Skip to main content

Hallo,

Gisteravond simkaart omgezet naar e-sim.

Nu wil ik de e-sim overzetten naar naar mijn zakelijke telefoon, zodat ik 2 telefoonnummers in 1 telefoon heb.

Hiervoor moet ik een QR-code scannen of handmatig gegevens invullen.

Deze gegevens (en QR-code) heb ik echter nooit ontvangen.

Ik heb de e-sim wel gekoppeld aan mijn andere nummer via de mijn kpn app.

 

Hoe nu verder?

Met vriendelijke groet,

Mariska.

Goedemiddag @Mariska1974! Welkom op het KPN Forum! Als ik het goed begrijp wil je dus je e-sim overzetten van je ene telefoon naar de andere?

De optie om dit via een QR-code te doen wordt niet door ons ondersteund, dit heeft te maken met de fraudegevoeligheid van de QR-code. We hebben een hele handige pagina waar alle informatie over het downloaden en installeren van de e-sim op staat. Onder het kopje '’Veelgestelde vragen'’ en dan '’Ik heb al e-sim op mijn toestel. Hoe installeer ik e-sim op mijn nieuwe toestel?'’ kan je vinden hoe je je e-sim overzet naar een ander toestel.

Let wel op dat je e-sim maar op één toestel tegelijk actief kan zijn, zodra je hem dus op je een nieuw toestel activeert wordt hij automatisch gedeactiveerd op het oude toestel. 


Hoi, bedankt voor je reactie.

ondertussen is het al gelukt om de e-Sim geïnstalleerd te krijgen.

 

Het enige waar ik nu tegen aan loop, is dat ik mijn gemaakte reservekopie van de privé iPhone niet op m’n zakelijke telefoon krijg, waardoor ik dingen zoals m’n whatsapp gesprekken enz niet mee terug krijg.

 

Mochten jullie daar nog iets op weten, hoor ik het graaag :-)


Fijn om te lezen dat het inmiddels gelukt is om de e-sim te installeren! Met betrekking tot het terug krijgen van de WhatsApp gesprekken, ik heb daar zelf geen ervaring mee maar op deze pagina staat hoe je een een reservekopie kan terugzetten. Mocht dat niet lukken dan raad ik je aan om contact op te nemen met Apple.