Skip to main content

Voor de 2e keer zijn er extra kosten gerekend voor het gebruik van een servicenummer

Ik dacht dat deze automatisch geblokkeerd waren bij een kids sim abonnement, hoe kan ik alle servicenummers blokkeren voor dit abonnement?

En is het ook mogelijk het noodnummer te blokkeren, telefoon is namelijk van onze zoon met meervoudige beperking.

Telefoonnummer van het betreffende abonnement staat in mijn profiel.

Beste @Wendybo, goed dat je het vraagt! Ik heb direct even meegekeken en zie dat er gebeld is met 1888 nummerinformatie. Dat nummer kan, net als het noodnummer, helaas niet geblokkeerd worden. Ik kan er helaas weinig anders van maken 😞.


Dit antwoord is te makkelijk. KPN is verplicht de doorschakelnummers ook te blokkeren op verzoek. ( @wjb ) Zie hier, @Marcia_ : klik

@ Wendybo

In de bel-functie van de telefoon kun je ook nummers blokkeren. (je kind kan daar wel bij, maar als deze niet weet dat je dit gedaan hebt…..)


Dit antwoord is te makkelijk. KPN is verplicht de doorschakelnummers ook te blokkeren op verzoek. ( @wjb ) Zie hier, @Marcia_ : klik

 

Helaas @PeterG, die door jou aangehaalde verplichtng geldt voor vaste telefonie van KPN en niet voor mobiele telefonie. En zelfs daar voldoet KPN nog steeds niet aan tenzij je hemel en aarde beweegt om KPN aan het werk te zetten. Vaak gaan er dagen zoniet weken overheen voordat KPN in staat is om één 18** nummer te blokkeren en volgens mij kunnen ze technisch zelfs niet eens alle 18** nummer blokkeren. Misschien dat ik ze binnenkort maar eens moet gaan vragen voor mijn vaste telefoon alle 18** nummers te blokkeren. :sunglasses:


Het gaat hier inderdaad om mobiel. Ik heb het geprobeerd op mijn Huawei, maar je kunt 1888 niet blokkeren. Wij kunnen dit aan onze kant ook niet. En zoals aangegeven: het noodnummer kan je zelfs zonder sim bellen, dus daar kan ik helaas sowieso niets in betekenen.Â