Skip to main content

Al sinds enige tijd schakelt mijn Samsung S8 bij binnenkomende oproepen direct door naar voicemail. Heel soms werkt het wel. Ik kan wel zelf bellen. Niet storen staat niet aan. Enkele malen snel door het zelfde nummer gebeld worden werkt ook niet.

Bij uitschakelen van de voicemail krijgt de beller een toon van nummer niet gevonden. Hieruit concludeer ik dat het niet aan de voicemail ligt.

De simkaart in een ander toestel lijkt te werken. Of het is toeval want soms werkt het ook in mijn toestel. Een andere simkaart in mijn toestel (prepaid van een andere provider) werkt ook. Of het is weer toeval. Het lijkt dus op een combinatie van mijn simkaart met mijn Samsung S8 toestel, waarop ik de laatste software heb staan.

Inmiddels heb ik een nieuwe simkaart geïnstalleerd, maar het probleem blijft. Verschillende mensen hebben naar mijn toestel gekeken en we kunnen geen foute instelling vinden.

Ook doorschakelen naar andere nummers heb ik naar gekeken. Via het instellingen menu blijft deze hangen op zoeken. Bij (poging tot) deactiveren via de 4G code (b.v. #21 en beltoets) krijg ik de melding dat het nummer niet bestaat.  

Wie heeft er nog tips. Of kan/moet KPN wat doen? Zoals gezegd lijkt het in de combinatie simkaart en toestel te zitten en ik zou niet weten wat er mis is met het toestel.

Nog een aanvulling op bovenstaande probleembeschrijving. Het betreft hier een mobiel abonnement dat is overgegaan van Telfort naar KPN. Vanaf die tijd hebben mensen al eens gemeld dat ze direct voicemail kregen.


Welkom, Pahotes! Je hebt al veel getest lees ik. Het lijkt niet bij uitstek aan specifiek je simkaart of specifiek je toestel te liggen. Gebeurt dit ook op specifieke plekken, of gaat het overal niet lekker? 


Hallo Erik,

Bedankt voor je reactie. Het betreft hier de telefoon van mijn vrouw en volgens haar is het overal. Ze is in deze tijd veel thuis en thuis is het zeker een duidelijk probleem. Ze zal er ook nog eens speciaal op letten, maar het lijkt er toch echt op dat het niet afhankelijk is van de plaats.

Is er een speciale reden voor deze vraag? Dan kunnen we hier misschien ook speciaal op letten of misschien wat uitproberen.


Het lijkt met bereik te maken hebben, en daarin is locatie dan erg belangrijk. Als het echter overal gebeurt, dan lijkt het toch rondom het toestel te zitten en niet specifiek in een bepaalde locatie. Simkaart is al gewisseld geef je aan. Wanneer was dit ongeveer? En, gebruikt je vrouw ook een hoesje om de telefoon? Zo ja, laat haar een dag of twee testen zonder. Soms kan een hoesje de interne antenne net wat blokkeren waardoor signaal verminderd binnenkomt.


Hoi Erik,

Bedankt voor al je moeite. Echter, het gekke is dat de laatste dagen de telefoon weer goed werkt. Zowel thuis als op andere plaatsen. En het lijkt erop dat dit geen toeval is, want bij iedere test gaat het goed. 
ik weet niet of jij (KPN) nog iets hebt gedaan, maar het probleem lijkt dus over te zijn.

we kijken het nog enkele dagen aan en indien geen nieuwe problemen, dan sluit ik het af. 
 


Goed om te horen dat het zich weer verbeterd heeft, Pahotes. Is het, nu we weer een paar dagen verder zijn, nog steeds goed?

Ik heb hier in ieder geval geen handelingen verricht, dus ik heb er ook niet direct een verklaring voor. Wellicht een software update op de telefoon?


Hoi Erik,

Het werkt nu nog steeds goed. Als er aan jullie kant niets is gebeurd, dan heeft het wellicht toch ergens iets met een update (of app) op de telefoon te maken. Al zouden we zo niet weten wat.

Hoe dan ook, het probleem lijkt voorbij te zijn en het lijkt me goed om dit te gaan afsluiten

Nogmaals, bedankt