Skip to main content

KPN vraagt nog steeds €1.99 per GB terwijl providers vanaf 1 januari 2023 maximaal €1,80 per GB mogen reken. Wanneer gaat dit worden aangepast? 

 

Ik heb de rest van dit artikel niet (kunnen) lezen, maar ik gok dat dit voor buitenlanders gaat die op vakantie zijn in europa i.p.v. andersom.


Ik heb de rest van dit artikel niet (kunnen) lezen, maar ik gok dat dit voor buitenlanders gaat die op vakantie zijn in europa i.p.v. andersom.

Nee dit gaat over de prijs die je betaalt als je bijvoorbeeld in Duitsland bent of een Belg die bijvoorbeeld in Italië is. Je krijgt standaard een aantal GB (abonnement prijs gedeeld door €1,80) en daar buiten moet je zelf de toeslag van nu dus maximaal €1,80 per GB betalen.


Het gaat over wholesale. Groothandel dus. Prijzen die providers onderling afrekenen. Niet de consumentenprijs. Dus kpn maakt maar 19 cent winst, bruto op de doorverkoop.

 


Het gaat over wholesale. Groothandel dus. Prijzen die providers onderling afrekenen. Niet de consumentenprijs. Dus kpn maakt maar 19 cent winst, bruto op de doorverkoop.

 

Providers mogen hier geen winst op maken als je met een unlimited abonnement roamt😉. Bij abonnementen met data limiet mogen ze dat wel, dan mogen ze prijs reken die je in Nederland ook buit de bundel betaald.


Het gaat over wholesale. Groothandel dus. Prijzen die providers onderling afrekenen. Niet de consumentenprijs. Dus kpn maakt maar 19 cent winst, bruto op de doorverkoop.

 

Providers mogen hier geen winst op maken als je met een unlimited abonnement roamt😉. Bij abonnementen met data limiet mogen ze dat wel, dan mogen ze prijs reken die je in Nederland ook buit de bundel betaald.

Hoe komt u daarbij? Lijkt me onzin. Unlimited geldt überhaupt helemaal niet in het buitenland. Unlimited is een binnenlandse aangelegenheid. 


@RoyT669 De prijzen die je ziet zijn inderdaad wholesale prijzen. 

De bundel die jij in je screenshot laat zien is een consumentenbundel. Hiervoor zijn bij mij geen maximumprijzen bekend. 

 


@RoyT669 De prijzen die je ziet zijn inderdaad wholesale prijzen. 

De bundel die jij in je screenshot laat zien is een consumentenbundel. Hiervoor zijn bij mij geen maximumprijzen bekend. 

 

De ACM had het antwoord: providers mogen dus maximaal €1,80 exclusief btw vragen. De bundel prijs lijkt dus te kloppen, al is het wel vreemd dat deze in 2022 ook €1,99 was toen KPN ook nog meer voor een GB betaalde. 

https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/telecommunicatie/zakelijke-klanten-telecom/bellen/roaming-mobiel-bellen-smsen-en-internetten-in-het-buitenland-