Skip to main content

Een goede middag.

 

Ik krijg rekeningen en herinneringen van een Klantnummer ...552 terwijl mijn Klantnummer ...602 is.

Dus weet ik niet zeker waar dit over gaat.

Het zou kunnen gaan over een abonnement die mijn vader heeft gehad bij Telfort dat is een vergelijkbaar maandbedrag.

Als dat zo is dan vind ik dat schandalig.

Waarom is er nooit melding gemaakt dat dit nummer al 8 jaar niet meer gebruikt is.

Niets doen niets zeggen maar wel geld innen mijn vader is op 8 januari al 8 jaar dood.

De telefoon met alles daarbij is al lang opgeruimd.

In dit geval zou ik hierbij een schadeclaim in willen dienen van minstens 450 euro.

Ik probeer het nu op deze manier omdat een email niet te vinden is en omdat bellen niet werkt (te druk verbinding wordt verbroken)

Hoe lossen we dit op en waar kan ik de schadeclaim indienen.

Met geïrriteerde groet, Jan Lindzen

  

*Admin: gegevens verborgen i.v.m. privacy

Hoi @ESeendracht, welkom op het forum! Dank voor het invullen van je profiel. Daarmee heb ik hiernaar gekeken en ik zie het volgende: 

Het klantnummer dat eindigt op 602 is van het abonnement met het telefoonnummer dat eindigt op 020. Dit is nog een oude stijl abonnement stammend uit 2015.

Het klantnummer dat eindigt op 552 is van het abonnement met het telefoonnummer dat eindigt op 177. Dit is een voormalig Telfort abonnement, origineel gestart in 2010, die dus sinds vorig jaar KPN is geworden. 

 

Het klinkt dan alsof die laatste inderdaad het abonnement is dat je vader in gebruik had zoals jij schrijft. Echter, beide deze abonnementen zijn door jou afgesloten. Ze staan op jouw naam, met jouw geboortedatum, jouw adres, jouw rekeningnummer. Het is dan ook niet je vaders abonnement, maar de jouwe. Als je, destijds, melding hebt gemaakt van het overlijden van je vader, dan zeggen we abonnementen op zijn naam op. Maar omdat dit mobiele abonnement niet op zijn naam staat, wordt dit niet opgezegd. Wij houden verder niet bij of een mobiel nummer ook daadwerkelijk gebruikt wordt. Dat mogen we ook niet vanuit privacywetgeving. Het is, als klant zijnde, je eigen verantwoordelijkheid om bij te houden wat je hebt aan abonnementen en om het bij ons aan te geven als daarin iets verandert moet worden. Of opgezegd. 

Als je dit abonnement nu alsnog opgezegd wilt hebben dan kan dat, geen probleem. Je zult hier alleen wel opnieuw voor moeten bellen. Dit omdat de opzegafdeling alleen telefonisch bereikbaar is. Je kunt zelf bellen met 0800-0402, je kunt ook gaan naar kpn.com/opzeggen. Kies daar voor Mobiel en dan een van de opties, maakt niet zoveel uit welke. Onderaan de pagina die dan volgt zit een Bel me terug-knop. Als je daar je telefoonnummer invult wordt je binnen een uur teruggebeld.