, zonder enkel resultaat. Later kreeg ik een bericht van kpn waarin werd aangegeven dat ik vanaf mei, met terugwerkende kracht, geen abonnementskosten hoefde te betalen, totdat het probleem zou zijn opgelost. Helaas wordt er vanaf mei nog gewoon elke maand geld afgeschreven en is er nog niets gecompenseerd. Ik heb nu zelf maar de laatste 2 maandbedragen gestorneerd, (daar kon ik nog bij) maar krijg nu berichten dat ik moet betalen en geen woord meer over het geld dat vanaf mei zou worden teruggestort.

De wereld op zijn kop. 

 

 

 


Wat jammer en akelig…

ik heb gewoon een hekel aan toezeggingen doen en die niet nakomen. Klant is absoluut geen koning bij KPN…


Dit is de sms die je dan krijgt 🫣

Je ziet Klant is Koning 😳


Ook wij hebben al maanden!! Heel erg slecht/soms geen mobiel bereik, met name in en om het huis, maar ook elders. Zowel met 4G, 5G en mobiel internet. Ook bellen met wifi werkt niet. Er vallen hele zinnen weg en we kunnen vaak niet bereikt worden of zelf bellen.

Dit gebeurt met zowel Iphone als Samsung. Maar ook klanten die hier komen ondervinden slecht/geen bereik. Wij kunnen al maanden niet meer werken zo en lopen al maanden belangrijke telefoontjes mis. 

Heb diverse keren gebeld en gechat met KPN. En klacht ingediend, (waarbij je dan wel terug wordt gebeld, maar telefoon heeft geen bereik dus kun je niet opnemen. Dan krijg je een code om terug te bellen maar deze code werkt iet, omdat er storing is bij KPN in het “code-systeem”). Er zit inmiddels uren tijd in. Er wordt dan weer wel en dan weer niet toegegeven dat er storingen zijn. En dat KPN bezig is met zoeken naar oplossingen. Maar ook wordt er gesuggereerd dat het aan onze telefoons kon liggen. Heb zelfs nieuwe Iphone gekocht: maar nog steeds zelfde probleem. 

Daarbij had ik jarenlang een abonnement van 80 euro per maand. Dit is na jaren proberen eindelijk wat minder geworden. Hiervoor moest ik wel een nieuw abonnement afsluiten.

 

KPN: doe hier eindelijk iets aan en tref een passende compensatie voor gederfde inkomsten, onnodig kopen van nieuwe telefoon na dit KPN advies. En communiceer een keer schriftelijk (via email) ipv bellen of niet werkende chat. Dan heb je als klant iets op papier ipv dit kastje naar de muur, uitstel gedrag!

Dus ik hoor nu graag eindelijk wat KPN hier aan gaat doen. En wat KPN van ons nodig heeft ter bewijs. Heb alles opgenomen, gefotografeerd etc. Om gek van te worden.

Vast dank.


Al maanden ben ik aan het bellen “er is een ticket aangemaakt je word gebeld” klonk het eerste telefoontje. Twee weken later weer een keer proberen: “er ligt een compensatie klaar je ontvangt een nieuwe telefoon, binnen 10 dagen word je gebeld”.(eindelijk positief, dacht ik…) Derde telefoontje na twee weken: “tja, er is nog geen oplossing ik heb geen idee.” (Huhhhh?!) zo bel ik dus elke week en zijn we 3 maanden verder en kan ik wel janken! Ik heb al maanden rotverbinding tot geen verbinding. Ik vind het ronduit belachelijk dat er zo met ons wordt omgegaan. Ik voel me gewoon enorm in de zeik genomen en ben bijna geneigd aangifte of iets te doen. Ik voel me opgelicht. Betaal maanden voor een dienst die niet geleverd word. Beloofd wordt dat er een oplossing komt en klaarstaat maar er gebeurd helemaal niks. Hoe kan dit toch?!


Hoi Michelle,

Ik heb tot op heden nog steeds geen telefoontje gehad met een oplossing.

Ik moet alleen maar ‘ wachten ‘.

Ondertussen kan ik voor mijn werk geen spoed diensten draaien en loop ik ontzettend veel inkomen mis. 
 

Ik kan mijn mobiele abonnement niet opzeggen omdat het een ‘ sim only ‘ is.  
 

Is er dan niemand van de front desk die wel voor deze gedupeerde klanten opkomt? Als mijn bedrijf zo met mijn klanten omging, had ik oprecht alles op alles gezet om ze te helpen. 
‘ Ja, ik snap het mevrouw ‘ … daar hebben we echt geen bal meer aan… 

 

 


Precies! Alsof ze gewoon willen dat wij opgeven zodat ze het daarna onder het tapijt kunnen vegen of iets. Er wordt helemaal niks gedaan. Mijn laatste telefoontje vroeg ik ook aan ze of er al mensen teruggebeld zijn überhaupt. Want ik ken meerdere gedupeerde. Dit gaat ook rond op TikTok en er is NIEMAND die ooit is teruggebeld wat ik lees in iedere comment. Er word niet teruggebeld lijkt wel met die zogenaamde “ticket”. En al helemaal vreemd dat de ene medewerker zegt dat er een nieuwe iPhone klaarligt voor elke gedupeerde en de andere zegt dat er nog helemaal geen oplossing klaarligt. We worden keihard in de maling genomen. 


Haha, nee, je wordt niet teruggebeld in de beloofde termijn dat in de SMS staat. Ik ben in de 3,5 maand ook nooit teruggebeld. Je wordt alleen teruggebeld als je er een klacht van maakt. En je krijgt een telefoontje wanneer je aan de beurt bent voor de iPhone 13 ruil. Maar echt niet eerder.


En als je telefoontje mist?


Hi @Anouk1996 en welkom bij de KPN Community. Die twee dagen is inderdaad niet handig. De doorlooptijd is inmiddels erg hoog van deze tickets, dus het kan best even duren voordat er contact met je op wordt genomen. 

Als je de afgelopen twee weken SMS berichten hebt ontvangen over je ticket dan staat deze nog open en komt de technische dienst er vanzelf aan toe. 
Als je die berichten niet hebt ontvangen dan kun je het beste met ons bellen via 0800-0402. Mijn collega kan dan controleren of het ticket nog open staat voor je. 

Mocht je het in te tussentijd nog niet gedaan hebben, kijk dan of er iOS updates zijn. Zo ja, voer deze uit. 
Als dat niet werkt is het wachten op een terugkoppeling van de technische dienst. 

Excuses dat het zo lang duurt. 

Wanneer zou je die sms moeten ontvangen heb nog geen sms gezien namelijk begin vorige week ticked laten aan maken 

dus weet nu ook niet of dit daad werkelijk is gebeurt


En als je telefoontje mist?

Bij mij probeerden ze het 10 minuten later nog een keer, toen lukte het wel bij mij. Maar anders, als ze je echt niet kunnen bereiken, sturen ze je enkel de mail (hebben ze mij verteld).


Ik lach me rot.. net gebeld met de klachtlijn. Wat spreken deze mensen zich tegen zeg. Ik hoor nu voor het eerst dat de schuld bij Apple ligt en dat we blij mogen zijn dat KPN dit probleem probeert op te lossen voor ons en ons een compensatie wilt aanbieden. Daarna wordt er gezegd: “we kunnen het probleem pas oplossen als de oorzaak bekend is.” En daarna “we moeten kijken of het probleem bij Apple ligt of bij ons.” Schiet mij maar lek ik ben er klaar mee.  Ze hebben hun beroep misgelopen 🤡 


Storneren jullie het maandbedrag ook? Ik doe dit nu 2 maanden en krijg steeds aanmaningen…(daar hebben ze wel tijd voor)  dit terwijl ik eerst een berichtje kreeg dat ik geen abonnementskosten hoef te betalen totdat het probleem verholpen is..

ik begrijp het niet meer…

 

 


Storneren jullie het maandbedrag ook? Ik doe dit nu 2 maanden en krijg steeds aanmaningen…(daar hebben ze wel tijd voor)  dit terwijl ik eerst een berichtje kreeg dat ik geen abonnementskosten hoef te betalen totdat het probleem verholpen is..

ik begrijp het niet meer…

 

 

Een moderator hier zei dat dat een slecht idee was. Het is een automatisch systeem en ze kijken niet naar jouw situatie. Als je dat doet, kan je misschien in de problemen komen.

Mensen krijgen het abonnementsgeld later terug, maar nu zou je gewoon alles netjes moeten betalen. Hoe vervelend het ook klinkt.


En als je telefoontje mist?

Bij mij probeerden ze het 10 minuten later nog een keer, toen lukte het wel bij mij. Maar anders, als ze je echt niet kunnen bereiken, sturen ze je enkel de mail (hebben ze mij verteld).

Bedankt dan weet ik dat het goed komt 


 


Het is echt ruk


Ik heb hetzelfde probleem al 3,5 maand geen 4g verbinding heb gezegd dat ik met vakantie ging heeft kpn geen boodschap aan ik heb nu een mobiele reuter gekocht voor 300 euro en heb nu altijd wifi verbinding Ik vind dit heel slecht Kunnen wij deze zaak aanhangig bij consumenten bond als iets op tv komt krijg je een bos rozen met excuses en alle kosten worden vergoed Dit is ronduit schandalig


Maar waar ligt de grens? Want ik pik dit eigenlijk niet langer. Nogmaals: ik loop loon mis omdat ik geen bereikbare diensten kan draaien. Ik zal de ombudsman vragen te helpen. Ik ben nu echt klaar met dit schijt bedrijf. En ja, als het dan aan Apple ligt, dan moet je juist indenken dat wij de gedupeerden zijn!!!! 


Ik lach me rot.. net gebeld met de klachtlijn. Wat spreken deze mensen zich tegen zeg. Ik hoor nu voor het eerst dat de schuld bij Apple ligt en dat we blij mogen zijn dat KPN dit probleem probeert op te lossen voor ons en ons een compensatie wilt aanbieden. Daarna wordt er gezegd: “we kunnen het probleem pas oplossen als de oorzaak bekend is.” En daarna “we moeten kijken of het probleem bij Apple ligt of bij ons.” Schiet mij maar lek ik ben er klaar mee.  Ze hebben hun beroep misgelopen 🤡 

En zo zwetst iedereen er maar op los. Of worden klanten voorgelogen. Of aan het lijntje gehouden.

Begin augustus kreeg ik de ‘oplossing’ aangeboden in de vorm van de software update naar iOS 17.6.1. Helaas bracht die geen verbetering en toen ik vervolgens belde om het ticket te heropenen, beweerde de medewerker dat er van hogerhand was besloten om een groot aantal tickets te sluiten omdat het voor de Technische Dienst niet meer te behappen was. 

De medewerker vertelde toen ook, dat de storing ‘spoedig zou zijn opgelost, omdat de leverancier van de netwerkcomponenten en kpn in overleg waren en een oplossing voor handen was. 😂😂😂


Maar je ziet dit probleem nergens alleen stukje in het NRC. Ze weten ons probleem wel klein te houden. Dit duurt al maanden 🫣🫣🫣🫣

Ik zit minder op mijn telefoon 

bedankt kpn 


Reageer