Skip to main content
Vraag

Roaming via Vodafone netwerk in Turkije werkt niet

• 14 mei 2025
  • 9 reacties
  • 121 keer bekeken

Lukas_
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+4

Goedendag, ik probeer hier op de vakantie in Turkije verbinding te maken met het netwerk van Vodafone Turkije. Alleen krijg ik geen connectie hiermee, de 2 andere netwerken werken wel. Is er een blokkade op Vodafone Turkije vanuit de KPN sim? Alvast bedankt voor de reactie.

9 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@Lukas_ 

Het is heel goed mogelijk dat KPN geen roaming-overeenkomst heeft gesloten met Vodafone in Turkije, waardoor je dus geen toegang krijgt via dit mobiele netwerk als je klant bent bij KPN.

Met Turkcell en Turk Telekom heeft KPN duidelijk wel roaming-overeenkomsten gesloten, waardoor je daar wel gewoon gebruik van kunt maken.

Maar waarom wil je dan persé op het Vodafone mobiele netwerk in Turkije??
Heeft die een betere dekking op de locatie waar je verblijft?

Dus wat is nu precies de reden vanuit jouw kant?

Lukas_
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+4
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • 311 reacties
  • 15 mei 2025
Michel.uit.Arnhem schreef:

Hoi ​@Lukas_ 

Het is heel goed mogelijk dat KPN geen roaming-overeenkomst heeft gesloten met Vodafone in Turkije, waardoor je dus geen toegang krijgt via dit mobiele netwerk als je klant bent bij KPN.

Met Turkcell en Turk Telekom heeft KPN duidelijk wel roaming-overeenkomsten gesloten, waardoor je daar wel gewoon gebruik van kunt maken.

Maar waarom wil je dan persé op het Vodafone mobiele netwerk in Turkije??
Heeft die een betere dekking op de locatie waar je verblijft?

Dus wat is nu precies de reden vanuit jouw kant?

Klopt, mijn vriendin zit bij Vodafone en heeft dus hier ook toegang tot het netwerk van Vodafone. Ik probeerde gister de ontknoping van de Eredivisie te kijken alleen viel de stream steeds uit op de 2 netwerken die wel voor mij wel werken. Via haar telefoon (Vodafone) had ik wel een stabiele stream dus vandaar dat ik graag ook toegang had gehad via het Turkse Vodafone netwerk.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@Lukas_ 

Bedankt voor je terugkoppeling vanuit Turkije.

Dat je vriendin wel met haar Vodafone abonnement toegang krijgt tot het Vodafone netwerk in Turkije is natuurlijk logisch, want het zou raar zijn als dit niet zou gebeuren.
Je vriendin kan dan waarschijnlijk ook haar Nederlandse bundels gewoon gebruiken in Turkije, aangezien Vodafone Nederland het land Turkije wel onder de EU laat vallen.

Ook begrijp ik waarom je nu graag op het Vodafone netwerk wilde, omdat je daarop zonder problemen naar de Eredivisie kon kijken, wat bij de andere twee mobiele netwerk niet lukte.
Maar gelukkig kon je alles gewoon zien en volgen via de smartphone van je vriendin.

Lukas_
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+4
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • 311 reacties
  • 15 mei 2025
Michel.uit.Arnhem schreef:

Hoi ​@Lukas_ 

Bedankt voor je terugkoppeling vanuit Turkije.

Dat je vriendin wel met haar Vodafone abonnement toegang krijgt tot het Vodafone netwerk in Turkije is natuurlijk logisch, want het zou raar zijn als dit niet zou gebeuren.
Je vriendin kan dan waarschijnlijk ook haar Nederlandse bundels gewoon gebruiken in Turkije, aangezien Vodafone Nederland het land Turkije wel onder de EU laat vallen.

Ook begrijp ik waarom je nu graag op het Vodafone netwerk wilde, omdat je daarop zonder problemen naar de Eredivisie kon kijken, wat bij de andere twee mobiele netwerk niet lukte.
Maar gelukkig kon je alles gewoon zien en volgen via de smartphone van je vriendin.

Klopt ja, dat is haar voordeel dan weer wel met het bundel. Gelukkig zit ik verder goed bij KPN!

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15
  • Moderator
  • 7678 reacties
  • 16 mei 2025

Hoi Lukas, heb je wel goede verbinding op de andere twee beschikbare netwerken dan? Jammer dat het dan even wat voeten in de aarde had. 

PeterG
Superuser
  • 64319 reacties
  • 16 mei 2025

Klopt, mijn vriendin zit bij Vodafone en heeft dus hier ook toegang tot het netwerk van Vodafone.

Ja, dat klopt. Vodafone NL en Turkije is hetzelfde netwerk van één eigenaar.

Ik probeerde gister de ontknoping van de Eredivisie te kijken alleen viel de stream steeds uit op de 2 netwerken die wel voor mij wel werken. Via haar telefoon (Vodafone) had ik wel een stabiele stream dus vandaar dat ik graag ook toegang had gehad via het Turkse Vodafone netwerk.

De KPN TV+ app in jouw toestel zou helemaal niet mogen werken in Turkije! Noch via 4G/5G noch via wifi. Want de tv app is alleen vrijgegeven voor EU landen en dat is Turkije niet.

Verder moet je ABSOLUUT NIET streamen via je KPN telefoon via het mobiele netwerk daar. Want ook met een Turkije databundel is dat behoorlijk duur.

Beter kan je vriendin dan op háár telefoon de Hotspot aanzetten, waar jij dan weer verbinding mee maakt. Bij Vodafone NL is Turkije wél binnen de gewone bundel (maar ziggo tv ook niet) en dus niet zo prijzig.

Ook via haar Hotspot mag de KPN TV+ niet werken, want ook dan is de verbinding niet-EU.

Lukas_
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+4
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • 311 reacties
  • 16 mei 2025
PeterG schreef:

Klopt, mijn vriendin zit bij Vodafone en heeft dus hier ook toegang tot het netwerk van Vodafone.

Ja, dat klopt. Vodafone NL en Turkije is hetzelfde netwerk van één eigenaar.

Ik probeerde gister de ontknoping van de Eredivisie te kijken alleen viel de stream steeds uit op de 2 netwerken die wel voor mij wel werken. Via haar telefoon (Vodafone) had ik wel een stabiele stream dus vandaar dat ik graag ook toegang had gehad via het Turkse Vodafone netwerk.

De KPN TV+ app in jouw toestel zou helemaal niet mogen werken in Turkije! Noch via 4G/5G noch via wifi. Want de tv app is alleen vrijgegeven voor EU landen en dat is Turkije niet.

Verder moet je ABSOLUUT NIET streamen via je KPN telefoon via het mobiele netwerk daar. Want ook met een Turkije databundel is dat behoorlijk duur.

Beter kan je vriendin dan op háár telefoon de Hotspot aanzetten, waar jij dan weer verbinding mee maakt. Bij Vodafone NL is Turkije wél binnen de gewone bundel (maar ziggo tv ook niet) en dus niet zo prijzig.

Ook via haar Hotspot mag de KPN TV+ niet werken, want ook dan is de verbinding niet-EU.

Een VPN doet wonderen 😉. Verder heb ik een 20gb Turkije bundel en die is niet zomaar leeg van even 2 uurtjes voetbal dus dat zit allemaal wel goed hoor maar bedankt voor de tips iniedergeval. De 2 andere netwerken blijven helaas minder en zorgen steeds voor laad icoontjes op video’s van zowel Facebook als Instagram van nog geen 20sec.

PeterG
Superuser
  • 64319 reacties
  • 16 mei 2025

Gelukkig voetballen ze ook zonder dat je kijkt. Al was het tussen PSV en Ajax wel spannend. Maar inmiddels wel beslist naar mijn mening. 

Ik zie zondag PSV niet verliezen van Sparta. PSV wordt wel kampioen. Ajax heeft het te veel laten liggen de laatste ronden.

Zelf kon ik maar 2 van de 4 wedstrijden kijken die ik wilde zien. Beide tegelijkertijd. 

Die van Ajax en verder Twente - AZ. Die twee laatsten direct onder elkaar in de ranglijst. Gelukkig heeft AZ gewonnen waardoor ze nu boven Twente staan. 🤞 dat het zo blijft zondag.

Als je geen wifi hebt dan zondag maar via de Hotspot van je vriendin kijken?

En het kan natuurlijk ook nog de VPN verbinding zijn geweest met onvoldoende bandbreedte. Er zullen er op dat moment wel meer gebruik van hebben gemaakt op de wereld.

Lukas_
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+4
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • 311 reacties
  • 16 mei 2025
PeterG schreef:

Gelukkig voetballen ze ook zonder dat je kijkt. Al was het tussen PSV en Ajax wel spannend. Maar inmiddels wel beslist naar mijn mening. 

Ik zie zondag PSV niet verliezen van Sparta. PSV wordt wel kampioen. Ajax heeft het te veel laten liggen de laatste ronden.

Zelf kon ik maar 2 van de 4 wedstrijden kijken die ik wilde zien. Beide tegelijkertijd. 

Die van Ajax en verder Twente - AZ. Die twee laatsten direct onder elkaar in de ranglijst. Gelukkig heeft AZ gewonnen waardoor ze nu boven Twente staan. 🤞 dat het zo blijft zondag.

Als je geen wifi hebt dan zondag maar via de Hotspot van je vriendin kijken?

En het kan natuurlijk ook nog de VPN verbinding zijn geweest met onvoldoende bandbreedte. Er zullen er op dat moment wel meer gebruik van hebben gemaakt op de wereld.

Het kan nog alle kanten op zondag, we gaan het zien. 😉 Ikzelf gebruik NordVPN, via de telefoon van m’n vriendin hebben we deze ook gebruikt om te kijken en daarmee werkte het goed toen dus aan de vpn ligt het niet. Maar voor zondag weet ik iniedergeval hoe ik hier stabiel kan kijken nu, veel plezier bij de laatste speelronde! 🥳⚽️

Reageer