Skip to main content
Beantwoord

Problemen met mobiele zendmast op Texel?

• July 15, 2025
  • 10 reacties
  • 125 keer bekeken

Hallo,
Normaal gesproken heb ik altijd perfect bereik in mijn huis op Texel, maar sinds gistermiddag ineens nauwelijks meer. Zowel geen mobiel bereik als 5G. Ik zit in het Dennenbos en de dichtst bijzijnde zendmast is die op het Bungalowpark De Parel (Den Burg, Texel). Zijn er problemen met deze zendmast? Ik kan hier online nergens iets vinden over een storing o.i.d. Als ik naar Den Burg of de Koog rijd, heb ik wel weer volop bereik. 
Hoor graag of hier meer over bekend is.
Mvg,

Nathalie

Beste antwoord door Jeroen van KPN

Als het goed is, is het mobiele bereik weer zoals hoort ​@Nathalie_Texel 

10 reacties

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • July 15, 2025

Probeer ipv 5 ghz ,2,5 ghz andere optie start mobiel opnieuw op.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 15, 2025

JDD bedoelt de wifi frequenties van je modem. Via vast bellen wordt met VoWifi (bellen via wifi) bellen via 2,4 danwel 5 Ghz wifi bedoeld. Dat is in huis altijd aanwezig. Heb je dat niet aan staan op je telefoon midden in het bos?

Wifi internet / VoWifi zijn juist bedoeld bij onder andere storing in het mobiele netwerk.

Als er veel checks zijn op de postcode door gebruikers gaan er op het security centrum direct alarmbellen over.

Je hebt via 5G mobiel geen verbinding. 4G ook niet? 2G zou i.i.g. nog moeten werken maar dat is alleen bellen.

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • July 15, 2025

Kijk in mobiel eens naar mobiel netwerk netwerkmodus waar staat hij op .

Dank voor jullie reacties! Ik ben niet helemaal thuis in deze materie, maar ik heb nu i.i.g. ‘Bellen via wifi’ ingeschakeld. Volgens mij kan ik nu wel weer bellen in het huis i.i.g. Dat verandert echter niks aan het mobiel bereik. Hij verandert van vier puntjes steeds naar één streepje en terug. En van 5G naar E. ‘Netwerkmodus’ kan ik niet vinden bij mijn mobiele netwerk instellingen… Telefoon opstarten, sim-kaart check etc. heb ik allemaal al gedaan.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 15, 2025

Ik denk dat er eentje is uitgevallen. Hier nog een topic:

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • July 15, 2025

Wat voor mobiel heeft U

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo ​@Nathalie_Texel, altijd vervelend en erg lastig als het mobiele bereik niet goed is. Het blijkt dat er een storing is aan de zendmast. Er wordt druk gewerkt aan een oplossing zodat het bereik straks weer goed is. 

Bedankt Jeroen, ik wacht het rustig af! Voor mij i.i.g. nu duidelijk dat het niet aan mijn telefoon ligt, dat is fijn. Fijne avond!

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 15, 2025

Ik zit eens de titel te lezen. Maar de zendmast is niet mobiel….. al bestaan ze wel voor bij festivals en voetbalwedstrijden, formule 1 in Zandvoort e.d.

Er is een stroomkabel uitgevallen waardoor onder andere deze zendmast voor mobiel internet geen stroom krijgt. De glasvezel kabel is ook getroffen door storing waardoor huishoudens zo'n 36 uur zonder signaal hebben gezeten.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22
  • Moderator
  • Antwoord
  • July 18, 2025

Als het goed is, is het mobiele bereik weer zoals hoort ​@Nathalie_Texel