Skip to main content

Ik heb per 18 januari KPN Sim only met nummerbehoud, 2gb en onbeperkt bellen. Ik begrijp dat de databundel naar ratio is aangepast, maar ik ging er vanuit dat ik per 1 februari een nieuwe, volle maand in zou gaan. Echter, in de KPN app staat nog 4 dagen resterend en dat ik 812mb van de 1354 heb verbruikt? Dan is het 7 februari. Hoe zit dit? Vind dat erg verwarrend, en ging er vanuit dat een bundel van de eerste tot de laatste dag van de maand loopt. Of anders van 18 - 17? 

Niemand? :confused:


Goedemorgen @Aekiameh, het is aardig druk op het forum en berichten worden op datum en tijdstip van binnenkomst afgehandeld. Vandaar dat je nu pas reactie krijgt van een KPN moderator. 

Jouw abonnement is op de 18 januari ingegaan. Bij nieuwe abonnementen is het sinds kort zo dat de bundel loopt vanaf datum activatie in plaats van dat de nieuwe bundel steeds op de eerste van de maand steeds opnieuw wordt uitgedeeld. Dus zou jouw bundel steeds lopen van de 18de van de maand tot de 17de van de daaropvolgende. Echter door een systeemfout is dit iets anders gegaan en liep de eerste bundel van 18 januari tot 7 februari en is de nieuwe bundel weer begonnen op 8 februari. Voortaan lopen jouw databundel en belbundel van de 8ste tot de 7de van de volgende maand. 


Bedankt voor de reactie! Ik heb ondertussen ook gebeld met KPN en heb ondertussen 3 verschillende antwoorden gehad. :upside_down:

Onhandig wel dit, en had graag gehad dat het zoals bij alle andere providers is: gewoon per volle maand, is echt het meest duidelijk en had echt een hoop ‘systeemfouten’ gescheeld ook. 


Al 40 jaren klant. Nu een klacht. Al 2x gebeld, waarbij 1x (zo voelt dat) met 500mb werd omgekocht en 1x werd er opgehangen. Klacht; mijn 2 mobiel abonnementen lopen niet parallel vanaf de 1ste van elke maand. Daardoor wordt er op 1 abonnement bij verschil van  resterende 4 dagen gedeelde MB ontnomen/afgenomen. Vraag; wanneer wordt eens naar dit probleem geluisterd en eis dan ook een oplossing. 


U eist?? Nou nou ze zullen wel sidderen van angst. Het zal veel gevraagd zijn maar probeer uw vraag op een vriendelijke manier te stellen. 


mijn 2 mobiel abonnementen lopen niet parallel vanaf de 1ste van elke maand. Daardoor wordt er op 1 abonnement bij verschil van  resterende 4 dagen gedeelde MB ontnomen/afgenomen. Vraag; wanneer wordt eens naar dit probleem geluisterd en eis dan ook een oplossing. 

Als het goed is is dit geen probleem. 

Bij mb's die gedeeld worden naar een ander abonnement blijft de dag dat ze vervallen gewoon hetzelfde. Maar wat maakt dat uit? Als je steeds gewoon op de eerste dag deelt is er toch niets aan de hand?


Voor het eerst in mijn leven iets op een forum geplaatst. Dit is ook gelijk de laatste keer. Want zelfs een Joep1965 en Nick83 begrijpen ook niet de stelling gelijk aan de kpn medewerkers. Ajeu 


Voor het eerst in mijn leven iets op een forum geplaatst. Dit is ook gelijk de laatste keer. Want zelfs een Joep1965 en Nick83 begrijpen ook niet de stelling gelijk aan de kpn medewerkers. Ajeu 

Op zo'n manier komt er geen oplossing. En dat zou heel jammer zijn. 

Kunt u uitleggen wanneer u tegen het probleem aanloopt? Hoe gaat dat dan? Kunt u er wat meer over vertellen? 

Als zowel ik als Joep als ook de KPN medewerkers uw probleem niet begrijpen, dan moet u het denk ik toch wat beter uitleggen.