Skip to main content

als ik ooit een huis moet schilderen voor KPN,   
dan maak ik een offerte met de titel;  “onbeperkt aantal lagen verf” systeem.
maar dan stop ik bij de grondverf.
en voor elke laag die ze er daarna bij willen, zullen ze me moeten vragen om de volgende laag aan te brengen.    (gratis 2 gb extra bundel)

…..en dan vervolgens bij de lak laag, dan stop ik er gewoon helemaal mee, hoevaak ze het ook blijven vragen,   want dan heb ik ineens een storing in mn kop.  (helaas het lukt nu niet om de extra bundel te activeren)

en ze moeten wel vooraf betalen natuurlijk.

dat is hoe we zaken doen bij kpn.

en bij mij doet mn moeder de klantenservice… die weet alles van het schildervak af. gaat helemaal goed komen.   ze kan alleen zelf niet schilderen.   dus hoe je huis dan af komt zoek je maar uit.

En wat is nou uw vraag?


Nee maar toen ik dit topic aanmaakte koos ik zegmaar voor een gesprek en niet dat ik een vraag wou stellen.

 

Heb namelijk al zo vaak deze ellende meegemaakt dat de extra bundels activeren niet werkt. Dat ik geen eens een vraag erover kan stellen die niet al beantwoord is geweest.

Maar nogsteeds blijft hetzelfde probleem zich voordoen. Dus ik dacht laat ik voor de verandering eens een bericht zonder uitzicht op een oplossing plaatsen op het forum.


Maar ... de volgende dag schildert u wel weer vrolijk door toch? 😉


Hi @Jeroenv86! Als het niet lukt bundels aan te vragen dan help ik je hier graag bij. 

Ik wil in ieder geval aanraden dat als je een foutmelding krijgt bij het aanvragen, je minimaal een kwartier wacht voor je een nieuwe aanvraag doet. Vaak is de oorzaak onderhoud aan het systeem of een vastgelopen bestelling. In dat geval kost het tijd om de backlog op te lossen. Hoe meer aanvragen je doet, hoe langer dit kan duren. 

Als het regelmatig niet lukt, hou dan een paar voorbeelden bij. Zodra je 4 of 5 voorbeelden hebt, laat die hier dan weten. Geef aan om welke datum het ging en welk tijdstip. En of je de aanvraag deed via je KPN ID of een sms. 

Geef ook je mobiele nummer in dat geval aan in je profiel. En ik kan gelijk laten uitzoeken wat er precies aan de hand is. Hopelijk komen we daarna wat beter uit de verf. 😉


Hi @Jeroenv86! Als het niet lukt bundels aan te vragen dan help ik je hier graag bij. 

Ik wil in ieder geval aanraden dat als je een foutmelding krijgt bij het aanvragen, je minimaal een kwartier wacht voor je een nieuwe aanvraag doet. Vaak is de oorzaak onderhoud aan het systeem of een vastgelopen bestelling. In dat geval kost het tijd om de backlog op te lossen. Hoe meer aanvragen je doet, hoe langer dit kan duren. 

Als het regelmatig niet lukt, hou dan een paar voorbeelden bij. Zodra je 4 of 5 voorbeelden hebt, laat die hier dan weten. Geef aan om welke datum het ging en welk tijdstip. En of je de aanvraag deed via je KPN ID of een sms. 

Geef ook je mobiele nummer in dat geval aan in je profiel. En ik kan gelijk laten uitzoeken wat er precies aan de hand is. Hopelijk komen we daarna wat beter uit de verf. 😉

 

 

Wat me opvalt is de laatste tijd kapt het systeem ermee rond een uur of 22-23u.   

 

Valt me trouwens ook op dat de titel van mijn post hier is aangepast.   Maar goed zal allemaal wel.  Het is ook misschien een beetje een onbegrijpelijke text voor de meeste personen omdat ik vaak in gelijkenissen spreek dus ik snap dat de titel dan wordt aangepast 


 

Hier heb je alvast twee voorbeelden, deze waren van afgelopen maandag


@Jeroenv86  Poets je nummer even weg in die geplaatste screenshots van je.


@Jeroenv86  Poets je nummer even weg in die geplaatste screenshots van je.

Maakt niet zoveel uit, staat ook op mn bedrijfswebsite


Ik heb ergens gelezen dat het nemen van de extra gratis 2 GB bundel niet werkt tussen 00:00 en 06:00 uur. Maar ja, dan lijkt ie me ook nog niet echt nodig; het dagtegoed van 10 GB is dan net weer ingegaan. Meestal slaap je tijdens die uren en gebruik je weinig.

Misschien is dit dan wat voor je? Dagtegoed vanaf 20 GB.


@Jeroenv86 ik heb het nummer uit de screenshots gehaald. Maar ben daarbij vergeten die in je profiel te noteren. Zou je het daarom toch nog zelf willen doen?

Verder klopt het dat de titel is aangepast. We doen dat voor de vindbaarheid. Ik zie nu dat de titel niet echt past bij de vraag omdat ik je startbericht verkeerd geïnterpreteerd had. Ik heb de titel opnieuw aangepast. 


@Jeroenv86 ik heb al even geen reactie van je gezien. Mag ik ervan uitgaan dat het probleem met de bundels is opgelost? Zo niet zie ik graag je reactie. 


@Jeroenv86 ik heb al even geen reactie van je gezien. Mag ik ervan uitgaan dat het probleem met de bundels is opgelost? Zo niet zie ik graag je reactie. 

 

Tot nu toe nog niet het zelfde probleem tegengekomen.   Maar het is ook niet zo dat ik elke avond 100 gb te downloaden heb. 

Dus we zullen moeten afwachten tot de volgende keer.   

Goed weekend nog!

 


@Jeroenv86 ik heb al even geen reactie van je gezien. Mag ik ervan uitgaan dat het probleem met de bundels is opgelost? Zo niet zie ik graag je reactie. 

 

Zojuist weer gebeurd, kan geen extra bundels meer activeren, weer ongeveer na 23:00 kon het ineens niet meer.

Was vanavond weer bezig met een grote download op mn laptop (het spel Ark is 220gb... ja mensen zoveel gb is het tegenwoordig al)

Dus was een mooie test of het probleem weer voor ging komen.     Hij deed het in principe tot een uur of 23:00 nog prima, had zeker wel dik 150gb bij elkaar kunnen downloaden. Maar toen passeerde de klok 23u en toen scheet het extra bundels activeren er weer mee uit;

 

 


Maar ... de volgende dag schildert u wel weer vrolijk door toch? 😉

Ah ik snap ineens wat je bedoeld lol.. ja volgende dag dan doet het bundel systeem het meestal ook wel weer...   maar is altijd zo jammer als je dacht nog ff voor het slapen gaan iets af te kunnen krijgen/ een leuke avond te kunnen hebben, dat het dan net niet door gaat weet je wel.     


Hi @Jeroenv86! Als het niet lukt bundels aan te vragen dan help ik je hier graag bij. 

Ik wil in ieder geval aanraden dat als je een foutmelding krijgt bij het aanvragen, je minimaal een kwartier wacht voor je een nieuwe aanvraag doet. Vaak is de oorzaak onderhoud aan het systeem of een vastgelopen bestelling. In dat geval kost het tijd om de backlog op te lossen. Hoe meer aanvragen je doet, hoe langer dit kan duren. 

Als het regelmatig niet lukt, hou dan een paar voorbeelden bij. Zodra je 4 of 5 voorbeelden hebt, laat die hier dan weten. Geef aan om welke datum het ging en welk tijdstip. En of je de aanvraag deed via je KPN ID of een sms. 

Geef ook je mobiele nummer in dat geval aan in je profiel. En ik kan gelijk laten uitzoeken wat er precies aan de hand is. Hopelijk komen we daarna wat beter uit de verf. 😉

 

Kwartier wachten helpt ook niet trouwens, net geprobeerd.  Heb ook wel eens in een weekend een uur gewacht maar dat hielp toen ook niet, maar dat was ergens in 2022 geweest, destijds was dit probleem met de extra bundels ook ter sprake

Edit; 3 kwartier wachten helpte blijkbaar wel deze keer? Zie laatste reactie van mij


Per sms de bundels activeren lukt ook niet meer. Zoals gewoonlijk bij dit probleem.


Hmm dit is opzich wel een verbetering; op 23:43 krijg ik ineens sms dat de bundel wel is geactiveerd.  En het lukt ook weer om via de app nog meer extra bundels te activeren....   zal even kijken hoelang dit goed gaat ☺️

Heb momenteel nog ongeveer 60gb om te downloaden dus komt goed uit om verder te testen

 

 


Nou het ziet er nu naar uit dat het extra bundels activeren wel gewoon weer werkt.  Dus dat is mooi.

Alleen het is nu al 23:48 dus zometeen om 00:00 dan gaat de 10gb voor de volgende dag weer in   dus heeft weinig zin om te testen hoe lang het nog zal blijven werken.

Maar we weten nu in ieder geval wel dat het systeem is verbeterd ten opzichte van de vorige keren dat het activeren van extra bundels niet meer werkte,     dus mochten de mannen achter de techniek iets hebben gedaan dan zijn ze in ieder geval wel op de goede weg!

Ik stond deze keer maar ongeveer 45 minuten stil in plaats van tot de volgende dag


Ojee jongens... het is nu 00:08,   de nieuwe 10gb is ingegaan.

Maar ik heb nog ongeveer 50gb te downloaden.. dus ik probeer alvast wat extra bundels erbij te zetten om de vertraging voor te zijn (wat gewoon heel goed werkt normaal gesproken)

Maar helaas nu krijg ik meteen al weer dezelfde foutmelding dat extra 2gb activeren weer niet lukt :/

Ik kijk het nog even aan, ik hoop dat het wel gaat lukken voordat ik door de 10gb heen ben (wel jammer want er stonden voor gister dus nog wel dik 40gb geactiveerd maar die zijn dus ook gereset omdat de nieuwe dag is ingegaan lol)


 

Nee helaas.... het leek om 23:45 nog even goed te gaan...  maar na 00:00 toen de nieuwe dag bundel in ging was ik natuurlijk binnen een kwartier door die 10gb heen, had nog 50gb te downloaden maar helaas heb ik weer pech en kan ik nu ook weer geen extra bundels activeren, zie bovenstaande screenshot 🤷.      

Zal zeker nu weer liggen aan dat het systeem aan het resetten is.   Maar wel jammer dat ik weer niet ff nog een paar uurtjes door kan ik heb nog een week vakantie dus vandaar niet dat jullie denken dat ik niet spoor ofzo    ik bedoel dat ik wil zeggen dat ik wel spoor,   maar is toch handig voor kpn dat er iemand bestaat die het systeem voor de kan testen toch?     

In ieder geval het werkt dus weer niet 🤣


@Jeroenv86 ik heb de technische dienst op de hoogte gesteld. Ik heb ze de screenshots doorgegeven en laten weten wat er aan de hand is. Ze nemen zo snel mogelijk contact met je op. Dit duurt doorgaans 3 of 4 werkdagen.


@Jeroenv86 ik heb de technische dienst op de hoogte gesteld. Ik heb ze de screenshots doorgegeven en laten weten wat er aan de hand is. Ze nemen zo snel mogelijk contact met je op. Dit duurt doorgaans 3 of 4 werkdagen.




hi allen,
bij deze wou ik nog even terugkoppeling geven, ik had de technische dienst ook telefonisch gesproken en bij deze bevestig ik dat wat zij zeiden;  ongeveer vanaf 23:00 dan is het systeem bezig met resetten en dergelijke,    dus als je na die tijd extra bundels probeert te activeren dan kan dat storing opleveren, ook zeiden ze zoals Bram hierboven ook al aangaf;  wacht een kwartier etc.   

maar waarom ik hier nog op terug wou komen;   vandaag had ik weer een grote download,   (dit keer Conan Exiles, ongeveer 97 gigabyte aan data),   maar dit verliep vrijwel vlekkeloos, omdat ik deze keer rekening hield met dat ik extra bundels activeerde voordat het 23u was.       nog wat extra bundels erbij gezet zodat ik totaal 120gb had voor de rest van de dag zodat ik niet na 23u alsnog in de problemen kom.   
en op deze manier werkt het gewoon allemaal prima!   
dus bij deze wou ik even doorgeven dat dit een goede oplossing is;   houdt er gewoon rekening mee dat je voldoende extra bundels hebt voordat het 23:00 is

  
hoewel ik me nogsteeds wel afvraag, als je na klokslag 00:00  nogsteeds veel moet downloaden of je dan ook nog wel extra bundels kunt activeren,   want dan reset je bundel weer naar de volgende dag dus raak je al je extra bundels ook kwijt…………  maar het helpt in ieder geval al een hele hoop om gewoon te weten dat het systeem zo werkt en dat je dus niet hoopt dat je midden in de nacht nog extra bundels kan activeren want grote kans is dat je dan gewoon pech hebt,  dus zorg ervoor dat je download klaar is voordat het 23:59 is geweest,           want extra bundels activeren lukt waarschijnlijk daarna pas de volgende ochtend om 06:00 weer (ruime schatting, zou kunnen dat het om 03:00 ook wel weer lukt) 


Reageer