Skip to main content

Hi,

Heb met deze telefoon vaak problemen met bellen. Als ik bel hoort diegene die ik bel mij niet en ik diegene wel. Iemand een idee waar dit aan kan liggen ?

Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn nieuwe A42. 


Ik heb voor mijn zoon met kerst ook deze GSM aangeschaft. Hier exact hetzelfde probleem. Enkel met gewoon bellen. Via WhatsApp  bellen is alles hoorbaar voor beide. 


Hi @Goodman91, @Pauline71 en @Diana50a, welkom en bedankt voor jullie signaal! Ik heb navraag gedaan bij onze technische dienst en zij weten mij te vertellen dat de volgende problemen bekend zijn met de Samsung A 42 5G:

  • Bereikbaarheidsproblemen
  • Tijdens telefoongesprekken kan het geluid wegvallen 
  • En wat jullie hier melden: eenzijdig geluid tijdens telefoongesprekken

Samsung heeft laten weten op de hoogte te zijn van deze problemen en dat er wordt gewerkt aan een oplossing. Geen garantie, maar wat kan helpen, is om 5G uit te zetten in het toestel:

  • Instellingen
  • Verbindingen
  • Mobiele netwerken
  • Netwerkoperators
  • Aanpassen naar 4G/3G/2G 
    * Alleen bellen via 4G bellen uitschakelen is niet voldoende, echt even de netwerkvoorkeursmodus aanpassen

Laten we hopen op een snelle en definitieve oplossing vanuit Samsung. Zodra deze beschikbaar is, laat ik het in dit topic weten!
 

Update: 25-03-2021: De meest recente software versie (inclusief oplossing voor dit probleem) is beschikbaar voor gebruikers van de Samsung A42 5G (UPGRADE SM-A426B-UB7 Samsung IMS 6.0).'


Bedankt dit blijkt inderdaad het probleem te verhelpen.

Hopelijk komt samsung binnenkort met een update wat het probleem met 5G oplost.


Dank allemaal voor het delen:

Ik heb hetzelfde probleem met mijn A42. Na het uitschakelen van 5G reageert het toestel helemaal normaal. Ik ben (tijdelijk) geholpen!

 


Dank voor het antwoord. Ik hoop dat dit snel opgelost wordt, je betaald per slot van rekening voor een toestel met 5G, anders had ik wel een toestel kunnen kopen wat goedkoper was en alleen maar 4G  heeft. Dus Samsung  hopelijk snel een update zodat wij met ons toestel 5G kunnen gebruiken. En mocht dit niet lukken of gaan, is een vergoeding wel op zijn plaats voor de gedupeerden.


Ik heb exact dit probleem met mijn Huawei p30 lite word er doodziek van want kan geen eens normaal bellen  alleen WhatsApp bellen dat werkt prima maar kan moeilijk bijv de huisarts WhatsApp bellen 😅


Geen dank, @Ad K! We hopen uiteraard ook dat Samsung snel met een update komt!

Hi @Priscillav! Ik kreeg laatst het bericht dat videobellen met de huisarts tegenwoordig mogelijk is: ik vond dat al hip van mijn huisarts, bellen via Whats app is een brug te ver, denk ik! ;)
Heb je al gecontroleerd of de workaround ook voor jouw type toestel werkt?


Ik heb ook dit probleem nu heb ik bij instellingen/mobilegegevens de optie Bellen via 4G gebruik zo mogelijk 4G -gegevensnetwerken, uitgeschakeld en netwerkmodus 5G/4G/3G/2G automatisch verbinden aan laten staan en tot heden werkt de telefoon weer goed.

 


Het probleem is (helaas) niet bekend bij Samsung. Ik begrijp daarom ook niet hoe dat KPN erbij komt dat dit euvel door Samsung verholpen wordt door onderzoek en een eventuele update. Ik heb vandaag op advies van Samsung mijn toestel (Galaxy A42 G5) voor reparatie verstuurd naar Samsung. Ik had eerder deze week telefonisch contact opgenomen met Samsung klantenservice over dit probleem en inderdaad ook gevraagd of ik moest wachten totdat er een update zou komen voor dit toestel. Samsung gaf als antwoord dat er bij hun niets bekend was, en dat als er problemen met een Samsung toestel zijn de mensen met hun contact moesten opnemen om zodoende een antwoord te kunnen geven wat ze het beste kunnen doen. Slechte zaak KPN, om iets te zeggen wat bij de fabrikant niet bekend is. Mijn telefoon is nu gratis opgehaald, wordt gerepareerd en weer thuis bezorgd door een partner van Samsung. Ook kan ik zien op een speciaal programma wat de status is van mijn toestel tijdens de reparatie. Toestel is voor 3 dagen ter reparatie aangeboden aan Samsung. Hopelijk dat jullie hier iets mee kunnen en ik wens iedereen succes met zijn of haar toestel de Galaxy A42 G5.  


Vandaag mijn telefoon terug gekregen vanuit Samsung reparatie. Toestel is up-to-date en alles werkt naar behoren. Ben er blij mee en kan iedereen die problemen heeft met de Samsung Galaxy A42 G5 het advies geven om dit ook te doen.


 

Het probleem is (helaas) niet bekend bij Samsung. Ik begrijp daarom ook niet hoe dat KPN erbij komt dat dit euvel door Samsung verholpen wordt door onderzoek en een eventuele update. 
Slechte zaak KPN, om iets te zeggen wat bij de fabrikant niet bekend is. 

Laat ik voorop stellen dat wij, ik en mijn collega's van de technische dienst namens KPN, hier niet zitten om onjuiste of informatie die niet waar is te delen: daar hebben wij namelijk geen enkele baat bij. 
Fijn dat jij jouw ervaring en tip deelt. Is er door Samsung ook aangegeven wat er exact gedaan is bij de reparatie?


Goedemiddag.

Ja Samsung heeft de volgende Quality Check uitgevoerd: Nieuwste software, antenne en signaal, aanraakfuncties, geluidskwaliteit, Bluetooth en Wifi en Belprestaties nagekeken. Om dit alles te doen is de oude data van het toestel geheel verwijderd. Hopende dat jullie hierbij voldoende informatie hebben gekregen, verblijf ik met vriendelijke groet; Ad K.


Ondertussen hebben wij ook een terugkoppeling gekregen vanuit Samsung: De meest recente software versie (inclusief oplossing voor dit probleem) is beschikbaar voor gebruikers van de Samsung A42 5G (UPGRADE SM-A426B-UB7 Samsung IMS 6.0).


Hier ook hetzelfde probleem, het is een tijdje weggeweest maar het is nu weer terug. Na opnieuw opstarten werkt het gewoon weer, bij mij is het alleen zo dat mensen mij wel horen maar ik hun niet. Toen ik overigens met KPN belde over het probleem moest ik van de meneer mijn geluidsknopjes en aan/uit knop even ingedrukt houden dan zou de telefoon 'resetten' en het zou dan opgelost moeten zijn volgens hem. Nou resetten gaat je telefoon dan niet want dat is gewoon de manier waarop je je telefoon de opnieuw opstarten opdracht geeft. Erg deskundige meneer 🤔 Als ik bel en ik hoor de telefoon niet overgaan weet ik gelijk al hoelaat het is. Dit probleem al na een paar weken dat ik de telefoon kreeg…

Ga deze week ook contact opnemen met Samsung, erg bijzonder voor een telefoon die iets langer als een halfjaar geleden uitgebracht is..Â