Skip to main content
Vraag

Asus Rog Phone 5s belt via alleen via 2G

• July 7, 2026
  • 0 reacties
  • 6 keer bekeken

Black Shark
Nieuwkomer
Forum|alt.badge.img

Hoi, meer een vraag voor KPN zelf

Mijn telefoon belt alleen via 2G en het lijkt te maken te hebben met ontbrekende VoLTE-herkenning. Graag leg ik het hele verhaal in één keer voor, zodat jullie niet steeds terug hoeven te vragen.

Toestel: ASUS ROG Phone 5s
Model: ASUS_I005DA
Firmware/product: WW_I005D (internationale firmware)

Klacht: tijdens het bellen valt 4G weg, ik zie kort geen netwerk (streepjes), en daarna verschijnt een "E" (2G/EDGE). Ook heb ik regelmatig helemaal geen bereik.

Wat ik al zelf heb gecontroleerd:
- Via het testmenu *#*#4636#*#* de IMS-registratiestatus bekeken: deze staat op "niet geregistreerd". Bellen via LTE, bellen via wifi, videogesprekken en UT interface staan allemaal op "niet beschikbaar".
- Er is geen VoLTE-schakelaar te vinden in de instellingen van mijn toestel, ook niet via de zoekfunctie, en ook niet in het volledige mobiele-netwerkmenu.
- Het toestel draait op de nieuwste beschikbare firmware-update.
- De voorkeursinstelling voor netwerktype staat op de meest volledige optie (NR/LTE/WCDMA/GSM).

Ik weet dat de ROG Phone 5s wel officieel in Nederland is verkocht, ook met KPN-abonnementen erbij hoorde ik. Mijn vermoeden is dat mijn specifieke toestel niet herkend wordt door jullie netwerk als VoLTE-geschikt, ook al zou de software dit in principe moeten ondersteunen.

Mijn vraag: kunnen jullie mijn toestel (aan de hand van het IMEI-nummers) handmatig laten herkennen voor VoLTE? Ik deel de IMEI-nummers graag via een privébericht.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Mvg