Skip to main content
Vraag

Roaming gaat niet automatisch over op Belgisch netwerk

• August 21, 2025
  • 4 reacties
  • 28 keer bekeken

Goedendag,

Wat in deze topic staat, zie link, heb ik nu ook meerdere keren ervaren. En de uitleg hierin is helder en verklaart het waarom dit gebeurt:

MAAR mijn vraag is dan het volgende. Het klopt dat het toestel (Google Pixel 8 pro)  uit- en weer aanzetten het probleem oplost.

Waarom echter moet je dit zo doen en kan het (simpelweg) niet door de mobiele verbinding even uitzetten en dan weer aan? Dat zou veel sneller kunnen werken..

Want zet je de mobiele verbinding weer aan, dan gaat het toestel toch ook weer het sterkste signaal zoeken??

Ik had dit namelijk geprobeerd maar daar trapt het toestel niet in. Opnieuw opstarten dus.

En vaak vraagt een toestel na een reboot om de eigen aangemaakte pincode vd. simkaart. Gelukkig weet ik die maar iemand anders kan een probleem hebben als dat briefje met pin nog thuis ligt. Oeps.

Ik verneem graag jullie uitleg hierin. 

Bedankt alvast!!

4 reacties

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Rolandicus, welkom op onze community! Ik heb hier niet direct een verklaring noch oplossing voor. Werkt even vliegtuigstand aan en uit ook niet?

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 29, 2025

Bedankt voor je reactie. Helaas kan ik jouw oplossing nu niet uitproberen. Dat kan ik pas weer als ik, bijvoorbeeld, ga goedkoop tanken net over de grens 😁

Maar los daarvan denk ik dat dit meer een Android dingetje is. Hardware?

Wel interessant om te weten waarom het een wel en het ander niet werkt..

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Ik had je reactie even gemist ​@Rolandicus maar ik zie dit issue met verschillende toestellen wel eens voorbij komen maar zie daar niet echt een specifieke aanleiding in terug. Je zou nog kunnen kijken of je toestel kunt forceren alleen 4G te gebruiken of iets in die richting. Misschien dat ie hem dan beter pakt. Ik ben benieuwd naar je conclusie!

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 9, 2025

Bedankt. Zal ik doen 👍