Skip to main content

Mijn telefoon (Samsung A51) sluit niet altijd de WIFI af, als hij buiten het bereik komt van het WIFI signaal.

De telefoon geeft dan aan “Verbonden zonder internet” en dat blijft, ook als ik weer terug ben binnen een normaal WIFI bereik. Op zo’n moment, krijg ik geen verbinding met de WIFI en als ik internet gebruik, gaat dat van mijn eigen bundel af.

Ik kan de WIFI uit en weer aan zetten op mijn telefoon en dan pakt hij deze weer normaal een WIFI signaal op. Andere telefoons (ook het zelfde type), hebben dit probleem niet.

Mijn telefoon is tweemaal opgestuurd naar Samsung, één maal is alles teruggezet naar fabrieksgegevens en de tweede maal is het moederbord vervangen. Dat heeft helaas niet mogen helpen. Dit probleem is ontstaan, nadat we een nieuwe router en WIFI versterker van KPN hebben laten installeren, maar de versterker weer uitschakelen heeft geen effect. Ook KPN heeft geen oplossing in deze, wel is de router door KPN anders ingesteld en heeft er een update plaatsgevonden in de router.

Dit probleem heb ik meestal alleen vanuit de thuissituatie, maar is ook één keer voorgevallen bij een WIFI punt in België.

We verwachten dat het iets met instellingen te maken heeft, maar helaas weten we niet of dat zo is en wat we dan moeten doen.

Hopelijk is er iemand bekend met dit probleem en ons de juiste weg kan wijzen om het op te lossen.

Alvast bedankt.

Ha @Fred van Zon, welkom! Dit klinkt toch alsof het aan je telefoon ligt. Er is in je Experia Box/Box 12 niet iets wat je in kunt stellen om dit te verhelpen. Helemaal omdat je aangeeft dat andere toestellen dit probleem niet vertonen. Wellicht is er binnen de community iemand die nog een gouden tip voor je heeft!


Marcia, bedankt voor je reactie.

Volgens mij klopt het wat je schrijft, dat het probleem in mijn telefoon zit.

Samsung heeft dit niet kunnen oplossen en de telefoon winket waar het toestel gekocht is, heeft ook geen oplossing gevonden.

Hopelijk heeft iemand de “gouden” tip voor mij om dit op te lossen of waar ik verder kan informeren.

 


Ik begrijp dat er nog een toestel van dit type in huis is. Heb je alle wifi instellingen al eens naast elkaar gelegd? En dan denk ik vooral aan het gedeelte intelligent wifi.


Joep, bedankt voor je antwoord.

Er is geen vergelijkbaar toestel in huis, maar onze dochter heeft hetzelfde type toestel en die is regelmatig binnen ons WIFI bereik en heeft het probleem niet.

Ik zal je voorstel zeker uitvoeren, als zij hier is, zal ook melden of er verschillen zijn en of het geholpen heeft als we dit kunnen aanpassen.


Kijk dan vooral hier naar. Wifi automatisch aan/uit. 

 


Ik heb de instellingen van mijn toestel vergeleken met het zelfde type toestel van mijn dochter, zoals Joep voorstelde.

Een aantal instellingen stonden anders en deze in mijn toestel aangepast.

Helaas heeft dit niet het probleem opgelost. Hopelijk zijn er nog andere ideeën die ik kan uitproberen. 


Je zou jouw toestel terug kunnen zetten naar de fabrieksinstellingen, nadat je een back-up hebt gemaakt. Andere ideeën heb ik niet 😞, wellicht zijn er binnen de community nog anderen met tips!