Skip to main content

Recentelijk nieuwe KPN data simkaarten toegestuurd gekregen (Ex XS4All) Deze kaarten zijn nu wel zichtbaar in Mijn KPN maar niet te upgraden website loopt vast. Nu staan alle kaartjes op een 1Gb databundel, totaal waardeloos dus. Volgens de klantenservice zijn de problemen ontstaaan na de migratie van XS4ALL klanten naar KPN voorlopig geen oplossing mogelijk. Wel grappig dat dit jaren lang erg goed heeft gewerkt. Wat je al niet kunt bereiken met een gedwongen migratie. 

Beste @Flyboy13, welkom! Wat gek dit! Ik wist zelf niet dat er een probleem zou zijn hiermee, maar kijk wel graag met je mee. Wil je je forumprofiel aanvullen met je adres, klantnummer en evt. één 097-nummer of simkaartnummer?


Bedankt voor het aanvullen van je profiel! Ik zie dat je inmiddels geholpen bent, maar het abonnement nog niet verhoogd is. Ik ga uitzoeken hoe we dit voor een volgende keer in orde kunnen krijgen en hou je op de hoogte. Het kan, i.v.m. vakanties, even duren voordat we erop terugkomen!


Dank voor de moeite, na wat heen en weer bellen heb ik een tijdelijke 100 Gb bundel kunnen regelen. Maar het probleem van niet kunnen upgraden of downgraden van de bundels op alle twee de kaarten is nog niet opgelost.


Ha @Flyboy13, ik ben terug van vakantie en ga er opnieuw voor je achteraan. Heel fijn dat je deze bundel hebt gekregen, maar het originele probleem moet gewoon opgelost worden natuurlijk 🙂. Ik hou je op de hoogte!


Ik ben er inmiddels achter: je hebt een zogenoemd ‘migratie abonnement’. Die krijg je gratis bij je vaste aansluiting en is maximaal 1 GB. Als je deze wilt verhogen, zou je die eerst moeten verlengen. Dan wordt het een ‘eigen’ abonnement en raak je 'm ook niet kwijt als je je vaste aansluiting opheft. Dit kan door te bellen met 020 398 76 66.

 


Marcia, dank voor al je moeite voor het vinden van een oplossing van dit probleem. Na vele telfoontjes ben jij de eerste die met een echte oplossing komt. Dank hiervoor (misschien een goed item voor het XS4ALL forum?)

 

Met vriendelijke goet,
Peter. 


Graag gedaan en ik zal je suggestie zeker meenemen!


@Marcia_ Dit probleem is niet nieuw en al uitgebreid behandeld door je collega:

Het is een raar probleem gecreëerd door KPN (Bij XS4ALL ging het goed). Volgens je collega @Erik_ wordt dit ook niet meer gefixed op korte termijn omdat KPN over gaat naar een nieuw systeem. 

 


Dat is iets anders, @MinneH. Bij het probleem in dat topic gaat het om het aanschaffen van een losse bundel. Hier gaat het om het verhogen van een abonnement.


Dat is iets anders, @MinneH. Bij het probleem in dat topic gaat het om het aanschaffen van een losse bundel. Hier gaat het om het verhogen van een abonnement.

@Marcia_ Ik betwijfel het of dat het geval is. In de oorspronkelijke post staat:

Recentelijk nieuwe KPN data simkaarten toegestuurd gekregen (Ex XS4All) Deze kaarten zijn nu wel zichtbaar in Mijn KPN maar niet te upgraden website loopt vast. 

Het staat er niet in detail, maar ik interpreteer dit dat @Flyboy13 dit krijgt wanneer je in MijnKPN klikt op op “Extra MB’s en bundels bijkopen.” Je komt dan op het volgende scherm:

En dat lijkt dan vast te lopen, met geen enkele informatie (met als gevolg dat diverse mensen in dit forum dit probleem melden - het zou netter zijn van de KPN om de gebruiker in dit venster te informeren wat er aan de hand is).

Dat hij na wat heen en weer bellen een bundel kon regelen, staat hier los van, naar mijn mening.