Skip to main content

Mijn telefoon is leeggeraakt en moet dus de pincode dan wel de pukcode opnieuw invoeren. Ik verblijf momenteel in Spanje en de codes liggen thuis. Helaas kan ik ook niet bij de mobiel-facturen komen om het simkaartnummer te gebruiken voor de nieuwe pukcode.. Kortom, beetje paniek

Hallo @JeePee1950 , je pincode heb je toch vaker nodig, ken je die niet uit het hoofd?

Het simkaartnummer staat ook afgedrukt op de simkaart zelf. Gewoon even de sim uit de telefoon halen. Alleen als het een kleiner geknipte simkaart is heb je mogelijk pech. Dan is het nummer er waarschijnlijk af geknipt.


Ai, dat is behoorlijk lastig, @JeePee1950! Wanneer je jouw toestel opnieuw opstart, dan zal jouw toestel inderdaad om de pincode van de simkaart vragen. Toets je deze pincode drie keer foutief in, dan zal de simkaart worden geblokkeerd en wordt er een pukcode gevraagd. Je kunt deze op meerdere manieren achterhalen.

  1. Je kunt de pukcode inzien in MijnKPN. Hiervoor heb je een KPN ID nodig. Heb je deze nog niet, dan kan je een account aanmaken.
  2. Je kunt online een formulier invullen. Hiervoor heb je het volgende nodig:
    1. Jouw simkaartnummer (alleen voor Prepaid)
    2. Laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer

Als het hiermee ook niet lukt, dan is het het beste om telefonisch contact met ons op te nemen. We zijn bereikbaar op het gratis telefoonnummer 0800 0402. Eventueel kan je ook met ons chatten. Kies op onze servicepagina een onderwerp en klik vervolgens op 'ik heb een andere vraag en wil graag contact hebben'. Je zult daarna een optie zien om een chat te starten.


Het probleem is inmiddels opgelost. Dank voor het meedenken.