Skip to main content

Hallo,

Sinds ik mijn Samsung Galaxy S21FE heb kan ik mijn hotspot niet meer fatsoenlijk gebruiken. Afbeeldingen en CSS laden niet meer goed op websites waardoor ik websites maar half te zien krijg. Hier had ik bij mijn S20 nooit last van. Aan de snelheid ligt het niet, die is 50+ mb/s.

Hoi @Marcel Melis, welkom hier. 

Je maakt dus van jouw Samsung Galaxy S21FE een hotspot naar jouw laptop? Net zoals je met jouw S20 deed? 

Heb je ook een hotspot naar een ander apparaat geprobeerd te maken? Gaat het dan wel goed? Dit om even te kijken of het aan de onderlinge verbinding ligt tussen de apparaten of dat het overal is. 


@Bart_Z bedankt voor je reactie, klopt inderdaad. Ik heb het ook met een andere laptop geprobeerd, zelfde probleem. Zodra ik overschakel naar een vast wifi netwerk werkt alles weer naar behoren.

Het lijkt alsof de verbinding gewoon te traag is, maar als ik een snelheidstest doe (via Google of Ookla) kom ik dus op 50mb/s+ download (momenteel zelfs boven de 200mb/s), maar 0mb upload snelheid. 


Snelheid dus goed. Upload wel laag maar die heb je niet nodig om afbeeldingen te downloaden. Maak je verder nog gebruik van een VPN ofzo dat die het probleem veroorzaakt? 

Maar het lijkt toch in het toestel te zitten. Je kan nog eens een andere simkaart in jouw toestel testen. Als het dan nog zo slecht gaat, dan moet het wel toestel zijn. 


Het toestel dat ik via KPN geleverd heb gekregen… hoe gaan we dat oplossen dan?


Ik ben even rond gaan zoeken. Het lijkt aan Samsung te liggen. Ik wil je aanraden om even met Samsung contact te zoeken. Verder heb ik ook nog een mogelijke oplossing gevonden. Hier staat ook dat het vaker voorkomt de laatste tijd. :(


Hoi Bart,


Bedankt voor je reactie en onderzoek. In het artikel waar je naar linkt noemt men USB tethering als mogelijke oplossing, dat lijkt wel naar behoren te werken. Niet ideaal maar wel werkbaar in mijn geval, ik heb toch altijd een kabeltje bij om de telefoon op te kunnen laden. 

Ik zal ook nog even contact opnemen met Samsung.

Met vriendelijke groet,

Marcel


Fijn dat USB tehthering wel werkt. Nog niet ideaal. Ik vermoed dat Samsung verder het probleem met een update moet oplossen. Ben benieuwd of je een antwoord van Samsung krijgt, zou je die willen delen?


Ik heb al met een medewerker van Samsung gechat, die heeft me wat dingen laten doen (netwerkinstellingen resetten, soft reset, veilige modus) maar dat zorgde helaas ook niet voor een oplossing. Daarna heeft hij me gevraagd een speedtest te doen en de cijfers met hem te delen, maar dat was ook allemaal prima. Hij gaf aan het verder uit te gaan zoeken.


Hopelijk komt er dan meer duidelijkheid. Ik ben benieuwd. 


Hallo, is er toevallig al wat meer bekend? Ik heb exact hetzelfde probleem. Maar ik kan niets vinden om het probleem op te lossen. Vandaag de telefoon opnieuw geinstalleerd, niets helpt.


Ik heb geen idee. @Marcel Melis heb jij nog weer iets van Samsung gehoord?