Skip to main content

Mijn dochter is een weekend in Engeland geweest en kon daar niet bellen/sms/internetten. 

Ik heb nog gebeld met KPN, maar die konden mij niet verder helpen, alles stond zo te zien goed. 

 

Kan dit alsnog uitgezocht worden? We willen een volgende keer niet weer dit probleem hebben, best lastig. Alleen Wifi contact kon ze af en toe maken. 

 

Wat hebben we gedaan:

(iphone)

Settings gecontroleerd → ok  (ook KPN medewerker zag alles ok)

Netwerkselectie: van automatisch en manueel netwerk kiezen lukte ook niet. 

Ter info: België en Frankrijk werkte dus wel ok? vaag dus. 

Abo van voor 2016 zou misschien een oorzaak kunnen zijn volgens medewerker?? 

 

Kan iemand van de klanten service mij een PM bericht sturen over welk nummer het gaat. (ik heb er meerdere) 

 

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat er nu mis gaat. 

 

Hallo @franky12 , wat voor (fout)-meldingen kreeg je dochter al ze probeerde te bellen enz.?

 


Ze kreeg geen service, hij gaf heel even een service wanneer ze met de hand connecte en daarna werd ze er weer afgegooid. 

En alleen in Engeland. 


Hoi @franky12, lastig dat je dochter geen verbinding had toen ze in Engeland was. Logisch dat je dat een volgende keer opgelost wilt hebben.

Met de gegevens in je profiel heb ik de gegevens erbij gepakt. Ik zie wel gebruik van roaming, oftewel verbinding met een netwerk in het buitenland. Wat je al aangeeft van het vorige contact dat je met onze klantenservice had klopt: wij zien van deze kant geen blokkades of instellingen die niet goed staan. Engeland valt ook niet onder andere tarieven, dus ook zoiets kan niet van invloed zijn. Dit zijn op zich goede tekenen, maar daarmee is het nog niet opgelost natuurlijk.

Er kan inderdaad een onderzoek door onze Technische Dienst worden gedaan. Dat kan alleen live, op het moment dat je dochter in het buitenland is. Dus mocht het een volgende keer voor komen, dan raad ik je aan om even te bellen met onze klantenservice op het moment dat je dochter daar is. Verder kan ik nog twee tips bedenken:

  • Ik lees niet in je bericht terug of je dochter een ander netwerk heeft geprobeerd. In het buitenland ben je afhankelijk van de daar beschikbare netwerken. Het komt vaker voor dat niet alle netwerken even goed werken. Het helpt vaak om handmatig een ander netwerk te kiezen.
  • Haar simkaart even testen in een andere mobiele telefoon, wanneer ze een volgende keer in Engeland is. Of het dan wel werkt (of niet), zegt veel over waar de oorzaak in zit.

Hi @Alexandra bedankt voor je antwoord.

Op je eerste vraag kan ik een positief antwoord geven, ze heeft meerdere netwerken geprobeerd. Allemaal hetzelfde resultaat helaas.  (ook nog een uit/aan geprobeerd met de telefoon)

Live werd ook gezegd, alleen was mijn dochter daar een weekend en het zou waarschijnlijk pas op zijn vroegst de dinsdag opgepakt kunnen worden volgens de medewerker aan de telefoon dus dat was helaas geen optie. 

Andere telefoon is een goede, daar hebben we niet bij nagedacht.  Simkaart uitwisselen. 

Blijf er wel een vervelend gevoel bij overhouden, zeker omdat België en Frankrijk wel ok waren lijkt de telefoon gewoon goed ingesteld te staan. (In Frankrijk moest ze wel van automaat af en ook zelf kiezen maar daar werkte het wel) 

Dan komen we helaas niet verder voor nu. 

Jammer maar helaas, volgende keer maar weer kijken. 

Wel pluim voor de medewerker aan de te telefoon hij heeft echt van alles geprobeerd maar in het weekend was het sowieso lastiger. 


@franky12 Ik begrijp wel dat 't een vervelend gevoel geeft. Het klinkt meer alsof het euvel in de netwerken in Engeland zit. Goed dat ze al verschillende netwerken geprobeerd heeft.

Ik hoop dat jullie een volgende keer verder komen met een van de gedeelde tips, óf dat het lukt om het onderzoek in te stellen. Als je nog vragen hebt, deel ze hier gerust.