Skip to main content

Hoi!

 

Recent ben ik verhuisd en heb ik de keuze gemaakt voor een unlimited data abonnement van KPN. Dit met het idee om dan mijn Smart TV van Samsung ook hiermee te verbinden, zodat ik geen los “vast” internet abonnement hoef te nemen alleen om te kunnen streamen op mijn Smart TV. De tv is bijna een jaar oud (gekocht april 2023, model uit 2022) en heeft altijd via KPN vast internet goed gewerkt.

Tot een aantal dagen heeft op mijn nieuwe adres de tv via mobiele hotspot ook goed gewerkt, tot afgelopen week de Netflix en HBO max app op de tv opeens niet meer wilden. Van alles geprobeerd, reset van netwerkinstellingen, reset smart hub, contact opgenomen met Samsung die de TV op afstand nogmaals gereset hebben. Helaas allemaal zonder resultaat… 

Ik was in de veronderstelling dat tegenwoordig meer mensen gebruik maken van tv kijken via een mobiele hotspot. Voor andere zaken heb ik namelijk geen vaste wifi aansluiting nodig, ik woon alleen en kan werken via netwerklaptop. 
 

Daarom via dit forum de vraag of meer mensen dit uitgeprobeerd hebben en wat de ervaringen zijn. Zou het beetje zuur van mn geld vinden als ik “alleen” voor mijn Smart TV een internet abonnement van €40 per maand moet afsluiten…

 

Zie graag de reacties tegemoet!!

Hoi @Vera1993 . Weet je zeker dat je bundel op dat moment niet op was? Als je 4K streamt kan het snel gaan.

Unlimited klopt wel maar het is niet oneindig qua dagverbruik. Als die limiet bereikt is moet je eerst weer wat bijbestellen via een SMS’je namelijk


Hoi, nee heb ik in de KPN app gecheckt en ook via contact met KPN nog geverifieerd.

 

Het lijkt echt een probleem te zijn met de het gebruik van de Smart Hub op de tv (en gebruik van apps dus) via een hotspot van mobiel netwerk in plaats van een “wifi” netwerk. Ik kon verder op mijn mobiel namelijk gewoon nog internet gebruiken en inmiddels werkt Disney+ wel weer op de tv (vraag me niet hoe), maar alle andere apps niet 🙈🙈


Welke foutmelding ziet u op scherm verschijnen dan?

Veel TV kijken via een mobiele verbinding is niet heel realistisch. Je blaast er zo uw dagbundel mee door. Die kunt u aanvullen met steeds SMSjes sturen. Maar er is ook nog een Fair Use Policy. Als u structureel heel veel data gebruikt heeft u het risico dat KPN uw gebruik gaat beperken.


 


Is het geheugen van die tv niet vol ofzo?


Nee ook niet. Heb net verbonden met de wifi van de buren en lijkt wel de wonderbaarlijke genezing van de tv te zijn…

Terwijl je zou denken dat voor een tv wifi gewoon wifi is, ongeacht de bron… Alle tests van de tv op mobiele hotspot waren gewoon goed… En internetsnelheid van de hotspot getest, zat op +/- 125mbs, wat sneller is dan het meest basic internet abonnement van KPN (100mbs)… 
 

Schiet mij maar lek 😂


Tv al opnieuw opgestart? 


Ja al aantal keer afgelopen dagen, stroom eraf gehaald, alles gereset wat gereset kon, zelfs nog met hulp van Samsung op afstand door hun de tv laten resetten.. Maar niks leek te helpen.. 

 

Gok dat de Smart TV dan ergens tóch onderscheid maakt tussen mobiele hotspot verbinding en een wifi verbinding.. Ondanks de snelheid van de mobiele hotspot 🤷🏻‍♀️ Want via de “gewone” wifi werkt nu wel alles opeens weer..


Nou ja... dan is het heel duidelijk: toch maar een thuisabonnement afsluiten bij KPN. Linkje:

https://www.kpn.com/shop/pakket-zelf-samenstellen?tv=ja&actie=weekenddeal

Krijgt u er nog een Coolblue cadeaukaart bij ook. Wie wil dat nou niet?


Haha ja zit volgens mij niks anders op.. 😋😉

 

dankjewel voor het meedenken in elk geval!!

 

Heb helaas net al mijn apparatuur nieuw aangeschaft 😂 dus ff kijken wat het wordt, al is die aanbieding eigenlijk te mooi om te laten schieten…