Skip to main content
Vraag

Pukcode simkaart niet te achterhalen omdat ik niet in MijnKPN kom zonder sms controle

• December 10, 2025
  • 6 reacties
  • 88 keer bekeken

Ik wist de pincode van mijn simkaart niet meer. Nu staat er op de website dat ik de pukcode via de app kan vinden. Maar ik kan niet inloggen omdat ik dan een sms moet ontvangen, maar deze kan ik dus niet binnen krijgen. Als ik de pukcode via de website op probeer te vragen zegt hij dat de simkaartcode niet klopt

6 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • December 10, 2025

De pukcode staat ook op de kaart waar je de sim uitgedrukt hebt ​@Lieke van Alphen 

​@JanD, dat weet ik inderdaad maar die heb ik helaas niet meer.

Ik probeer de pukcode via de website op te vragen maar dan krijg ik de foutmelding dat het simkaart nummer wat ik op de factuur zie staan niet klopt.

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • December 10, 2025

Hi ​@Lieke van Alphen ,

Je hebt dan waarschijnlijk een oudere simkaart waardoor de tool niet werkt  , de snelste optie is om morgen naar een KPN winkel te gaan en om een vervangende simkaart te vragen. Je krijgt daar dan een nieuwe PUK code bij.

Eventueel kun je ook via de klantenservice (0800-0402) een nieuwe simkaart aanvragen, maar dan duurt het  langer voordat je die in huis hebt.

Hallo ​@Lvd91, bedankt voor de tip, dit ga ik morgen proberen!

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • December 11, 2025

Hallo ​@Lieke van Alphen ,

Wat is een pukcode?

De afkorting PUK staat voor ‘Personal Unlock Key’. Elke simkaart heeft een unieke pukcode.

Waar vind ik mijn pukcode?

Je kunt de pukcode op verschillende manieren vinden
- In MijnKPN onder ‘Beheer’ > ‘Simkaart’ > ‘Pukcode inzien’
- Op de kaart waar je de simkaart hebt uitgedrukt
- Via het formulier PUK-code opvragen
- Lukt het niet om via een van bovenstaande manieren jouw pukcode te achterhalen? Neem dan telefonisch contact met ons op via 0800 0402 (gratis). Lukt bellen niet, dan kan je ook met ons chatten. Kies op onze servicepagina een onderwerp en klik vervolgens op 'ik heb een andere vraag en wil graag contact hebben'. Je zult daarna een optie zien om een chat te starten.

bron: 

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • December 12, 2025

Welkom op de community ​@Lieke van Alphen, hoewel de aanleiding minder leuk is. Wat flauw dat het achterhalen van de pukcode zo moeizaam is verlopen.

Ik zie dat je een aantal tips hebt ontvangen hier, en doe de voorzichtige aanname dat het daarmee gelukt is om je simkaart weer te ontgrendelen 🙂 Mocht ik me daarin vergissen, dan hoor ik het uiteraard graag!