Skip to main content

Hallo.

Ik zit met een vervelend probleempje. Af en toe als ik gebeld wordt gaat mijn telefoon niet over en krijgen bellers meteen de voicemail. Dit terwijl mijn telefoon gewoon aan staat, er niks doorgeschakeld is enz.

Ik ben hier achter gekomen doordat ik met mijn vriendin aan het appen was, zij besloot mij te bellen: gelijk voicemail. Ze appt vervolgens dat ik niet te bereiken ben. En dit is al vaker voor gekomen.

Wat vervolgens ook vreemd is (al meerdere malen getest): als ik mijn telefoon opnieuw opstart werkt alles normaal. En ik krijg dan ook pas de sms dat ik x gemiste oproepen heb.

Het lijkt er dus op dat mijn telefoon uit staat terwijl hij gewoon aan is. En wat ik mij dus afvraag: ligt het aan de telefoon of aan de voicemail? (En tevens: eerder met Telfort had ik dit niet, maar denk niet dat het daar aan ligt).

Heb nu maar de voicemail uit gezet, kijken of dat verbetering geeft. Maar dat is dus niet de bedoeling, waarvoor heb je anders voicemail?

Help!

Hoi @CeeG, welkom! Het lijkt er dan op dat je telefoon op zo'n moment dan een bereikissue heeft, of anderszins niet goed verbindt met het netwerk. Ik denk niet dat het aan de voicemail zelf ligt. Wil je het volgende eens proberen:

  • verwijder en herplaats je simkaart, merk je verbetering?
  • zo niet, test je simkaart in een andere telefoon om te zien of het probleem dan ook voorkomt
  • zo nee, dan wijst het op je telefoon als oorzaak
  • zo ja, dan wijst het op je simkaart als oorzaak

 

Als het op je simkaart wijst dan raad ik aan om via de MijnKPN een nieuwe aan te vragen en te kijken of het daarmee beter gaat.

Als het op je toestel wijst, probeer eens een fabrieksreset van het toestel.

 

Mocht er iets anders uitkomen dan wat ik hierboven noem, of je hebt aanvullende vragen/loopt ergens tegen aan, laat het weten. Vul dan ook je forumprofiel in zodat ik hier kan meekijken.