Skip to main content

Abonnement verlengt met nieuwe telefoon (via KPN). Mijn oude Samsung A70 gekocht 08-08-2019 (via Telfort) deze wil ik nu simlock vrij maken. Ik ben in de KPN winkel in Zwolle geweest. Hun advies tegen betaling bij een telecombedrijf het toestel te unlocken.
Wettelijk is het verplicht om na 2 jaar de unlock code gratis te verstrekken. Waarom doet KPN winkel Zwolle zo moeilijk. Wij hebben meerdere abonnementen van KPN. Welke weg kan ik alsnog bewandelen zodat ik gratis mijn unlock code krijg?

Hallo @bm.s , je toestel is gewoon simlockvrij, simlocks bestaan al zeker 10 jaar of langer niet meer.

Waar loop je tegen aan?

 


Hi @bm.s, welkom op het forum. 

Jan legt dit goed uit, ook Telfort verkoopt al jaren geen toestellen met een simlock erop. Zeker niet in 2019. Krijg je een bepaalde melding te zien? 


Helaas kon ik niet eerder reageren. Het probleem is dat ik na het plaatsen van de Youfone simkaart de melding krijg dat mijn pincode niet juist is.

Deze code gebruik ik ook voor mijn KPN simkaart.


Hallo @bm.s 

Elke simkaart heeft zijn eigen pincode. Kijk op de informatie bij de simkaart van Youfone .

Daarop staat de initiële pincode (vaak is dat 0000).


En na 3 keer de verkeerde pincode invoeren kun je je pukcode invoeren, dan kun je daarna een nieuwe pincode instellen. Mocht je deze niet meer weten, dan zul je contact moeten opnemen met Youfone. 


Hartelijk dank voor de info. Ik ga het advies opvolgen.