Skip to main content

Goedemorgen. Wij hebben een simkaart met een 097 nummer. Nu probeer ik dit nummer toe te voegen aan mijn kpn, maar dit lukt niet. Als ik de simkaart probeer te activeren geeft ie aan dat het nummer helemaal niet bekend is bij kpn. Kan iemand mij helpen? Ik wil namelijk het dataverbruik in de gaten houden.

@Joost1978  Misschien lukt met deze oplossing uit een eerder topic;

dat je de data 097 sim in je telefoon moet doen en de code 0000 moet geven anders werkt ie niet.


De simkaart zelf doet het wel gewoon. Kan ook whatsappen bijvoorbeeld. Ik kan em alleen niet in mijnkpn toevoegen om het dataverbruik in te zien.


@Joost1978 is het gelukt de simkaart in een mobiele telefoon te doen? 

Je kan het nummer aanmelden op je MijnKPN. Maar om dat te doen moet je eerst een SMS met een code ontvangen. Dit lukt alleen als de simkaart in een apparaat zit dat SMS berichten kan ontvangen. 


Bedankt voor de antwoorden. Ik denk alleen dat mijn vraag niet begrepen wordt. De sim doet het gewoon in de telefoon vanaf het begin. Ik wil het nummer toevoegen bij mijn abonnementen in mijnkpn om het dataverbruik in te zien. En dat lukt dus niet. Ik krijg de melding ‘het ophalen van de gegevens is (tijdelijk) niet mogelijk.'


@Joost1978 in dat geval wil ik graag voor je kijken. 

Zou je om die reden je profiel willen invullen en hier laten weten wanneer je dat gedaan hebt? 


@Bram_  ik heb mijn profiel aangevuld.


@Joost1978 het nummer dat in je profiel staat komt niet overeen met het nummer op de simkaart. Ik heb je een kopie van de laatste factuur per e-mail gestuurd. Zou je het nog eens willen proberen met het nummer dat daarop staat? Wel even de simkaart in een mobiel toestel doen uiteraard.

Ik verwacht dat het daarna soepel verloopt. 


@Bram_  Bedankt voor info. Ik heb nu het nummer van de kopie factuur gebruikt. Ik wil het in mijnkpn zetten en geeft aan dat er een sms is verzonden naar dat nummer, maar de sms komt helemaal niet binnen op de mobiel met die simkaart/telefoonnummer. Kan het ook anders?


@Joost1978 zou je daarvoor nog deze stappen willen doorlopen?

Verder is het nodig een SMS ter bevestiging te moeten ontvangen. 


@Bram_  Helaas heeft het niet gewerkt. Hij kan wel sms van mij ontvangen. De sms met verificatiecode komt niet binnen op zijn telefoon. Dus kan het 097 nummer nog steeds niet toevoegen aan mijn KPN.


@Joost1978 in dat geval kan het nodig zijn een ticket aan te maken.

Wil je nog aangeven met welk toestel je het geprobeerd hebt? En of je het toestel herstart hebt nadat je de simkaart in het toestel hebt gedaan?


@Bram_  Het betreft een Samsung Galaxy S10 en herstart is gedaan. Het ‘vreemde’ is dat hij wel smsjes van kpn ontvangt over het verbruik van zijn databundel. Kan het nummer niet door kpn in mijnkpn worden gezet?


@Joost1978 ik zie dat er meer mensen zijn die een soortgelijk probleem hebben. Er lijkt dus iets mis te gaan aan onze kant.

Ik heb dit doorgezet naar de juiste afdeling en verwacht snel antwoord. Zodra dat antwoord gegeven is laat ik het hier weten! 


@Bram_  Goedenavond,

Weet je toevallig al meer of het probleem al is opgelost?

ik hoor het graag.

 


Hi @Joost1978. Ik heb nog geen antwoord ontvangen. Ik verwacht ik op het laatst halverwege volgende week reactie moet hebben. Als dit niet zo is stuur ik nog een herinnering. Maar ik verwacht niet dat het zo ver zal komen. 

Mocht je in de tussentijd willen weten hoeveel data je verbruikt hebt kan je op deze pagina meer informatie vinden over datagebruik

Er wordt in ieder geval nog aan gewerkt. 🙂


@Joost1978 ik zie in een ander topic dat het gelukt is te koppelen. Zou je het nog eens willen proberen?


@Bram_  Het is gelukt! Thanks voor je hulp!