Skip to main content

ook mijn pukcode goed ingevoerd en de vraag voor nieuwe code maar lukt gewoon niet sta nu op nog 6 pogingen vraagt nieuw wachtwoord en begint opnieuw met voer pukcode in en om te bellen met 0800-..heb je een werkende telefoon nodig

b2449220-daca-474c-9789-32527619bc5d.png

Er zijn maar weinig dingen irritanter dan een pincode van de simkaart vergeten. In dit artikel leg ik je er alles over uit wat je kan doen in zo'n geval.
 

Wat is mijn pincode?

De pincode is een code die je invoert om je simkaart te ontgrendelen. Zo kan je gebruik maken van je abonnement. Als je een nieuwe simkaart krijgt, is de pincode standaard 0000. Je kunt deze in je toestel wijzigen naar een persoonlijke code. Via de KPN Toestelhulp vind je de handleiding van jouw toestel. Kijk daar hoe je dit kunt doen.
 

Wat te doen als ik de pincode niet meer weet?

Als je de pincode niet meer weet of drie keer verkeerd hebt ingevuld, wordt je simkaart geblokkeerd om misbruik te voorkomen. Je heb je de pukcode nodig om de simkaart te deblokkeren.
 

Wat is een pukcode?

De afkorting PUK staat voor ‘Personal Unlock Key’. Elke simkaart heeft een unieke pukcode.
 

Waar vind ik mijn pukcode?

Je kunt de pukcode op verschillende manieren vinden
- In MijnKPN onder het tabblad ‘Service’
- Op de kaart waar je de simkaart hebt uitgedrukt
- via het formulier PUK-code opvragen
- Door je vraag hieronder te stellen, dan helpen wij je verder.

 

 

Hoe deblokkeer ik mijn simkaart?

Als je de pukcode opgevraagd hebt, voer je deze op je toestel in. Daarna voer je twee keer een nieuwe pincode in. Je kunt dan weer in je toestel..

 

 

 

Ik heb mijn pukcode 10 keer verkeerd ingevuld, wat nu?

Als je de pukcode 10 keer verkeerd hebt ingevuld, dan wordt je simkaart geblokkeerd en is onbruikbaar. Je kunt dan een nieuwe simkaart aanvragen

Wil het allemaal niet lukken met de pin- of pukcode? Laat het hieronder weten, dan helpen wij je verder!

 

 

het  lukt mij niet en ik kan dus niet bellen


Hi Hanske. welkom hier. 

Wat is er precies aan de hand? Heb je wel de juiste pukcode? Zou je hier evt een screenshot willen plaatsen? 

Zou je ook je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Dan kan ik meekijken. 
 


ik heb de juiste pincode 

na het invoeren van de pukcode vraagt ie om een nieuw wachtwoord dit moet ik 2x invullen dan gaat ie weer naar vul pukcode in u heeft nog 4 pogingen.

en welke gegevens wil je nog meer hebben?


probleem opgelost via kennis

 


probleem opgelost via kennis

 

Je maakt het mij gemakkelijk zo. :smile: Fijn dat het opgelost is.Â