Skip to main content

Hallo,

 

vandaag aangekomen in België echter werkt mijn internet niet, er staat keurig 4g Maar het Werkt niet, ook een ander netwerk selecteren maakt niet uit, portal.mmm of gebruikersnaam kpn ww gprs haalt ook niets uit.

hoop op een passende oplossing

Hoi @Thijswester . Welkom op het forum.

Wat vreemd dat er wel 4g staat maar je niet kunt internetten. Kun je wel bellen?Heb je het toestel ook even herstart en/of het SIM kaartje in een ander toestel geprobeerd?

Kun je anders eens proberen om de stappen op onze website te doorlopen? https://www.kpn.com/service/internet/wifi/problemen.htm#/problemen-en-storingen/internet

 


Bellen werkt, herstarten maakt niet uit ander toestel ook niet helaas

met een medewerker gechat maar die kwam er ook niet uit helaas


Jammer om dit te lezen, @Thijswester! Ik begrijp dat je ook al gechat hebt: dat heeft bij dit soort dingen altijd de voorkeur. Je kunt ook bellen met +31612001200. Mijn collega's kunnen dan rechtstreeks met je meekijken. Maar ik kan je natuurlijk ook verder helpen. Heb je gecontroleerd of ‘roaming’ aanstaat? En kan je de APN eens veranderen naar ‘internet' en je toestel daarna weer uit en weer aan zetten? Wil je je forumprofiel aanvullen met je adres, klantnummer en 06-nummer? Dan kijk ik met je mee. 


Dit alles geprobeerd maar maakt niet uit,


Wat gek! Ik zie dat er vandaag wel gebruik gemaakt is van mobiel internet. Wat gebeurt er precies al je verbinding met het internet wilt maken? Zie je dat bepaalde apps wel werken of is dat ook niet het geval? Welke iOS versie zit er trouwens op jouw toestel? Ik heb begrepen dat met de versie ouder dan 14.3 nog wel eens problemen kunnen ontstaan. 


Heb hem handmatig verbonden met base ipv orange. Daardoor werkt op sommige plekken het internet nu wel. Helaas niet waar ik het meeste verblijf. 
gekke is dat een toestel met Vodafone deze problemen niet ondervind.


Heb hem handmatig verbonden met base ipv orange. Daardoor werkt op sommige plekken het internet nu wel. Helaas niet waar ik het meeste verblijf. 
gekke is dat een toestel met Vodafone deze problemen niet ondervind.

Hallo @Thijswester , Vodafone heeft misschien roamingafspraken met andere Belgische providers.

 


Heb hem handmatig verbonden met base ipv orange. Daardoor werkt op sommige plekken het internet nu wel. Helaas niet waar ik het meeste verblijf. 
gekke is dat een toestel met Vodafone deze problemen niet ondervind.

Hmm, zou je jouw simkaart eens in dat toestel willen testen? Als de Vodafone simkaart en de KPN simkaart beide met hetzelfde netwerk verbonden zijn, zouden ze uiteraard ook beide dezelfde ervaring moeten hebben :thinking: Ben benieuwd of het omwisselen verbetering oplevert!


Dit maakt helaas geen verschil het probleem blijft bij deze simkaart 


Ok duidelijk, dan hebben we nu in ieder geval uit kunnen sluiten dat het aan je toestel ligt!

Nog even voor de beeldvorming: de Vodafone simkaart geeft op Base én Orange een goed bereik? Of alleen op Base? Het bereik in België is op veel plaatsen een stuk minder goed dan we in Nederland gewend zijn, niet elk netwerk heeft een landelijke dekking. Echter zou je op plaatsen waar het bereik wel afdoende is, uiteraard met elke simkaart hetzelfde bereik moeten ervaren. Waar bevind jij je nu ongeveer?


Het probleem zit in de simkaart want ik heb het probleem ook in het andere toestel,

 

maar heb een WiFi bundel aangeschaft en houd hier mee op, het kost erg veel tijd en ik verwacht geen oplossing. 
bedankt voor de moeite 


Ook prima @Thijswester, ik wilde een melding aanmaken voor onze technische dienst zodat ze met je mee kunnen kijken, echter kan het een aantal werkdagen duren voordat zo'n melding behandeld wordt. Een snellere oplossing hebben we dus inderdaad niet voor je :slight_frown:


Hallo @Thijswester ,

Er is momenteel een issue gaande met 4G van Orange in onder andere België :slight_frown: Als je je toestel vastzet op 3G zou je wel weer verbinding moeten hebben, maar het zou nog veel mooier zijn als er naast Orange ook andere mobiele providers zijn, zodat je daarmee kan verbinden.  Het is wel  mogelijk om via de netwerkinstellingen van je telefoon, handmatig een andere provider te selecteren :slight_smile:

Bron : moderator @Maja_ 

 


Hallo @Thijswester ,

Er is momenteel een issue gaande met 4G van Orange in onder andere België :slight_frown: Als je je toestel vastzet op 3G zou je wel weer verbinding moeten hebben, maar het zou nog veel mooier zijn als er naast Orange ook andere mobiele providers zijn, zodat je daarmee kan verbinden.  Het is wel  mogelijk om via de netwerkinstellingen van je telefoon, handmatig een andere provider te selecteren :slight_smile:

Bron : moderator @Maja_ 

 

Dat issue is inderdaad al een tijd gaande en wordt maar niet opgelost. Dus 3G in België omdat je geen ander netwerk kunt selecteren in België.


Voor de duidelijkheid en om teleurstellingen te voorkomen, zie je WEL andere netwerkproviders in je lijst, maar kun je die NIET kiezen.

 


Hallo @Thijswester ,

Er is momenteel een issue gaande met 4G van Orange in onder andere België :slight_frown: Als je je toestel vastzet op 3G zou je wel weer verbinding moeten hebben, maar het zou nog veel mooier zijn als er naast Orange ook andere mobiele providers zijn, zodat je daarmee kan verbinden.  Het is wel  mogelijk om via de netwerkinstellingen van je telefoon, handmatig een andere provider te selecteren :slight_smile:

Bron : moderator @Maja_ 

 

@Thijswester 

Het issue lijkt nog steeds niet opgelost. 


Hallo @Thijswester ,

Er is momenteel een issue gaande met 4G van Orange in onder andere België :slight_frown: Als je je toestel vastzet op 3G zou je wel weer verbinding moeten hebben, maar het zou nog veel mooier zijn als er naast Orange ook andere mobiele providers zijn, zodat je daarmee kan verbinden.  Het is wel  mogelijk om via de netwerkinstellingen van je telefoon, handmatig een andere provider te selecteren :slight_smile:

Bron : moderator @Maja_ 

 

@Thijswester

Het issue lijkt nog steeds niet opgelost. 

Misschien dat KPN eens een update kan doen op dit issue?

Misschien ook een link naar dit incident, er wordt ook met name via de servicedesk geschermd met dit issue, maar ik kan er niet echt iets over vinden. Wel een hoop gezeik en problemen met deze provider, maar dat is gebruikelijk.

Blijkbaar is Orange is hun preferred  (enige) roamingpartner in België, misschien eens de druk opvoeren? Of gewoon meerdere partners toelaten, zoals Proximus…..


@Thijswester werkt het bij jou inmiddels weer?


Even een laatste update: we hebben inmiddels vernomen dat de problemen met Orange verholpen moeten zijn. Als dit niet zo is, laat het dan vooral weten. 


Even een laatste update: we hebben inmiddels vernomen dat de problemen met Orange verholpen moeten zijn. Als dit niet zo is, laat het dan vooral weten. 

Bij werkt het nog niet, ik kan nog steeds alleen niet op Proximus 


Bij werkt het nog niet, ik kan nog steeds alleen niet op Proximus 

Dat je niet kunt verbinden met Proximus klopt, KPN en Proximus hebben helaas geen overeenkomst meer waardoor KPN klanten niet kunnen verbinden met het Proximus netwerk, en andersom. 

Orange zou je echter weer goed mee moeten kunnen verbinden, als je op een locatie bent waar ze bereik hebben. Lukt dit bij jou nu wel of niet? Het wordt me niet helemaal duidelijk uit je bericht!


Bij werkt het nog niet, ik kan nog steeds alleen niet op Proximus 

Dat je niet kunt verbinden met Proximus klopt, KPN en Proximus hebben helaas geen overeenkomst meer waardoor KPN klanten niet kunnen verbinden met het Proximus netwerk, en andersom. 

Orange zou je echter weer goed mee moeten kunnen verbinden, als je op een locatie bent waar ze bereik hebben. Lukt dit bij jou nu wel of niet? Het wordt me niet helemaal duidelijk uit je bericht!

Orange is waardeloos in België, dus nee dat lukt me niet.