Skip to main content
Vraag

SIM activeren

• October 10, 2026
  • 3 reacties
  • 13 keer bekeken

Ik wil mijn nieuwe simkaart activeren, en ik zou per email een code ontvangen hebben. Maar die mail heb ik nooit ontvangen. Wat nu?

3 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+16

Hoi ​@cryotech9 

Welkom op de community van KPN.

Je nieuwe KPN simkaart kun je volledig zelf activeren via de website van KPN, klik op de volgende link en je komt direct uit op de juiste webpagina:

Volg de stappen die aangeven worden, en zodra je die goed hebt doorlopen is je KPN simkaart geactiveerd en kun je ermee bellen en internetten.

Laat even weten of het je allemaal is gelukt.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 10, 2026

Heb je mijn bericht überhaupt gelezen of heb je deze gewoon in ChatGPT gegooid? Ik zeg dus dat het activeren niet werkte, omdat ik geen e-mail met code heb ontvangen.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+16

Hoi ​@cryotech9 

Ik heb je vraag vanzelfsprekend goed gelezen, en ik gebruik al helemaal niet ChatGPT of AI.
De link die ik je heb gegeven, is vaak de beste oplossing voor het activeren van je simkaart, maar als je geen activatiecode per mail ontvangt vanuit KPN is dat uiteraard vervelend.

Het kan zijn dat deze mail nog later in je mailbox verschijnt, omdat tijdens de nachtelijke uren de systemen van KPN worden opgeschoond en daardoor tijdelijk offline zijn.
Check ook je spambox, want daar wil de mail ook wel eens in terechtkomen.

Heb je morgen nog steeds geen activatiecode ontvangen, ga dan even langs een KPN Winkel bij jouw in de buurt, daar kan een KPN medewerker je simkaart activeren.
Neem wel je geldig legitimatiebewijs mee naar de KPN Winkel, want daar wordt om gevraagd ter verificatie.

Op zondag zijn er ook KPN winkels geopend!
Via de link die ik hierboven heb gegeven (in het groen) kun je zien welke dat zijn.

Â