Skip to main content

Hallo, ik gebruikt al bijna 5 jaar een Samsung Galaxy S8.

Nu heb ik toch een probleem, al mijn collega's kunnen in Duitsland en andere land gewoon hun mobiel internet gebruiken (KPN Zakelijk). Ik niet, wat ik ook probeer, roaming uit/aan, provider handmatig selecteren etc etc. Ik krijg geen verbinding. Ik heb mijn abonnement en nummer al meer dan 20 jaar en vroeger (met andere toestellen) had ik nooit problemen. Zou dit aan mijn S8 kunnen liggen ? Ik ben een beetje ten einde raad.. 

 

Ja dat kan. Mijn vrouw had ook een s8 en kreeg 6 maanden  geleden te maken met allerlei gebreken en storingen, was wel i.c.m Vodafone. Nu heeft ze een a53 dacht ik en alles is weer prima met dezelfde sim en provider. 


Hoi en van harte welkom @Frank B.! Ik hoop dat je intussen verder gekomen bent. Zo niet, dan kan je verschillende dingen proberen.

Ik lees dat het om je mobiel internet in het buitenland gaat, controleer voor de zekerheid deze instellingen. Als dat niet helpt, kan je het beste jouw simkaart in een ander toestel testen. Ervaar je dan hetzelfde in Duitsland, dan zit 't niet in je toestel. Zo wel, dan weet je dat het met je telefoon te maken heeft. Dit zijn de opties:

  • Zit het probleem niet in je toestel? Ga dan langs de KPN Winkel in je buurt voor een nieuwe simkaart of vraag online een nieuwe simkaart aan. Grote kans dat 't daarna weer goed werkt.
  • Zit het wel in je toestel, neem dan eens contact op met Samsung. Dat is de fabrikant van je telefoon. Zij kunnen je verder helpen naar een oplossing hiervoor.