Skip to main content

Ik gebruik mijn kpn mobiel abonnement soms als hotspot. Alles werkt (email, internet, downloaden) alleen zodra ik inlog voor mijn werk, krijg ik een foutmelding tijdens het inloggen en kom ik niet verder. De melding komt zodra tijdens het inloggen Pulse secure wordt gebruikt. De melding is een error van Secure Application Manager.

Als ik via een Tmobile abonnement inlog, werkt het wel, ook via wifi en lan.

Volgens de IT helpdesk op mijn werk ligt dit aan het dichthouden van een poort op het KPN netwerk.

I

 

 

 

Hallo @koopman74, welkom! Als ik het goed begrijp, kan je niet verbinden met de VPN van jouw werk als je jouw KPN abonnement als hotspot gebruikt. Kun je jouw toestel wel als hotspot gebruiken zonder VPN? Je hebt ook al contact gehad met de IT helpdesk van jouw werk en die geeft aan dat het probleem in het KPN netwerk zit, omdat wij een poort dicht zouden houden. Wij blokkeren echter geen poorten. Vanuit onze kant is er geen blokkade op het gebruik van VPN via de hotspot. Ik denk dan ook dat er een instelling in de VPN het gebruik van jouw mobiele KPN abonnement als internet toegangspunt blokkeert.


Goedemiddag Denise, alle communicatie, zoals emailen, internetten en downloaden lukt via een hotspot.

Er wordt geen volledige vpn verbinding gemaakt, alleen een progamma om veilig verbinding te maken, inloggen gaat via een internetpagina. De hotspot blijft dus werken voor internet, ik krijg alleen een melding/error zodra ik wil inloggen. Deze melding krijg ik niet als ik met een andere provider een hotspot maak.

groet,

sander  

 


Lijkt me dat dit bij u op het werk opgelost moet worden toch? KPN is niet een bijzondere unieke provider ofzo, u zult toch niet de enige werknemer zijn die bij KPN zit? Hoe gaat dat bij de andere werknemers?

De kans is aanwezig dat IPv6 roet in het eten gooit. KPN maakt tegenwoordig gebruik van IPv6 voor mobiele abonnementen. Standaard krijg je geen IPv4 adres meer.


alle communicatie, zoals emailen, internetten en downloaden lukt via een hotspot. Er wordt geen volledige vpn verbinding gemaakt, alleen een progamma om veilig verbinding te maken, inloggen gaat via een internetpagina. De hotspot blijft dus werken voor internet, ik krijg alleen een melding/error zodra ik wil inloggen.

@koopman74 Dit bevestigt wel dat er met de werking van de hotspots niets mis is. Ik ben het dan toch met Nick83 eens dat je dit bij jou op het werk na moet vragen. Sorry dat ik je niet verder kan helpen.

 


Dank voor jullie reactie, maar het antwoord heb ik al gehad, namelijk de providers van o.a. Tmobile en Vodafone geven niet deze problemen. Als ik kan inloggen via wifi, lan, Tmobile, Vodafone, waarom niet met KPN?


Dank voor jullie reactie, maar het antwoord heb ik al gehad, namelijk de providers van o.a. Tmobile en Vodafone geven niet deze problemen. Als ik kan inloggen via wifi, lan, Tmobile, Vodafone, waarom niet met KPN?

Dat zouden ze bij u op het werk uit moeten zoeken. Waarom doen ze dat niet? 

Ik heb al een mogelijke oorzaak aangedragen.Â