Skip to main content

Hallo, 

Ik ben sinds maandag veel aan het lezen hier en zie helaas dat het vaker voorkomt dat een telefoon niet geleverd word, er een lege doos geleverd word oid. Is dit uiteindelijk allemaal netjes afgehandeld en geregeld door kpn? Ik zie namelijk alleen maar negatieve berichten en dat maakt me niet geruster op de situatie. Er is namelijk bij mij afgelopen maandag ook een lege doos bezorgd ipv de galaxy S22.

 

Mijn verhaal:

Afgelopen zondag 14 augustus ben ik naar de kpn winkel geweest omdat ik mijn abonnement wilde verlengen met een nieuwe telefoon. Helaas kon de winkel mij niet helpen want deze hebben geen telefoons meer op voorraad vanwege overvallen. De medewerker adviseerde me het online te doen en de telefoon thuis te laten bezorgen.

Diezelfde avond (14e) heb ik mijn abonnement verlengd en een Samsung galaxy s22 besteld. 

Deze zou maandag de 15e geleverd worden. Postbode belt aan, laat me tekenen, ik neem 2 pakketjes opgestapeld aan en zet ze binnen op tafel. Toen mijn vriend even later binnen kwam openden we hem samen. Hij gaf hem aan en zei nog; hij voelt wel heel licht, straks zit er niks in. Ik schrok ervan en opende meteen het doosje.

Geen telefoon!

Er zaten plastic zakjes met lucht in, de pakbon en het retourformulier. 

Het stukje tape aan de bovenkant van de doos was niet beschadigd. De zijkant stond wel wat open maar niet zodanig dat ik direct besefte wat er aan de hand was.

Mijn eerste ingeving was dat er iets fout gegaan was bij kpn met inpakken. Dus ik heb meteen kpn gebeld en het verhaal verteld. Ik had verwacht dat er direct een nieuwe opgestuurd zou worden aangezien ik er niets aan kan doen dat er een lege doos geleverd is.

Aan de telefoon werd mij verteld dat hoe vervelend ook, ik eerst het onderzoek moet afwachten en dat dat max. 30 dagen kan gaan duren. (Lezen op het forum hier leert dat die tijd vaak overschreden word)

Tot die tijd kan er niets gedaan worden, geen nieuwe telefoon, abonnement kan niet stopgezet worden, niks. Ik vind dat persoonlijk best een dingetje. Ik heb hier niet om gevraagd. Ik ben al jaren klant van kpn, zo ook bijna de hele familie. Maar het voelt op zo'n moment wel alsof kpn je in de kou laat staan.

Toen ben ik hier gaan lezen en zag ik dat het vaker voorkomt en dat de communicatie te wensen overlaat. Dus ik heb direct de rechtsbijstand ingelicht.

Mijn vriend bedacht dinsdag 16 aug ineens dat het gewicht van het pakje in de postNL app staat. Meteen nagekeken en idd; hij zou 400g wegen. Doosje gewogen zoals ik hem aangeleverd kreeg; net 100g.

Met deze info de rechtsbijstand gebeld; die adviseerde direct aangifte te doen van diefstal en kpn in te lichten. Zo gezegd, zo gedaan. Na de Aangifte kpn gebeld met alle nieuwe info met als reactie dat ik vanzelf weer iets van hen hoor. Ik vroeg nog of ik deze week dan ook nog het Aangifte formulier van hun zou ontvangen en dat klopte. Dat is dus nog even afwachten.

Buiten dat ik verbouwereerd ben dat zoiets blijkbaar zo makkelijk kan bij 2 grote gerenommeerde bedrijven als kpn en postnl, vind ik echt wel een dingetje. Een keer kan gebeuren, maar als ik dit forum mag geloven, gebeurt het meer dan eens. Onvoorstelbaar!

Ik hoop dat kpn snel met een oplossing gaat komen in de vorm van een nieuwe telefoon opsturen of het verlengde abonnement bevriezen. Anders staat de rechtsbijstand namelijk klaar om het over te nemen van mij.

Ik wil namelijk niet dat straks het aankoopbedrag afgeschreven word zonder dat ik mijn telefoon heb. Als ik later het geld terugkrijg maar geen telefoon, heb ik er namelijk niets aan. Mijn abonnement kan ik dan namelijk niet meer opnieuw verlengen en voor 440,- heb ik geen nieuwe s22. Ik ben ook niet in de gelegenheid zelf 1,5 keer zoveel neer te leggen voor een los toestel. Ik heb hier kei hard voor moeten sparen (ben afgekeurd met veel zorgkosten).

 

Tips voor kpn:

Tip1: verbeter de verpakking! Zo'n flutdoosje met 1 stukje tape aan de bovenkant, vraagt om problemen!

Tip2: maak een beter beleid met postnl of stap over naar een ander Bedrijf!

Tip3: zorg dat de klanten hier niet de dupe van worden! Op deze manier verlies je klanten!

Hoi @Ingrid_90 . Welkom op het forum.

Erg spijtig dat de aanleiding zo vervelend is. Je schrijft dat er een onderzoek is gestart.  Dit is een dooddoener maar meer kan ik dan ook niet doen.

Ik zou ook wel willen dat we direct een nieuw toestel kunnen sturen als zoiets gebeurt maar daar is het denk ik te kostbaar voor. We willen toch eerst achterhalen wat er precies gebeurd is. 

Helaas duurt dit altijd behoorlijk lang :-(

Ik zal navraag doen over tip 1, die je geeft. Bij mijn weten sturen we het in adequate verpakking. Heb je misschien een foto van het doosje zoals die is ontvangen? 


@Erwin_ 

Hoihoi

Het ging ineens heel snel; ik kreeg een mailtje dat mijn abonnement geannuleerd was. Meteen weer gebeld met kpn. Onderzoek was al afgerond, daardoor het abonnement geannuleerd en daardoor kon ik meteen weer een nieuw abonnement afsluiten met een nieuwe s22.

Doosje kwam alleen wel weer 'kapot' aan. Tape zat los, doosje gescheurd aan de zijkant. Alsof het weer geprobeerd is.

Foto 1 . Het doosje dat kpn gebruikt. Dun en slap karton dat je heel goed kan buigen. Met zijkant flappen die elkaar niet overlappen waardoor je ze zo naar binnen kan duwen en er een gapende zijkant ontstaat.

Foto 2: links doosje met telefoon van belsimpel. Stevig doosje, grote flappen die elkaar goed overlappen en stevig tape helemaal rondom.

Rechts dun doosje zonder telefoon van kpn. Doosje kun je alle kanten op vouwen/indrukken. 1 stuk tape aan de onderkant en 1 stukje tape aan de bovenkant. Tape is van papier-achtig materiaal. (Doorbroken tape is van mij)

Foto 3: gapende zijkant van het doosje van kpn. We hebben het geprobeerd met de telefoon van mijn vriend en je zou hem er zo via de zijkant uit kunnen halen omdat de flappen van de doos heel dun zijn en je ze zo naar binnen kunt duwen.

 


 

@Erwin_ 

Het nieuwe doosje:

Nu wel 2 stukjes tape aan de bovenkant maar 1 was los, plakte niet meer aan de doos.

Weer een gapende zijkant en een scheur.

Naar mijn idee kan dat veel beter!(kijk naar het doosje van belsimpel in de andere reply)

Ik heb vernomen dat het momenteel erg vaak gebeurd, dus ik zou er toch even goed naar kijken.

 

 


Fijn dat het in jouw geval zo snel is gegaan! 

Ik neem je topic (plus foto's) mee naar een overleg waar mensen bij zitten die over het logistieke proces gaan. Wie weet doen ze er iets mee.