Skip to main content

Hoi, hoe kan ik zelf 0900-, 0909- en 0906-nummers en internationale nummers blokkeren bij alleen de KIDS SIM abonnementen die via mijn mijnKPN lopen? (Dus niet bij mijn eigen gsm-nummer) Hoe? 

 

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt 

 

@pesu69 Onbeperkt bellen bij een Kids Sim abonnement is ook echt onbeperkt bellen. Je kunt alleen met Kids Sim niet naar buitenlandse nummers of 0900-nummers bellen. In Nederland en de EU wordt automatisch je snelheid voor de rest van de maand verlaagd als je MB-bundel op is (64 Kbit/s download en 32 Kbit/s upload).

Je hebt dus niet de mogelijkheid extra kosten te maken naast de abonnementskosten met de Kids Sim ! 


@TonnyM , dat staat i.d.d. zo bij de voorwaarden op de Kids Sim bestelpagina, maar als je halverwege dezelfde bestelpagina kijkt staat dat je het kunt uitzetten, dat betekent dat het standaard toch aan staat lijkt mij.

 

Misschien dat @pesu69  toch beter even met de klantenservice kan bellen op nummer 1200 (alleen via je mobiel) of 0800 0402 om dat na te vragen of hier wachten tot een moderator reageert.

Buiten de EU kan je overigens wel extra roaming kosten maken met een Kids Sim.

Ook Google Play Store en de Apple App Store zijn niet automatisch geblokkeerd, daar moet je dus ook op letten.

 

Kids Sim Voorwaarden

 

  • Het is niet mogelijk om 0900 nummers te bellen
  • Het is niet mogelijk om vanuit Nederland naar het buitenland te bellen.
  • Het is niet mogelijk om extra bundels of extra opties te bestellen

 

In het buitenland kan je met een Kids Sim wel bellen en gebeld worden:

  • Binnen de EU gaat dit uit je bundel (bellen en data)
  • Buiten de EU betaal je roaming kosten om te bellen. Je data gebruiken buiten de EU is niet mogelijk

 

Halverwege:

Kids Sim:
voor kinderen tot 18 jaar

Voor elk kind dat toe is aan zijn of haar eerste mobiel is er nu de KPN Hussel Kids Sim. Je kind krijgt een simkaart met 1 GB internet en onbeperkt bellen/sms'en. Het aanzetten van extra bundels (zoals meer internet) en extra opties (zoals Spotify) is geblokkeerd. Ook kun je 0900-nummers blokkeren. Services zoals de Google Play Store en Apple App Store worden niet automatisch geblokkeerd. Hier kunnen (betaalde) apps nog gedownload worden. Houd dit zelf in de gaten om eventuele onverwachte kosten te voorkomen. Via MijnKPN heb je altijd inzicht in het verbruik van je kind. Kids Sim is één van de voordelen van KPN Hussel.


Zoals ik het had begrepen kunnen de kinderen in Nederland geen onverwachte extra kosten maken op je KPN-rekening.(maar dit kun je blijkbaar ongedaan laten maken begrijp ik nu)

Voor het downloaden van betaalde apps via de verschillende App stores moet je App-tegoed hebben lijkt mij dat is toch altijd vooraf betaald.

Of heeft KPN in samenwerking met Google en Apple afgesproken dat kinderen naar hartelust gratis de betaalde apps en services kunnen bestellen via de appstores en dat de ouders pas achteraf een gepeperde rekening van KPN krijgen ?

KPN mag niet enerzijds zeggen dat 0900 nummers standaard zijn geblokkeerd en anderzijds dat je daar zelf verantwoordelijk voor bent dat aan te vragen bij KPN !

Dat zou betekenen dat KPN verantwoordelijk is voor alle extra kosten omdat ze de indruk wekken dat er geen extra kosten gemaakt kunnen worden.

Misschien dat een moderator idd. uitsluitsel kan geven haha . . .

 


Het downloaden van apps gaat toch van iTunes tegoed af (of Google Play Store) dus dat staat geheel los van KPN abonnement. Via schermtijd kun je instellen dat er geen in-app aankopen gedaan kunnen worden. 

Verder ben ik het eens met jullie en dat is dus waarom we hier over twijfelen. We wachten wel op moderator, ik denk maandag pas. Dan kunnen andere mensen ook gelijk lezen over hoe het nou precies zit, is het wel of niet standaard geblokkeerd en moet ik wel of niet regelen met KPN (lees: bel 1200)? 

Ik lees verder ook alleen over 0900, maar ik wil ook 0906- en 0909-nrs geblokkeerd hebben.

Buiten EU + roaming is nu duidelijk, thanks. 


https://forum.kpn.com/android-smartphones-tablets-20/google-play-op-factuur-terwijl-apple-heb-517899
 

Zag dat KPN dus idd. afspraken heeft met Google en Apple dat ze kosten mogen maken op rekening ?

Wel belangrijk om dat uit te laten zetten voor je Kids Sim anders schrik je je dood als je 6 jarige zoontje even is wezen klooien op zijn eerste mobieltje haha.

Als KPN ook dure erotieknummers en andere betaalde info nummers niet standaard heeft geblokkeerd voor de Kids Sim is dat volgens mij ook niet de bedoeling.

Raar verdienmodel, dacht dat het juist veilig was bedoeld door alles te blokkeren!


https://www.kpn.com/service/administratie/facturen/uitleg-factuur-kpn-mobiel/online-aankopen-via-kpn-factuur.htm

Betalen via factuur staat standaard ingeschakeld en moet uitgeschakeld worden via de klantenservice !

Bellen buiten de EU,0900-0906-0909 etc. zou ik ook maar allemaal uit laten schakelen door de klantenservice !

Gek dat dit niet standaard uitgeschakeld staat bij Kids Sim ?


Hi @pesu69! Laten we samen financiële verrassingen voorkomen. Zou je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kan ik de blokkade er gelijk op zetten. Als je in het opmerkingen veld zou willen laten weten of het alleen gaat om de Kids Sim of dat het ook voor andere nummers nodig is. Daarnaast zie ik hoe deze communicatie verwarrend kan zijn. De verwoording hiervan wordt altijd zorgvuldig gekozen maar ik zal voor de zekerheid navragen of we hier nog iets mee moeten doen.


Hi @TonnyM! Laten we samen financiële verrassingen voorkomen. Zou je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kan ik de blokkade er gelijk op zetten. Als je in het opmerkingen veld zou willen laten weten of het alleen gaat om de Kids Sim of dat het ook voor andere nummers nodig is. Daarnaast zie ik hoe deze communicatie verwarrend kan zijn. De verwoording hiervan wordt altijd zorgvuldig gekozen maar ik zal voor de zekerheid navragen of we hier nog iets mee moeten doen.

@Bram_  ?? Niet ik, maar @pesu69 is dit Topic gestart (althans zijn opmerking in een ander Topic is door een moderator afgesplitst naar dit Topic)


Excuus. Je hebt volledig gelijk @TonnyM, ik heb het bericht aangepast om alsnog de juiste naam weer te geven. @pesu69 laat je weten als het profiel is ingevuld?


Profiel is aangepast, Bram. 


Het bellen naar 0900 nummers ook. Moet nu met beide toestellen niet meer mogelijk zijn om 0900 nummers te bellen. Ook zag ik dat ze nog niet voor de hussel aangemeld waren. Dit heb ik gelijk even aangepast. Hierdoor krijgen ze vanaf nu de hussel korting en kan er data gedeeld worden. 


Dank je wel, Bram, ook voor je eerlijkheid over husselkorting, want dat is wel belangrijk, ik dacht dat dat automatisch was gekoppeld nadat ik die nrs had toegevoegd in mijn KPN. Fijne dag nog!