Skip to main content

Ik heb mijn Telfort mobiele abonnement omgewisseld voor kpn. Nu gaat het met in als ik op vakantie ben. Kan ik dan op vakantie wisselen van Sim kaart?

Hallo @Siebrig , dat is in NL geen probleem, je krijgt een sms als je kaart actief is.

 


En in het buitenland?


Het maken van een verbinding om de sim-kaart te activeren kan na mijn weten overal. In het buitenland (buiten europa) zijn wel kosten voor het gebruik van internet. Let daar wel op.

 

Bij de concurent las ik het volgende op het forum. Ik neem aan dat dit ook voor KPN geld.

“Mocht je op de dag van je overstap merken dat je geen verbinding meer hebt dan kun je de simkaart in je toestel plaatsen. Waarschijnlijk maakt deze dan direct verbinding met een beschikbaar netwerk in Bangkok. Als deze verbinding niet automatisch wordt gemaakt dan kun je het toestel handmatig laten zoeken naar een netwerk. Selecteer dan een beschikbaar netwerk op die locatie. Voor Simpel zijn in Thailand de volgende drie netwerken beschikbaar: DTAC, True Move en DTN (DTAC TriNet).”


Hallo @Siebrig , kun je in deze tijd naar het buitenlsnd dan?


Wat niet is kan nog komen hè je weet maar nooit


Dank voor de moeite om te antwoorden


Geen probleem.


Reken er maar niet op dit jaar om naar het buitenland te gaan.

 


@Siebrig Het activeren van een simkaart moet in Nederland gebeuren. Je simkaart wordt bij ontvangst geactiveerd, dus ik vermoed dat de simkaart gewoon gaat werken als je deze in het buitenland in het toestel stopt. Wanneer ga je (misschien) naar het buitenland? We zouden kunnen kijken of we (voor de zekerheid) de overstapdatum kunnen verschuiven naar de datum dat je weer terug bent in NL. Just to be sure, zeg maar. 


Dus jullie activeren deze en de oude simkaart is ongeldig zodra de nieuwe simkaart verbinding maakt met het netwerk?


Kan ik daarover bellen met de kpn?


0800-0402 is de snelste optie. geef aan (bij waarvoor je belt) dat je met een medewerker wil spreken. Dan heb je snel contact. Het is nu 22.00 uur geweest en je kunt het best morgenochtend proberen.


@Jeroen Ruiter Yes, als je bij de koerier 1 cent pint, dan wordt de simkaart geactiveerd. Als je de simkaart laat leveren zonder koerier (smart delivery) dan moet je de simkaart zelf even activeren (in Nederland).
Stel je voor, het abonnement loopt bij een andere provider pas af in augustus, maar je ontvangt onze simkaart alvast, dan moet die eerst geactiveerd worden. Dit is de bevestiging van ontvangst zeg maar. Je abonnement begint pas te lopen wanneer het nummer overgezet wordt natuurlijk. Tot die tijd mag de simkaart opgeborgen worden in de kast. :blush:


Reageer