Skip to main content
Vraag

Recommerce zegt onterecht dat mijn toestel beschadigd is

• April 24, 2025
  • 22 reacties
  • 226 keer bekeken

Ik heb mijn oude iPhone 14 plus opgestuurd die er puntgaaf uitzag, dit is ook in de winkel door KPN bevestigd. Netjes in verschillende laagjes keukenpapier en envelop met bubbeltjesplastic opgestuurd. Nu krijg ik bericht van Recommerce Group dat hij beschadigd is en zij i.p.v. 280 maar 118 euro willen betalen. Er wordt niet aangegeven wat er beschadigd is en contact leggen met dit bedrijf is onmogelijk. OP email wordt niet gereageerd.

Na wat speurwerk zie ik toch erg vaak dat er klachten zijn over dit bedrijf en telkens komt het bedrag 118 euro terug als zijnde max. bedrag Ik wil graag antwoord op mijn vragen van dit bedrijf en tevens ook van de KPN horen waarom jullie middels folders bij de aankoop dit bedrijf promoten, wat niet te bereiken is en niet heel malafide indruk maakt

22 reacties

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hoi ​@Ria63, ik snap dat dit bod en bericht heel anders was dan je vooraf had verwacht. Zeker als je toestel zo netjes was.

Heb je toevallig vooraf foto's gemaakt van je toestel, voor je het opstuurde? En heb je intussen iets terug gehoord van Recommerce? Je kunt het ook proberen via het contactformulier van Recommerce, mocht je foto's hebben, stuur die dan vooral mee. Recommerce kan je meer vertellen over de hoogte van het bod dat je ontvangen hebt. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 29, 2025

Hallo Alexandra, ik heb Recommerce gemaild met de vraag wat er volgens hun beschadigd zou zijn, dat ik niet akkoord ging met bedrag en graag mijn mobiel terug ontvang. Geen enkele reactie, sterker nog als ik nu op de link klik is zijn mobiel niet meer te vinden.  Ik heb geen foto maar ik ga niet noteren onbeschadigd als er wel beschadigingen zijn . Ik had problemen met nieuwe toestel en toen ben ik met beide in de kpn winkel geweest en de verkoper vroeg toen nog waarom ik nieuw toestel had omdat de oude er nog als nieuw uitzag. KPN maakt reclame voor dit bedrijf middels folder bij de nieuwe mobiel. Ik voel me echt besodemieterd en ik begrijp werkelijk niet dat KPN  hier niets aan doet. Even googelen en de klachten over dit bedrijf zijn niet te tellen. Ook heel opvallend is dat ze bij iedereen een bedrag van 118 bieden. Graag oplossing KPN !

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • April 29, 2025

Terug laten sturen en zelf verkopen, vang je nog wel een 300 euro voor of meer.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Dat is niet de bedoeling ​@Ria63. Je hoort wel terugkoppeling en reactie te krijgen op je verzoek. 

Vul je je profiel zo volledig in met jouw naam en adresgegevens, klantnummer, en je mobiele nummer? Heb je ook nog een ordernummer of trade-in nummer van Recommerce gekregen? Dan ga ik op onderzoek uit naar of ik meer informatie voor je kan achterhalen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 1, 2025

Mijn profiel en contact gegevens zijn ingevuld op MijnKPN.

recommerce nummer is K67FF6B2A63B9D

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Ik heb alleen gegevens van je als je je profiel hier in de community invult ​@Ria63. Dat profiel vind je hier, dan kan ik jouw gegevens opzoeken in onze systemen. Laat je weten of het gelukt is om dat in te vullen? Dan kijk ik wat ik kan doen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 1, 2025

Ingevuld 

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Dankjewel! Ik ga op onderzoek uit en hou je op de hoogte.

• May 6, 2025

Ik ben benieuwd of je hem nog terug krijgt. En als je hem terug krijgt, dan vrees ik dat je "verwerkings en verzendkosten" ofzo moet betalen. Volgens mij heb ik ergens zoiets gelezen. 

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Ik wil je even laten weten dat ik nog voor je bezig ben ​@Ria63. Heb je intussen meer gehoord? Je hoort het van mij zo gauw ik nieuws heb.

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 12, 2025

Nee niets gehoord en geen mobiel retour ontvangen…

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Mijn reactie is een stuk later dan mijn bedoeling was, sorry daarvoor ​@Ria63. Navraag doen duurde ook een stuk langer dan verwacht. Ik heb intussen begrepen dat 't toestel wel naar je teruggestuurd is, dus ik hoop dat intussen alles in orde is gekomen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 12, 2025

Nee, niet opgelost ! Geen mobiel retour ontvangen en ook geen reactie ontvangen. Wat nu aangezien KPN  reclame maakt voor dit bedrijf! Ik wil dat KPN dit oplost

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hè wat rot dit! Ik ga er achteraan, ik hou je op de hoogte ​@Ria63.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Het is een tijdje geleden, maar toch even een check ​@Ria63. Klopt het dat je eind juli een mail terug gehad hebt van Recommerce om je adres te checken, zodat je toestel weer naar je teruggestuurd zou worden? Ik begreep dat ze je de betreffende mail op 22 juli hebben gestuurd.

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 21, 2025

Klopt niet. Niets ontvangen, ook niet in de spam map

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • August 21, 2025

Klopt niet. Niets ontvangen, ook niet in de spam map

Dus geen geld gehad , geen telefoon retour, en drie maanden verder ? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 21, 2025

Precies!!

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • August 21, 2025

Oké, lekkere partner wel!

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 21, 2025

Dat is ook wat mij dwars zit. Je koopt nieuwe mobiel bij kpn en in de doos zit folder van deze oplichterfirma welke gepromoot wordt door kpn. Ze geven prijsindicatie en vervolgens als je opgestuurd hebt is ineens je mobiel beschadigd en veel minder waard. Dan kun je aangeven dat je niet akkoord gaat en vervolgens blijft het stil.  Ik heb het sterke vermoeden dat mijn mobiel inmiddels voor goede prijs verkocht is en dat ik niet de enige ben die dit overkomt. Maar aangezien KPN deze firma zo promoot mogen ze ook hún verantwoordelijkheid nemen en de klant schadevergoeding geven.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

​@Ria63 Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen dat de lading dekt: het spijt me dat het intussen nog niet opgelost is. Dankjewel voor de snelle terugkoppeling. Ik heb het direct teruggekoppeld en heb gevraagd of er vaart achter kan worden gezet. Meer kan ik nu helaas niet doen, maar ik hoop toch echt dat 't nu snel opgelost wordt. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 21, 2025

Dat hoop ik ook! Ik verwacht ook dat kpn hun verantwoording gaat nemen aangezien kpn deze firma actief promoot bij hun klantenÂ