Skip to main content

Waarom zie ik als ik op netwerk kiezen druk wel de toegangspunten van de provider A1 maar kan ik ze niet gebruiken?

Zowel 2G, 3G en4G hebben goede ontvangst, maar er staat achter (niet toegestaan) en kan ze ook selecteren. Maar dan meld de telefoon na selectie “Kan geen verbinding maken”.

Dit was in december niet het geval, en nu wel.

Heb dezelfde telefoon als toen, alleen is intussen android 10 geinstalleerd.

Heeft het daar mee te maken?

 

Groeten uit Oostenrijk

Holger

Beste @Holger, welkom! We krijgen de afgelopen dagen meer klachten over A1 in Oostenrijk, dus er lijkt inderdaad iets niet in orde. Is het mogelijk dat je een andere provider gebruikt? Wellicht hebben zij een storing o.i.d. Is het druk waar jij nu bent? Bijvoorbeeld door wintersport? Het is goed mogelijk dat het netwerk daardoor overbelast is. Ook kan het goed zijn dat de klanten van A1 voorrang krijgen, waardoor jij minder gebruik van hun netwerk kunt maken. 


Ik zie dat je niet meer gereageerd hebt, hopelijk heb je er niet te veel hinder van ondervonden! Mochten we nog iets voor je kunnen doen, laat je het dan weten?


Beste Marcia,

De reden dat ik niet gereageerd heb was dat ik sinds februari niet meer in Oostenrijk ben geweest.

Nu ben ik er weer, maar nog steeds is verbinden met A1, zowel 2G, 3G en 4G, niet toegestaan.

Ik ben tot zondag in Gröbming en hoop dat je wat voor mij kan betekenen.

Groeten Holger 


 


 


Wat vervelend dit.. Ik denk dat we onze technische dienst hier naar moeten laten kijken. Wil jij je forumprofiel aanvullen met je 06-nummer, postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Laat hier even weten dat je dat gedaan hebt, dan help ik je graag verder. 


Profiel aangepast 

 


Ik heb een ticket aangemaakt. De doorlooptijd is 5 werkdagen maximaal. Ik vrees dat het voor nu dus weinig gaat uithalen. Hopelijk kunnen ze dit wel oplossen voor toekomstige bezoekjes.