Skip to main content
Vraag

Restitutie wegens 2 x aangeschafte niet gebruikte buiten EU bundel

• March 20, 2026
  • 2 reacties
  • 21 keer bekeken

Goedemiddag,

Vrij recent ben ik op vakantie geweest in Miami. Om toch te kunnen internetten zonder WIFI heb ik een buiten EU bundel aangeschaft. Omdat ik hiervan geen bevestiging kreeg dat de bundel was aangezet dacht ik dat er iets was fout gegaan en heb ik deze nogmaals aangeschaft. Ik zie nu ineens in mijn KPN dat die bundel toch 2 keer is geactiveerd. Kan ik het bedrag van 1 bundel terugkrijgen ?

Daarnaast was het internet in Miami ontzettend traag en had ik bijna geen bereik waardoor ik de buiten EU bundel nagenoeg niet heb kunnen gebruiken. Ook hiervoor zou ik graag een restitutie willen ontvangen.

Alvast bedankt 

Bjorn

2 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • March 20, 2026

Hallo ​@Bjorn ter Beest ,

Alleen voor een bundel die je volledig onaangeroerd hebt gelaten, kan KPN jou restitutie geven. KPN is uiteraard niet verantwoordelijk voor traag internet in een ander land. 

Voor restitutie van die tweede (per ongeluk aangeschafte) bundel kun je na afloop van de geldigheidsperiode van die bundel contact opnemen met de klantenservice.

Maak dan online een terugbelafspraak (rechtsonder op de pagina) en je wordt teruggebeld op een moment dat jou uitkomt.

Je kunt KPN ook een bericht sturen via social media. Je vindt KPN op deze social media kanalen: InstagramFacebook of X.

Stuur daar je vraag via een privébericht en je krijgt zo snel mogelijk reactie.

Meer opties vind je hier:

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@Bjorn ter Beest, goed dat je dit aangeeft! Bundels die niet gebruikt zijn, kunnen wij in veel gevallen inderdaad vergoeden. Het is daarbij wel belangrijk dat de bundel ook op de factuur zichtbaar is, zodat we kunnen controleren dat deze niet is verbruikt. Wat betreft de bundel die je per ongeluk dubbel hebt aangeschaft: als één van de twee niet gebruikt is, dan kan deze zeker in aanmerking komen voor restitutie.

De snelste en beste manier om dit te regelen is via een belafspraak met de klantenservice. Zij kunnen dit direct samen met jou nakijken op je factuur en beoordelen of de vergoeding kan worden toegepast op een volgende factuur. Laat je weten of het lukt? 😊